Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus skole children børnehave mentiqa wisc gifted hilde privat begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Kloge børn mistrives i folkeskole

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Hun





Kloge børn mistrives i folkeskole Empty
IndlægEmne: Kloge børn mistrives i folkeskole   Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyTirs Feb 23, 2010 7:47 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:55 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
vanjapigen





Kloge børn mistrives i folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Kloge børn mistrives i folkeskole   Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyLør Apr 16, 2011 5:37 am

Jeg tror virkeligt, at det kommer an på læreren. Min ene dreng hører til de kloge børn, og hans lærer havde forstået det med det samme. Hun sørgede ganske enkelt for, at han ikke kedede sig. Når han var færdig med øvelserne langt før den beregnede tid, fik han lov til at gå rundt og hjælpe de andre.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Kloge børn mistrives i folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Kloge børn mistrives i folkeskole   Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyLør Apr 16, 2011 7:23 am

Det er ikke i mine øjne ok at sætte et barn til at hjælpe de andre børn hver gang de er færdige, det var nok bedre at give barnet nogle udfordringer som passer til barnet niveau.

Men vi har hver vores mening og det er også ok, det vigtigste er at barnet trives.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Kloge børn mistrives i folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Kloge børn mistrives i folkeskole   Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyLør Apr 16, 2011 7:44 am


Vi har en super lærer - med et par mangler - som børnene bare elsker. Hun er rigtig god til at få respekt omkring sig. Hun er god til at lave en interessant undervisning, at gribe begivenheder ude i verden og putte dem ind i undervisningen. Forleden havde de barnedåb i 4.klasse, hvor de derudover lærte om etikette og skikke.

Men hvad angår vores søn har hun desværre fejlet, vi håber dog, at skaden ikke er uoprettelig, det virker ikke sådan. Jeg tror, at vi har været heldige, at opdage ham på det rigtige tidspunkt. Her bagefter har hun så gjort noget for ham iform af opgaver på næste klassetrin, og det vil hun fortsætte med de næste år - hvis vi vel og mærke skal have hende som lærer, da skolerne i byen skal lægges sammen.

Men ja, jeg vil også sige, at det til dels også kommer an på den lærer man har. Om vedkommende formår, at "sælge" undervisningen rigtigt. Og så iøvrigt se på børnene for det de er og det de kan fremfor problembørn.

Vi er meget spændt på den kommende tid. cheers
Tilbage til toppen Go down
øko-mor





Kloge børn mistrives i folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Kloge børn mistrives i folkeskole   Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyFre Jan 06, 2012 12:50 pm

Min søn burde springe op til 3 klasse, men hans klasse lærer 1 klasse mener at han ville tage skade af det, og har derefter forbudt ham at læse forude i deres bog "søren og mette" selvom at han kan i søvn.
Hans matematik lærer ingorer ham når han har fingeren op hele tiden.

De kan ikke stimulere ham på hans boglig plan, i hans folkeskole og det er stort problem, og vil ikke indfrie hans behov, det bedste ville jo være mensqa skolen, men sådan som det ser ud lige nu ser udsigten noget snæver ud, for at det kan blive en realitet.
Så hans stedfar og ham har indgåede en konkurance hvem af dem der er en klogste, og min mand må lave klædehæfter med opgaver til ham på hans boglig niveau, også får han 14 dage til at lave dem i.
( de er som real lavede efter små 20 minutters tid måske en times tid efter alt afhængig af sværheds graden)

Men janteloven spiller ind "Han skal ikke tro at han er klogere end de andre børn i klassen".. Men her i foråret 2011 blev der så lavede en psykologisk vudering af ham, og vupti han har skisme arvede min høje IQ, noget som jeg har råbt højt om i rigtig mange år.

Hvis jeg får muligheden i år så bliver han puttede ind i en mensqa skole her i aalborg, hvor han kan få lov til at blive stimulerede på sit plan.
Med hans egne ord " det går for langsomt i skolen"..

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Kloge børn mistrives i folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Kloge børn mistrives i folkeskole   Kloge børn mistrives i folkeskole EmptyFre Jan 06, 2012 9:53 pm

velkommen til forum

der er noget der hedder undervisningsdifferentiering, det kan lærerne måske bedre forstå.

Noget vi skal være bedre til at acceptere at vi snakker forskellige sprog, altså skolen og vi forældre til højt begavede børn

Man må ikke sige man har et højt begavet barn, nej der skal siges at jeg har et meget kvikt barn, ja sådan er det desværre.

Da min søn skifte til en anden folkeskole, fik han udleveret en matematik bog for 2. klasse og da var han i 0. klasse, så nogle folkeskoler kan godt,

Der er langt imellem dem og det som det drejer sig om er om læreren forstår det.

Forstår godt jeres beslutning.

Alt held og lykke med det. cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Kloge børn mistrives i folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Kloge børn mistrives i folkeskole   Kloge børn mistrives i folkeskole Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Kloge børn mistrives i folkeskole
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Historier fra det "virklige liv"-
Gå til: