Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Ikke testet.. EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Ikke testet.. EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Ikke testet.. EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Ikke testet.. EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Ikke testet.. EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Ikke testet.. EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ikke testet.. EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Ikke testet.. EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Ikke testet.. EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave wisc gifted children begavede hilde Århus privat skole mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Ikke testet..

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Karin





Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Ikke testet..   Ikke testet.. EmptyLør Mar 22, 2008 4:26 am

Hej
Jeg har to piger. Den ældste går i 1. klasse og ligger der i toppen fagligt. Jeg tror ikke hun er BMSF men bare rigtig godt begavet. Vi har problemer med at få hende stimuleret fagligt og hun bliver ofte brugt som støttepædagog for de mere vanskelige drenge. Hun er meget stille af sig og elsker at læse (læser lix 12-15)
Vi vil kæmpe sammen med hende så hun får de udfordringer hun har brug for i skolen...
Sagen er nu den, at lillesøster begynder i førskole 1/4 og i 0.klasse til sommer. Og selvom hun ikke er testet har jeg hende stærkt mistænkt for at være BMSF. Hun blev 5 i dec. og kan allerede stave som sin søster... Hun suger ALT til sig og ved de mærkeligste ting.
Hun er modsat sin søster en vild krabat og bliver den første til at lave ballade hvis hun keder sig Crying or Very sad
Hvad kan vi gøre for at hjælpe skolen? Det er en rigtig god skole så jeg vælger at tro på at vi kan løse det (også med storesøster)
Der bliver heldigvis 2 små klasser på 14-15 elever i stedet for en med 27-28 så vi håber på mere overskud end i søsters klasse, hvor de er 22 stk.
Hvor kan man få testet pigen her i Vestjylland?
Karin
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke testet..   Ikke testet.. EmptyLør Mar 22, 2008 4:58 am

hej Karin

Det er altid hårdt når ungerne ikke fungerer optimalt. Du skriver at du har mistanke om den mindste er bmsf, hvorfor så ikke den store. Du skriver også den mindste er en vild krabat, hun keder sig muligvis. Jeg har selv en søn på 5 som keder sig så bliver han meget aktiv og vild og vred. Børn med særlige forudsætninger er meget forskellige nogle vender sig indad og andre udad.
Du kan få dine børn testet ved kommunens PPR med en wppsi test. Det har du krav på hvis du vil have det. Jeg tænker mere hvad du vil bruge det til? Har du problemer med skolen? Skolen skal undervisningsdifferentiere, det er ovenikøbet kommunens ansvar. Så hvis skolen ikke gør det kan du klage til kommunen. Det ville jo være dejligt at undgå.
Hvis det går helt at H til, vil der starte en Mentiqa i Aalborg til sommer mener jeg.
Hvis det er uden for systemet ved jeg ikke hvem der er tættest på dig. Den eneste som jeg har stor tillid til er Ole Kyed, men han bor på Sjælland og det er jo langt væk.
Spørg bare videre hvis du har brug for mere.
Har du læst Ole Kyed og Kirsten Baltzers bog udkom sidste år. Husker ikke selve titlen.
Der er også meget godt at læse.
hej fra
Bente
Tilbage til toppen Go down
Hun





Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke testet..   Ikke testet.. EmptyLør Mar 22, 2008 5:12 am

Hej Karen,

Det er til PPR du skal henvende dig for at få hende testet. Hvis du mener hun er BMSF så vil jeg anbefale en psykolog som har erfaring på området. Vi har selv brugt Ole Kyed og jeg har hørt der er en anden som hedder Berit Zenkel. Om der er nogen i Vestjylland ved jeg ikke ... PPR gentestet børnene da Ole Kyed lavet en Ravens og de bruger WISC III i Aalborg. Resultated var at den ene fik en højere IQ og den anden faldt væsentlig i IQ'en.

Så vil jeg tilføje at min søn var den krabat som vi havde mistanken rettet mod. Da han skulle testes så testede vi også storsøsteren idet vi nu skulle rejse så langt, og fordi Ole Kyed spurgt ind til hende. Hun testede BMSF! Så det der med hvem er eller hvem er ikke kan man ikke sige.

Så skal du også vide at barnet skal være parat til testen. Ikke alle børn gider testen og uden at barnet medvirker så kan man ikke få et brugbart resultat. Men børn kan ikke testes BMSF hvis de ikke er, omvendt så kan de scorer alt for lavt ...

Min personlige holdning er:

1. Psykologen skal have erfaring især med BMSF hvis der er mistanke om dette, især hvis der er tale om et problem barn.
2. Barnet skal medvirke dvs. have lyst til testen.
3. Barnet skal være trygge i test situation.
Tilbage til toppen Go down
Karin





Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Test   Ikke testet.. EmptyLør Mar 22, 2008 6:03 am

Vi har ikke haft nogen problemer endnu -derfor er de ikke testet -Jeg er heller ikke selv blevet testet -kun den simple nettest på mensas side hvor jeg fik 132..
Jeg kan bare tænke at der kan blive problemer med lillesøster, fordi hun reagerer udad hvor storesøster søger indad.
Skal de ikke have en hvis alder for at tage den test de tilbyder i skolen (PPR)?
Karin
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke testet..   Ikke testet.. EmptyLør Mar 22, 2008 6:15 am

Nej de skal ikke have en bestemt alder. Wppsi-testen bruges også til dem som er svage. Testen indeholder noget med mønstre, labyrinter, ordforståelse, gentage sætninger, hukommelse. Patrick nød denne test da det gav ham udfordringer. Han spurgte bagefter om han ikke snart skulle testes igen.

Det kan også være svært hvis det går indad, da hun så kan blive deprimeret istedet for vred.
Æblet falder ikke langt fra stammen. Question
hej fra
Bente
Tilbage til toppen Go down
Hun





Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke testet..   Ikke testet.. EmptyLør Mar 22, 2008 7:21 am

Karin skrev:
Vi har ikke haft nogen problemer endnu -derfor er de ikke testet -Jeg er heller ikke selv blevet testet -kun den simple nettest på mensas side hvor jeg fik 132..
Jeg kan bare tænke at der kan blive problemer med lillesøster, fordi hun reagerer udad hvor storesøster søger indad.
Skal de ikke have en hvis alder for at tage den test de tilbyder i skolen (PPR)?
Karin

Børnehave kan evt bede om en skoleudredning. PPR tester børn fra 5 års alderen, eller tidligere i ekstrem tilfælde hvor børnehave beder om dette. Det er også som regel kun børn med "problemer" der testes og det er pga. manglende resourcer som er forståeligt nok.

Børnene der reagere inad bliver overset og kan til sidst blive meget ulykkeligt. Senere kan de havde problemer så som i vores tilfælde at hun ikke gad i skole mere. Heldigvis er hun meget social og vil i SFO da hun ikke ville undvære veninderne - sådan kom jeg på spøret af at hun keder sig. Læren nævnt at hun havde problemer med koncentrationen som det eneste. Det er derfor så mange BMSF piger bliver overset.

De stakler der reagere udad kan i værste tilfælde ende op i en "skæld ud" situation med alt der medfølger der. Hvis de er heldig får de en lærer der opdager deres behov for beskæftigelse og hjælper dem. Eller i værste tilfæde i en Adfærd, Kontakt og Trivsel forløb hvor de ikke tilgodeses for at de keder sig da mand som regel skal have orden på det sociale og emotionelle aspekter hvor kedsomhed ikke anses som grundt til AKT problemer. Der er nogle steder i landet der har AKT forløb til BMSF men desværre så vidt jeg ved findes disse kun i Lyngby og Hørsholm.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke testet..   Ikke testet.. EmptyLør Nov 08, 2008 9:38 pm

Karin skrev:
Hej
Jeg har to piger. Den ældste går i 1. klasse og ligger der i toppen fagligt. Jeg tror ikke hun er BMSF men bare rigtig godt begavet. Vi har problemer med at få hende stimuleret fagligt og hun bliver ofte brugt som støttepædagog for de mere vanskelige drenge. Hun er meget stille af sig og elsker at læse (læser lix 12-15)
Vi vil kæmpe sammen med hende så hun får de udfordringer hun har brug for i skolen...
Sagen er nu den, at lillesøster begynder i førskole 1/4 og i 0.klasse til sommer. Og selvom hun ikke er testet har jeg hende stærkt mistænkt for at være BMSF. Hun blev 5 i dec. og kan allerede stave som sin søster... Hun suger ALT til sig og ved de mærkeligste ting.
Hun er modsat sin søster en vild krabat og bliver den første til at lave ballade hvis hun keder sig Crying or Very sad
Hvad kan vi gøre for at hjælpe skolen? Det er en rigtig god skole så jeg vælger at tro på at vi kan løse det (også med storesøster)
Der bliver heldigvis 2 små klasser på 14-15 elever i stedet for en med 27-28 så vi håber på mere overskud end i søsters klasse, hvor de er 22 stk.
Hvor kan man få testet pigen her i Vestjylland?
Karin

Hej Karina,

Jeg besvare den del omkirng lillesøsterens balladegen et andet sted i forumet. Jeg mangler lige et par henvisninger før jeg ligger savret. https://intelligenteboern.aforumfree.com/fra-underydelse-til-trivsel-f5/hvad-kan-vi-gore-for-at-hjalpe-skolen-t329.htm#772
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ikke testet.. Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke testet..   Ikke testet.. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Ikke testet..
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvad er der egentlig testet for?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: