Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave hilde Århus wisc mentiqa gifted children begavede privat skole
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Jens Buch





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyLør Mar 06, 2010 11:41 pm

Kære alle.

Tirsdag d. 6.4.2010 kl. 1830 og 2-3 timer frem, holder jeg et foredrag om intelligenstestning og de pædagogiske perspektiver på resultatet.

Stort set alle børn, der kommer igennem en PPR udredning testes med WISC-III. Der er rigtigt mange forældre, lærere og pædagoger, der reelt ikke ved ret meget om testen. Derfor er det også svært at have en kvalificeret holdning til emnet!

Der vil være en gennemgang af WISC-III; hvad det er for en test, hvordan den er opbygget, hvordan den afvikles og hvordan den scores.
Raven testen vil også blive gennemgået kort.

Herefter vil et par tolkningsmodeller blive præsenteret, med henblik på at forklare, hvordan man kan lave egentlige kvalificerede undervisningsplaner på baggrund af WISC-III profilen. Spørgsmålet er så, om det sker i PPR...får man det optimale ud af testningen?

Sidst vil jeg præsentere WISC-IV for at forklare, hvorfor en Raven test altid burde laves sammen en WISC-III.

For god ordens skyld vil jeg lige nævne, man ikke får mulighed for at se opgaverne og manualerne... men der kommer meget mere "kød på benet", end de fleste har oplevet før!!

Det vil foregå på Ravnsborgskolen i Horslunde på Lolland, og det er kommet i stand i et samarbejde med lokalafdelingen af Skole og samfund.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Mar 07, 2010 12:31 am

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:12 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptySøn Mar 07, 2010 12:39 am

Jens Buch skrev:


Det vil foregå på Ravnsborgskolen i Horslunde på Lolland, og det er kommet i stand i et samarbejde med lokalafdelingen af Skole og samfund.

Har du også fået lov til at reklamere på skole og samfund?
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyMan Mar 08, 2010 7:41 am

Jeg er ved at skrive invitationen, som jeg så skal sende til lokalafdelingen. Jeg ved ikke, hvor de lægger den op...på hjemmeside eller hvordan.

Arrangementet bliver fuldstændigt åbent og gratis. Der er en del lærere og pædagoger fra de lokale skoler, der vil komme.

Formålet med foredraget er at afmystificere tingene omkring testningen. Jeg er sikker på, der bagefter vil sidde folk og tænke/sige, "det var sgu ikke sådan, ham psykologen sagde det"...
Endnu flere vil blive overrasket over at høre, man kan sige en del god del om læringsstil ud fra WISC; hvis man lagde sniksnakken (ekspertsproget) på hylden, og organiserede sin rapport efter de ting, praksisfeldtet havde behov for at vide, så var vi nået langt... Og hvis man så lige testede opmærksomhed, visuel hukommelse (tag deltesten fra DEP), og så lige en Raven med, så kunne man sgu svare på mange ting, der vil komme som guldkorn til enhver lærer eller pædagog.

Jeg har 1000 gange stillet spørgsmålet: Hvad vil i gerne vide... om Brian har ADHD eller hvordan i skal organisere undervisningen/tingene omkring ham?
Hvis man tror, man kan hjælpe brian ved blot at vide, han har ADHD, så har man ingenting fattet. Der er lige så store individuelle forskelle blandt ADHDère som blandt alle andre mennesker...
Målet må være at få nogle konkrete værktøjer og metoder, der tilgodeser det enkelte barns behov...AST, ADHD eller BMSF!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyMan Mar 08, 2010 9:42 am

jeg kontaktede skole og samfund direkte igennem hjemmesiden og spurgte om de var interesserede i pjecen. Det var de og den har de reklameret for siden, det er ved at være 2 år siden.

Vedr. din mening om test som skal kunne forståes af ikke psykologer, vil være et stort skridt. Held og lykke med det.
Du har også evig ret i at børn med ADHD eller andet ikke kan puttes i en kasse og så ellers behandles ens.
Det er et kæmpe arbejde du her er gået i gang med og jeg håber der er nogen som kan se det gode i det arbejde du gør her.

Tak.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyMan Mar 15, 2010 11:31 am

Der kommer i foredraget et afsnit om børn med særlige forudsætninger, og problemet med at opdage dem... har lige fået noget materiale fra USA om emnet, så det kommer med...jeg elsker når postmanden santa har gaver med fra Amerika sunny
Tilbage til toppen Go down
Hun





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyMan Mar 15, 2010 5:16 pm

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:12 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyTors Mar 25, 2010 1:38 am

Hej Jens,

Det lyder da ualmindelig spændende Very Happy Ærgeligt at jeg bor så langt fra Lolland Sad

Kan jeg ikke lokke dig til at skrive om arrangenmentet på Gifted Childrens åbne forum
Der er rigtig mange medlemmer, der har fået deres børn WISC testet uden at få ret meget afvide om hvad de forskellige ting betyder. De kunne have stor gavn af at komme og høre dig fortælle om testning Smile
Tilbage til toppen Go down
Hun





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyTors Mar 25, 2010 7:46 pm

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:11 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
cara73





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyTors Apr 08, 2010 6:38 am

Hej,
Ja, det lyder sørme spændende. Jeg har desværre ingen mulighed for at komme til Lolland, men hvis nogen har mod på at arrangere et lignende foredrag sammen med mig i Jylland, så vil jeg hellere end gerne stille mig til rådighed. Jeg er selv vokset op med at være anderledes, og det har givet store sår på sjælen, at ingen var der til at forstå mig, da jeg var barn. Samtidig er jeg forælder til et potentielt højt begavet barn, der allerede bliver betegnet som socialt debil som 3 årig, fordi ingen ser, at hun tænker anderledes.

Jeg kan desuden sagtens sætte mig ind i, at folk synes, at det er svært at forstå en hel masse fagsprog. Jeg har arbejdet som forsker i biokemi og molekylærbiologi i fire år på Psykriatrisk hospital i Århus og jeg har læst en hel masse psykologi samtidigt. Hvis jeg kan hjælpe med nogle faglige udredninger eller hjælpe med at arrangere et foredrag, der forklarer os forældre, hvad IQ testene går ud på på almindelig dansk evt. engelsk, hvis der er brug for det, så skal I bare sige til. Jeg er selvfølgelig ny herinde, men jeg har levet i snart 37 år som værende anderledes og set ned på pga. min høje intelligens. Kan jeg hjælpe andre børn i den situation, så vil jeg hellere end gerne det. Jeg synes selv, at jeg har en stor indsigt i, hvor det går galt i skolesystemet og andre steder. Jeg har jo været igennem det hele selv og kender menge andre, der har været igennem lignende forløb.

Jeg håber ikke, at I synes, at jeg er anmassende, men jeg vil bare så gerne hjælpe disse misforståede, geniale børn. Det er dem, der er vores fremtid, og så behandles de med forstokkelse og middelmådighed mange steder. Det kan jo ikke være rigtigt.

Mange hilsner
Mette
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyTors Apr 08, 2010 6:46 am

jo flere vi er jo bedre og det er bare så dejlig en følelse at kunne hjælpe andre i ens egen situation.

Så skriv endelig på forum når du har noget på hjertet.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyFre Apr 09, 2010 5:59 am

Så er det overstået for denne gang!

Der kom omkring 15 mennesker. Det var ligeligt skolefolk og plejefamilier.
Tilbagemeldingerne går på, det var et godt foredrag, men der var mange ord at forholde sig til på kort tid. Enkelt synes, jeg skød for hårdt på PPR; måske det var synd for de psykologer, der var ansat der, og som blot gjorde, hvad de fik besked på!!!

Jeg viste, hvad WISC-III kufferten indeholder uden at kompromitere selve materialerne. Der blev forklaret, hvordan man score testen og bruger tabellerne. Der var en kort præsentation af dele af WISC-IV, og så forklarede jeg, hvorfor jeg mener, WISC-III og Raven altid skal benyttes sammen; altid en Raven sammen med WISC!

Jeg beklager, jeg ikke fik set, der var en opfordring til at sætte invitationen på Gifted Children`s forum. Det havde jeg gjort, hvis jeg havde set det Embarassed

Hvis der er stemning for at afholde arrangementet andre steder, så er jeg bange for, der er andre, der må stå for det praktiske. Det var en krig at få stillet et lokale til rådighed, og det var kun takket være lokalafdelingen af Skole og Samfund, det kunne lade sig gøre study Vi lever i et videnssamfund, men det er ikke alt viden, der skal deles...åbenbart Rolling Eyes
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyFre Apr 09, 2010 6:13 am

du ved jo godt man ikke skal dele viden selv om vi lever i et videnssamfund.
Godt gået Jens, jeg synes det er dejligt at der er nogen som tør sige tingene.


Jeg skal til at uddanne mig til socialrådgiver hvisl alt falder i hak, og jeg vil ikke kunne være ansat på en kommune, da jeg ikke ville kunne hjælpe borgerne ud fra et lovmæssigt synspunkt. Så kan jeg vist ikke skrive det pænere.

Laughing
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. EmptyFre Apr 09, 2010 8:29 am

Jens Buch skrev:
Enkelt synes, jeg skød for hårdt på PPR; måske det var synd for de psykologer, der var ansat der, og som blot gjorde, hvad de fik besked på!!!

Her tror jeg så det er vigtigt at de psykolog studerende de i deres studie har noget obligatorisk omkring børn med særlige forudsætninger.

Da vores datter blev testet af en skolepsykolog da hun var 7, der sagde hun ligeud. Jeg har aldrig oplevet noget ligende i mine 20 år som psykolog, jeg aner ikke hvad i skal gøre. jo måske kontakt mensa, og tro det eller lad være hun gjorde det faktisk selv. Mensas børne kordinator var ved at få kaffen gal i halsen, de har aldrig oplevet en fra PPR der har taget kontakt til dem.

Og da det jo siges det er omkring 5% børn indenfor en årgang der er børn med særlige forudsætninger, ja så kan det undre hun aldrig har oplevet et mensa barn som hun kaldte vores datter.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.   Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Foredrag om pædagogiske perspektiver på intelligenstestning.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Foredrag Herlev jan 2009
» Foredrag med Psykolog Ole Kyed

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Kursus og foredrag-
Gå til: