Tak for jeres svar. Der er nogle punkter hvor han minder meget om en underyder, men der er ca. lige så mange punkter hvor han ikke gør.
Jo mere jeg læser om emnet jo mere kan jeg se at han passer ind i gruppen bmfs. Han var fx. et high need baby, da han var mindre. Vi var indlagt i Kolding med ham da han var 10 mdr. da han havde et ekstremt lille søvnbehov, han sov maks 1½-2 timer af gangen, og han fejlede absolut ingenting.
De nærmest gav os skylden for at have fodret ham med dårlige vaner, så ifølge deres overbevisning startede med a han havde kolik som helt spæd og vi der havde fået indarbejdet de vaner.
Og jo mere jeg læser om emnet og jo mere overbevist jeg bliver om at mit barn skiller sig ud fra "normen" jo mere usikker bliver jeg
Det er en usikkerhed jeg har svært ved at beskrive. Kan jeg og min mand give vores søn de udfordringer han skal have, for at han udnytter sit potiontiale bedst muligt?
Jeg kan læse om forældre herinde, hvor hverdagen er en kamp for at få skolesystemt til at tage ansvar for at undervise børn på deres niveau.
Min største bekynring går på om han kommer til føle han skiller sig ud!?!
Er der andre forældre der har samme usikkerhed som jeg?
Imorgen skal jeg til møde på skolen, hvor jeg har bedt om en samtale med den lærer der har udført CHIPStesten på Marcus. Jeg vil gerne høre fra hende selv, hvad hun ligger i testen og hvad hun mener vil være det næste skridt at tage.
Indtil vidre han min mand og jeg besluttet os til at vi gerne vil have testet Marcus noget mere, så vi kan finde ud af hvor vidt det spænder. Men skolepsykologen som åbenbart skal ind over når der skal fortages yderligere tests, syntes at vi skal vente da han skal have lov til at vende sig til skolen.
Der er vi uenige. Vi ventede et år med at sende ham i skole pga. manglende socialekompetancer, så han er allerede 1 år ældre end hans klasse kammerater og vi kan jo tydeligt se at han underyder mht. det faglige. Han laver perfekt opgaver til at starte med. Derefter begynder hans svar at blive meget kreative fx. tilføre han opgaven ting han mener mangler for til sidst at blive distræt og sjusker sig igennem resten.
Hvis man spøger ham hvorfor han gør det, siger han, at noget skal han jo have tiden til at gå med.
Nå han er færdig før de andre kan han finde på at ligge sig under bordet med benene på stolen eller sætte sig i lotus stilling (som han umuligt kan have lært herhjemme). Han laver ikke ballade eller andet uro.
Jeg er glad for at jeg har fundet dette forum, selvom jeg læser mest og suger viden til mig.
Hilsen Heidi