Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Ang. Pjecen BMFS EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Ang. Pjecen BMFS EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Ang. Pjecen BMFS EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Ang. Pjecen BMFS EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Ang. Pjecen BMFS EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Ang. Pjecen BMFS EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ang. Pjecen BMFS EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Ang. Pjecen BMFS EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Ang. Pjecen BMFS EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc hilde børnehave children begavede Århus gifted skole mentiqa privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Ang. Pjecen BMFS

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
heto





Ang. Pjecen BMFS Empty
IndlægEmne: Ang. Pjecen BMFS   Ang. Pjecen BMFS EmptyTirs Apr 06, 2010 8:29 pm

Jeg har netop læst pjecen her
http://www.intelligenteboern.dk/Pjece%20til%20laerere%20og%20paedagoger%20om%20intelligente%20boern.pdf

Marcus falder meget ind i gruppen tegn på underydelse, men hvad menes der med underydelse?

Hilsen Heidi
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Ang. Pjecen BMFS Empty
IndlægEmne: Sv: Ang. Pjecen BMFS   Ang. Pjecen BMFS EmptyTirs Apr 06, 2010 9:40 pm

Underydelse er når barnet ikke har lyst til at lave f.eks. det faglige i skolen (lysten er forsvundet) så kommer barnet bagud.
Man skal så finde motivationen til at få interessen igen. Det som er så trist er at man ved at barnet godt kan, men er måske ikke blevet forstået og derved blevet underyder.

Jeg kan sige for min søns vedkommende (han er 7 år) at han nemt bliver underyder hvis jeg ikke laver noget læsning og/eller matematik hver dag, det bliver en vane, så der ikke skal kæmpes med ham. Det som kan være svært er at skolen ikke forstår hans behov for at der skal være udfordringer hver dag i skolen. Dog er vi på rette vej med skolen.
Vi finder selv noget materiale til ham hvis han synes det fra skolen måske ikke helt er så spændende.

Håber du kunne bruge det til noget
Tilbage til toppen Go down
Hun





Ang. Pjecen BMFS Empty
IndlægEmne: Sv: Ang. Pjecen BMFS   Ang. Pjecen BMFS EmptyOns Apr 07, 2010 5:18 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 6:08 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
heto





Ang. Pjecen BMFS Empty
IndlægEmne: Sv: Ang. Pjecen BMFS   Ang. Pjecen BMFS EmptyTors Apr 08, 2010 8:14 pm

Tak for jeres svar. Der er nogle punkter hvor han minder meget om en underyder, men der er ca. lige så mange punkter hvor han ikke gør.

Jo mere jeg læser om emnet jo mere kan jeg se at han passer ind i gruppen bmfs. Han var fx. et high need baby, da han var mindre. Vi var indlagt i Kolding med ham da han var 10 mdr. da han havde et ekstremt lille søvnbehov, han sov maks 1½-2 timer af gangen, og han fejlede absolut ingenting.
De nærmest gav os skylden for at have fodret ham med dårlige vaner, så ifølge deres overbevisning startede med a han havde kolik som helt spæd og vi der havde fået indarbejdet de vaner.

Og jo mere jeg læser om emnet og jo mere overbevist jeg bliver om at mit barn skiller sig ud fra "normen" jo mere usikker bliver jeg
Det er en usikkerhed jeg har svært ved at beskrive. Kan jeg og min mand give vores søn de udfordringer han skal have, for at han udnytter sit potiontiale bedst muligt?
Jeg kan læse om forældre herinde, hvor hverdagen er en kamp for at få skolesystemt til at tage ansvar for at undervise børn på deres niveau.
Min største bekynring går på om han kommer til føle han skiller sig ud!?!
Er der andre forældre der har samme usikkerhed som jeg?

Imorgen skal jeg til møde på skolen, hvor jeg har bedt om en samtale med den lærer der har udført CHIPStesten på Marcus. Jeg vil gerne høre fra hende selv, hvad hun ligger i testen og hvad hun mener vil være det næste skridt at tage.

Indtil vidre han min mand og jeg besluttet os til at vi gerne vil have testet Marcus noget mere, så vi kan finde ud af hvor vidt det spænder. Men skolepsykologen som åbenbart skal ind over når der skal fortages yderligere tests, syntes at vi skal vente da han skal have lov til at vende sig til skolen.
Der er vi uenige. Vi ventede et år med at sende ham i skole pga. manglende socialekompetancer, så han er allerede 1 år ældre end hans klasse kammerater og vi kan jo tydeligt se at han underyder mht. det faglige. Han laver perfekt opgaver til at starte med. Derefter begynder hans svar at blive meget kreative fx. tilføre han opgaven ting han mener mangler for til sidst at blive distræt og sjusker sig igennem resten.
Hvis man spøger ham hvorfor han gør det, siger han, at noget skal han jo have tiden til at gå med.
Nå han er færdig før de andre kan han finde på at ligge sig under bordet med benene på stolen eller sætte sig i lotus stilling (som han umuligt kan have lært herhjemme). Han laver ikke ballade eller andet uro.

Jeg er glad for at jeg har fundet dette forum, selvom jeg læser mest og suger viden til mig.

Hilsen Heidi
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ang. Pjecen BMFS Empty
IndlægEmne: Sv: Ang. Pjecen BMFS   Ang. Pjecen BMFS Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Ang. Pjecen BMFS
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: