Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
hvordan ved man EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
hvordan ved man EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
hvordan ved man EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
hvordan ved man EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
hvordan ved man EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
hvordan ved man EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
hvordan ved man EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
hvordan ved man EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
hvordan ved man EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus privat wisc mentiqa children gifted børnehave hilde skole begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 hvordan ved man

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
maluntep





hvordan ved man Empty
IndlægEmne: hvordan ved man   hvordan ved man EmptyOns Apr 14, 2010 7:28 pm

Hej alle sammen
er ny her.
Har altid haft en fornemmelse af at min mellemste søn er noget "særligt" ved ikke hvordan man skal betegne det.
har længe haft på fornemmelsen at har måske var lidt klog, men har skudt det af vejen. Men nu her i forbindelse med nogle sociale drenge gruppe problemer i hans klasse, nævnte hans lærer af sig selv, at hav var rigtig rigtig klog, og at de gav ham en masse ekstra opgaver for at udfordret ham.og at vi måske burde snakke med nogen om det !!!
har læst om alle de test der findes, men ved ikke om man bør teste, og til brug for hvad. Er han mon et barn med særlige forudsætninger, eller er han bare lidt klog.
når jeg læser om alle kendetegnene er det som at det er ham der bliver beskrevet.
vil prøve at opremse ham lidt her.
Tobias har altid været meget logisk tænkende, dygtig sproglig, og ender altid ud i diverse diskussioner med pædagoger kontra lærer, da han ikke vil give sig uden en rationel forklaring. Han kan argumentere sig ud af næsten alt.
Sådan har han været siden han var 3 år.
Prøvede engang at bilde ham ind som 4 årig, at jeg havde set ham gennem nøglehullet slå sin bror, hvortil han svarede, at fra den vinkel kunne man altså ikke se det..
Han har ekstrem meget krudt i røven.
Er meget følsom, vil helst ikke røres ved eller trøstes, er meget hård ved sig selv og andre. Er meget perfektionistisk, kan ikke klare nederlag, vil være den bedste til alt.
Havde tidligt tydeligt sprog, og hurtig motorisk.
Kunne alle farverne tidligt.
har, kunne tælle til 100 fra han var 3 år,
har fra han var 4/5 år kunnet plusset og minusset 2 cifret tal.
Går nu i børnehave klasse og kan læse.
Ser verden meget sort og hvidt, enten gør man det ene, eller det andet, der er intet midt imellem.
Socialt holder han sig meget til det trygge, dem han kender. Kan ikke klare børn der ikke vil lade ham være i fred, og hvis han føler sig uretfærdigt behandlet kammer det helt over. Han har en meget høj retfærdigheds sans, og kan godt lide at være politibetjenten i klassen.(laver dog selv en del ballade)
Nintendo, playstation osv. har han mestret suverænt siden han var 3 år.
Han er ikke vildt god til autoriteter, kun hvis han har respekt for den voksne, ellers giver han sig meget nødigt, og at få respekt fra Tobias er ikke nemt at opnå.

puha undskyld den lange smøre, er bare lidt i vildrede
håber der er nogen der kan give lidt råd med på vejen
mvh malene
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hvordan ved man Empty
IndlægEmne: Sv: hvordan ved man   hvordan ved man EmptyOns Apr 14, 2010 9:30 pm

Hej og velkommen til forum og håber du bliver glad for at bruge det. Laughing

Tobias lyder da virkelig som en aktiv og kvik dreng og han kan absolut noget ud over de sædvanlige milepæle. Jeg kan selvfølgelig ikke sige om han er et barn med særlige forudsætninger, men som du selv skriver er der mange kendetegn som passer på din søn.

Noget som undre mig er at læren synes i skal snakke med nogen om jeres søn fordi han er meget meget klog. Hvad mente hun og har de problemer med ham.

Det er jo bare super de giver ham en masse ekstra udfordringer, det er meget godt for ham at blive forstået på dette område. Hvis det er det sociale, skulle man turde at sige stop eller tage en konflikt, det kommer jo meget an på hvad det drejer sig om. Han lyder som en betjent, og her kunne man jo muligvis rose ham for at overholde regler men at han ikke altid skal blande sig eller sige sin mening.

Hvis der ikke er problemer ud over det normale, skal man jo ikke lave dem, bare fordi han muligvis er et barn med særlige forudsætninger.

Jeg læste dit indlæg og kunne ikke rigtig finde noget helt konkret du ville have råd om. Prøv at skrive igen.

Igen velkommen
Tilbage til toppen Go down
maluntep





hvordan ved man Empty
IndlægEmne: tak   hvordan ved man EmptyOns Apr 14, 2010 10:48 pm

for svar.
ved egentlig heller ikke selv hvad jeg spørger om (smil)
hans lærer siger hun har svært ved at nå ind til ham, og at det er svært for ham hvis han ikke lige er nr 1 til alt, kort sagt vil han gerne styre hele drenge gruppen (rigtig leder type)
de sidste 14 dage før påske var han rigtig ked af at gå i skole, pga konflikter med andre børn (drenge) han vil helst være sammen med 3 klasserne og det i sig selv kan være et problem da han provokere dem osv.
Der er en pige i klassen der er medlem af Giftet children, og det var hendes forældre, hans lærer mente vi burde snakke med.
De har lavet nogle tests på deres faglige niveau, og det er udfra det de har givet ham ekstra opgaver,(det har hjulpet på skole glæden)
Er nok bare bange for om han har det godt, da han lukker sig meget ind i sig selv, når han er ked af det, og kæmper så hårdt for at gøre tingene rigtigt.
udaftil virker han som en rapkæftet dreng med mega selvtillid, men i virkeligheden er han meget følsom.
tror bare man som mor kan frygte de problemer der kan opstå hvis han ikke bliver motiveret nok.
(er glad for at have fundet dette forum)
mvh malene
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hvordan ved man Empty
IndlægEmne: Sv: hvordan ved man   hvordan ved man EmptyOns Apr 14, 2010 11:51 pm

Stor respekt for at du gør noget for din dreng. Sådan er forældre vel bare.

Ang. hans væremåde som gør det svært for hans social adfærd.
Vil det være muligt at fortælle ham hvordan han skal reagere ud fra at du fortæller ham at du egentlig godt ved han er ked af at det ikke fungere helt for ham som det måske gør for de andre drenge.

Lav nogle rollespil derhjemme hvordan han kommer i kontakt med andre på en god måde. Hvis han interessere sig for dinoer kunne du jo bruge dem til det.

Jeg har en dreng på syv som er meget aggressiv udadtil men er meget ked af det indeni. Det har han fået fortalt mig og derved kan jeg bedre reagere rigtig over for ham. fortælle ham at jeg ved han er ked at det og ved godt det er en måde at overleve på ved at blive aggressiv. Han er også perfektionistisk og vil også helst vinde.

vores børn forstår mange ting og derfor er det som jeg har skrevet en mulighed for at han bedre forstår og kan gøre nogle ting anderledes. Det vil selvfølgelig også tage tid, samtidig skal han selvfølgelig ikke gå på kompromi med sin personlighed. Det vil jo også være muligt at fortælle om hieraki i forhold til 3. klasserne.

Det er virkelig noget med at bruge fantasien til hvordan i kommer ind og hjælper jeres søn, for det er jer som kender ham bedst. Det kan lykkedes, brug forum og jeres mavefornemmelser.

Det vil måske også være godt at snakke med de andre forældre, sådan nogle har jeg også hvor jeg bor. De forstår hvad man snakker om. Håber for dig at kemien passer sammen for jer forældre. Du kan jo kun få et nej af dem hvis de ikke vil snakke.

Jeg har også brugt at tænke fremad og det er flere år. Jeg har nu valgt at tænke på nu, da min søn er glad for sin skole og især SFO, så må vi tage dagene som de kommer. Han er en glad dreng 95% af tiden og det er det som er vigtigst.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





hvordan ved man Empty
IndlægEmne: Sv: hvordan ved man   hvordan ved man Empty

Tilbage til toppen Go down
 
hvordan ved man
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: