Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Test af skolebarn hvor og hvad EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Test af skolebarn hvor og hvad EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Test af skolebarn hvor og hvad EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Test af skolebarn hvor og hvad EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Test af skolebarn hvor og hvad EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Test af skolebarn hvor og hvad EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted mentiqa børnehave privat children begavede Århus skole wisc hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Test af skolebarn hvor og hvad

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Stampe
Gæst




Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 5:37 am

Hej

Vi har en søn på 9 år som udviser tegn på at være et begavet barn. Hans lærer vil så gerne have ham udredt af en psykolog for at have et bedre udgangspunkt for hvordan han skal takles. Vi vil selvfølgelig også gerne blive klogere på hvordan han kan hjælpes så han ikke keder sig.

Vi er så blevet indstillet til skolepsykologen og her opstår så problemet. Da skolepsykolog-gruppen er underbemandet kan de i princippet ikke sige hvornår de kan få tid til at vurdere ham. Minimum ½år og vi har allerede ventet ½år.

Det vi så gerne vil vide. Er der nogle private alternativer her på sydsjælland som kan anbefales og hvilke slags test/undersøgelser skal man så gå efter?

MVH
Jan Stampe Jensen
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 6:00 am

Hvad er det helt konkret, der søges svar på?

Hvad skal svaret helt konkret bruges til? (her duer svaret "at tackle barnet" ikke).
Tilbage til toppen Go down
Stampe
Gæst




Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 6:26 am

Vi skal bruge det til at få afdækket hvad der er hans kompentencer og potentiale. Så skolen og vi er i stand til bedst muligt at tilrettelægge undervisning. Vi vil også gerne kunne hjælpe ham med hans social relationer.

Vi er ikke i tvivl om at han er dygtig, men jeg tror at lærerne og vi er i hvert fald i tvivl om vi giver ham de rigtige udfordringer og opgaver. Vi håber så på at denne undersøgelse kan hjælpe os et stykke på vejen.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 6:34 am

Hvis det handler om kompetencer og potentialer, så prøv at kikke på følgende link: http://www.munkholm.cc/fileadmin/user_upload/munkholm/filer/Brochurene/PAS_Brochuren.pdf
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 6:47 am

velkommen til forum

Hvor er det trist at der skal gå et helt år også inden for PPR, akkurat som inden for andre instanser.

Det undrer mig meget da jeg aldrig har hørt om så lang ventetid i den kommune jeg bor i. Jeg ventede kun en måned på at få vores testet anden gang. Første gang gik der kun 1½ måned.

Det gør så at I selv vil prøve at finde en anden, men det er ikke sikkert at skole og PPR acceptere det. Prøv at spørge dem først om det er ok, ellers kan det være spild af penge. Desværre.

Ikke for at være negativ. men det er desværre facts.
Tilbage til toppen Go down
Stampe
Gæst




Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 6:59 am

Vi har spurgt den psykolog som knægten er tilknyttet. Det eneste vi blev gjort opmærksom på var at eventuelle resultater skulle forbi den tilknyttede psykolog.

Vente tiden skyldes generel problem med at få besat psykolog stillinger som så har givet et efterslæb der så rammer os.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 7:04 am

Det er godt det blev positivt modtaget.

Det er ikke altid det er sådan.

Der er Ole Kyed psykolog som har meget viden om intelligente børn (begavede børn).


Kig også på www.intelligenteboern.dk der er flere link til psykologer som har viden inden for dette område.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyOns Apr 21, 2010 7:38 am

Jens Buch skrev:
Hvis det handler om kompetencer og potentialer, så prøv at kikke på følgende link: http://www.munkholm.cc/fileadmin/user_upload/munkholm/filer/Brochurene/PAS_Brochuren.pdf

Haps den har jeg da lige nuppet til vores datters lærer. Har idag fået afvide der er ventetid hos PPR til langt efter sommerferien, så alt hvad de kan få af redskaber til at hjælpe hende er yderst velkommen TAK Test af skolebarn hvor og hvad Icon_biggrin også var team lederen hos PPR så sød hun tilbød et møde, da Vores datter jo var blevet testet da hun gik i 1 klasse.

Hun mente ikke det kunne havde rykket sig synderligt,hendes intelligens er jo den samme som dengang. så hellere et møde hvor hun kan komme med gode råd til lærerne end ingenting :-)
Tilbage til toppen Go down
Stampe
Gæst




Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 22, 2010 5:12 am

Tak for svarene.

Der er lidt vi kan kaste os over her til at starte med.

MVH
Jan Stampe
Tilbage til toppen Go down
Hun





Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 22, 2010 6:09 am

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:47 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 22, 2010 6:10 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:48 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 22, 2010 6:13 am

Hilde skrev:
Lone.T skrev:
Jens Buch skrev:
Hvis det handler om kompetencer og potentialer, så prøv at kikke på følgende link: http://www.munkholm.cc/fileadmin/user_upload/munkholm/filer/Brochurene/PAS_Brochuren.pdf

Haps den har jeg da lige nuppet til vores datters lærer. Har idag fået afvide der er ventetid hos PPR til langt efter sommerferien, så alt hvad de kan få af redskaber til at hjælpe hende er yderst velkommen TAK Test af skolebarn hvor og hvad Icon_biggrin også var team lederen hos PPR så sød hun tilbød et møde, da Vores datter jo var blevet testet da hun gik i 1 klasse.

Hun mente ikke det kunne havde rykket sig synderligt,hendes intelligens er jo den samme som dengang. så hellere et møde hvor hun kan komme med gode råd til lærerne end ingenting :-)

Ej hvor dejligt at jeres psykolog mener det! Det var det samme jeg sagt til vores psykolog vedr. gentestning Smile

Jep så ser bestemt frem til et godt møde, og gør hendes klasselærer også. lidt er bedre end ingenting, Test af skolebarn hvor og hvad Icon_cheers så kan gentestning komme senere. Det kan jo være den kan give dem noget.
Jeg ved ikke hvad skolen må få udleveret fra den meget tidligere test og om det overhovedet kan bruges,hun var jo kun 6-7 år
Tilbage til toppen Go down
Hun





Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 22, 2010 6:26 am

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:48 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 22, 2010 6:28 am

b


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:48 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad EmptyTors Apr 22, 2010 6:32 am

Hilde skrev:
Lone.T skrev:
Hilde skrev:
Lone.T skrev:
Jens Buch skrev:
Hvis det handler om kompetencer og potentialer, så prøv at kikke på følgende link: http://www.munkholm.cc/fileadmin/user_upload/munkholm/filer/Brochurene/PAS_Brochuren.pdf

Haps den har jeg da lige nuppet til vores datters lærer. Har idag fået afvide der er ventetid hos PPR til langt efter sommerferien, så alt hvad de kan få af redskaber til at hjælpe hende er yderst velkommen TAK Test af skolebarn hvor og hvad Icon_biggrin også var team lederen hos PPR så sød hun tilbød et møde, da Vores datter jo var blevet testet da hun gik i 1 klasse.

Hun mente ikke det kunne havde rykket sig synderligt,hendes intelligens er jo den samme som dengang. så hellere et møde hvor hun kan komme med gode råd til lærerne end ingenting :-)

Ej hvor dejligt at jeres psykolog mener det! Det var det samme jeg sagt til vores psykolog vedr. gentestning Smile

Jep så ser bestemt frem til et godt møde, og gør hendes klasselærer også. lidt er bedre end ingenting, Test af skolebarn hvor og hvad Icon_cheers så kan gentestning komme senere. Det kan jo være den kan give dem noget.
Jeg ved ikke hvad skolen må få udleveret fra den meget tidligere test og om det overhovedet kan bruges,hun var jo kun 6-7 år

Prøv se det jeg skrev til Jan ... det har jeg tænkt at skrive til dig også, men den aften spist pc'en min lang lang indlæg grrr ift. den indlæg om test. Har ikke lyst til at taste alt igen men pludseligt så sker det ...

Skolen er dygtig til det de sætte sig for, havde lige snakket med dem da vi jo rejser.

Der er meget de gerne vil - men timerne mangler.

Nu spørger jeg nok dumt, men hvor kan jeg se noget om hvad skolen må få udleveret om den gamle test Test af skolebarn hvor og hvad Icon_question Test af skolebarn hvor og hvad Icon_question kan jeg ikke se i det svar til Jan.

Sorry er nok lidt bims idag
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Test af skolebarn hvor og hvad Empty
IndlægEmne: Sv: Test af skolebarn hvor og hvad   Test af skolebarn hvor og hvad Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Test af skolebarn hvor og hvad
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Mor til nystartet skolebarn..
» Janteloven
» Wisc test in Roskilde area

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: