Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Michelle i skole EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Michelle i skole EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Michelle i skole EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Michelle i skole EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Michelle i skole EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Michelle i skole EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Michelle i skole EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Michelle i skole EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Michelle i skole EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde wisc børnehave skole children Århus privat mentiqa begavede gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Michelle i skole

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Helene





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyLør Apr 24, 2010 5:33 am

Så kom Michelle i førskole, hun startede i mandags, og det går bare rigtig godt, hun er så glad for endelig at komme i skole. Der er blevet taget godt imod hende, og hun er allerede ved at danne nye venskaber.

Idag har der været 3 piger fra lidt størrere klasser der har gået rundt med hende. de synes hun var så sød og nuttet så hun kunne slet ikke være i fred for dem.
Ikke at hun har været utilfreds med opmærksomheden. queen

Vi har et godt indtryk af lærer og pædagoger. Håber det bliver ved.

Er lidt trist man altid har de dårlige oplevelser med pædagogerne i børnehaven med sig i tankerne.
Det er somom man ikke rigitg tør tro på det.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyLør Apr 24, 2010 5:51 am

Man skal lære at fortiden, men leve i nutiden og tænke på fremtiden. Det er ikke altid lige nemt, men en god måde at tænke på.

Vi krydser fingre for fremtiden. Vi her på forum elsker gode historie.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyLør Apr 24, 2010 6:45 am

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:28 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Helene





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyLør Jun 26, 2010 2:21 am

Nå, så blev det sidste dag i førskolen for Michelle, og nu starter der så en månedes lang ferie, dejligt.

Det har været en stor succes for Michelle at komme i før-skole, hun er virkelig blomstret, hun har fået en masse nye veninder. Der er især 3 hun leger meget sammen med. Så det er jo dejligt.
De voksne ser hende på en helt anden måde end vi har oplevet før.
Vi har ikke en eneste gang hørt noget negativt fra lærer og pædagoger om hende. Tværtimod
Hun er også blevet mere sikker på sig selv, er blevet bedre til at sige fra og er ved at finde ud af hun er helt ok og hun også kan have ret og har lov at have sin egen mening om ting. dejligt.
Jeg har også selv oplevet at hun forsvarer sig selv og holder på sin ret. Også uden jeg er lige i nærheden.

Så vi er positive i vores forventninger til 0. klasse.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyLør Jun 26, 2010 6:16 am

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:28 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Helene





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyLør Jul 31, 2010 7:19 pm

Jeg tænkte på om man kan træne børn til at være mere tålmodige. Når Michelle sidder og tegner starter hun nemlig for det meste med at tegne fint og indenfor stregerne, men der går aldrig ret lang tid før hun bare tegner hen over det hele fordi det andet tager for lang tid.
Jeg har talt med hende om at når hun kommer i 0 klasse og får opgaver så skal det gøres pænt, og får så et ja ja efterfulgt af et suk eller rullende med øjnene.Rolling Eyes Hun er af natur ret utålmodig, men da jeg ved at det i skolen kan komme til at modarbejde hende kunne det være godt at arbejde lidt med.
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyLør Jul 31, 2010 7:54 pm

Hvis nu man forestiller sig, man "skal" lave 100 Sér fordelt på 5 linjer. Når man har lavet de første 20, der alle er perfekte, hvad s*tan er ideen så i at lave de næste 80...at vise det ikke kun var begynderheld???

Der er NØDT til at være sammenhæng mellem udfordringen i opgaven og pigens evner, så hun oplever, at blive udfordret på en måde, at arbejdet er spændende...

Når man underviser voksne, og det er en vedligeholdelseslektion, så stopper man, hvis eller når de har vist, de kan stoffet, for ellers ved man, man ødelæger motivationen. Når børn tvinges til at sidde og lavde det, de allerede kan, så er det ofte for at holde orden på klassen; at alle sidder stille på deres pladser!


Man kan sagtens lære børn at bekæmpe deres indre spontanitet og evne til at vse deres evner...det gør man ved at tvinge dem ind i rammer, hvor de ikke trives! Indenfor Reggio Emilia pædagogikken taler man om, at børn fødes med 1000 sprog, men dør med 1... No

Hvis din datter laver perfekte bogstaver, så skal hun sættes til at lave noget andet. Det er dressur at sætte børnene til at øve noget som at sidde stille og gøre som der bliver sagt...det kan de nemlig godt, hvis de laver noget, de finder meningsfyldt!

Nå, men jeg ville tage en snak med klasselæreren om problemstillingen, og så ville jeg spørge om, det var i orden, hun fik andre opgaver med hjemmefra, som hun kunne udfylde kedeligtiden med (jeg har lige haft en nulteklasse, og mine børn måtte gerne have opgaver med hjemmefra...også dem, der var købt i Netto).
Pas på med at fortælle din datter for meget om, at når hun kommer i skole, så skal hun noget, hun ikke glæder sig til. Tænk sig, hvis hun allerede er skoletræt inden skolestart affraid
Snak med læreren om flow teorien (Mihalyi Csikszentmihalyi) og vigtigheden af, et dygtigt barn også oplever flow... sørg for at holde jer på god fod med læreren, men vær nysgerrige og kritiske på en god måde! Engager jer i klassen og det sociale om klassen (forældreråd).
Tilbage til toppen Go down
Hun





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyMan Aug 02, 2010 3:51 am

N


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:28 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Pia





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyMan Aug 02, 2010 4:11 am

Jeg er helt enig med de øvrige brugeres svar. Det er dræbende for barnet at blive tvunget til at lave trivielle ting, og helt naturligt hvis barnet ikke kan koncentrere sig.
I 0. klasse (og første for dén sags skyld) er det almindeligt med en masse opgaver, hvor svaret er en farvekode, og så skal de sidde og male felter i forskellige farver, så det danner et billede. Min datter GAD bare ikke sidde og farve, så hun gik lynhurtigt over til bare at sætte kulørte x-er i de rette felter. Heldigvis accepterede læreren det, og stak hende nogle flere opgaver frem for at forlange "tålmodighed" Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Hun





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyMan Aug 02, 2010 4:15 am

N


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:28 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Helene





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyMan Aug 02, 2010 6:16 pm

Tak for de gode råd.
Grunden til jeg spurgte var egentlig, fx at sidde at male i malebog er noget hun selv vælger, og så undrede det mig nok bare at når hun ligefrem selv vælger det, at hun stadigvæk bliver så utålmodig.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyTirs Aug 03, 2010 1:30 am

N


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:28 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Helene





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyTirs Aug 03, 2010 2:20 am

Hej Hilde, der gik der lige et lys op for mig cheers
Tilbage til toppen Go down
Hun





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyTirs Dec 07, 2010 12:45 am

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:35 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Helene





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyOns Dec 08, 2010 3:13 am

Hej Hilde, det går rigtig godt.
Michelle er så glad for at gå i skole. Jeg syntes vi har været meget heldige med hendes lærer. Vi har været til samtale på skolen og de er rigtig glade for hende. De siger hun fagligt ligger i toppen af klassen.
De havde lidt svært i starten med at se hvor hun sådan lå henne, da hun er meget stille og næsten skal tvinges til at svarer.
Hendes matematik lære sagde at hun var imponeret over at uanset hvad hun satte Michelle til af opgaver, så kunne hun det bare Very Happy
Hun fungerer godt socialt og har fundet sig en rigtig god veninde.
Jeg så her den anden dag, hvordan Michelle forsøgte at lære sin veninde at regne, og veninden tog rigtig gerne imod det.
Hun siger godt nok hun keder sig lidt en gang i mellem, men siger så samtidig at det er ok at tingene er nemme Question
Vi fik at vide vi skal arbejde med hendes selvtillid, så hun bedere tør at række hånden op, og så hun bliver bedere til at sige fra over for de andre børn.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyOns Dec 08, 2010 3:32 am

N


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:29 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Helene





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole EmptyOns Dec 08, 2010 10:47 pm

Her til april næste år begynder skolen så småt med rullende skolestart, det resultere i at Michelle efter sommerferien kommer til at gå i klasse med både lidt ældre og lidt yngre. Der snakkes så om at de på den måde for nemmere ved at differenciere både for dem der skal udfordres mere og for dem der har brug for mere tid.
Vi er meget opmørksomme med Michelle kontra skole. Jeg syntes vi har noget balast i form af jeg har læst om andres erfaringer herinde. Hvordan andre har skulle takle ting. Fare signaler hos børn etc.
Også bare det at jeg ved, vi har et sted hvor vi kan trækker lidt på andres ekspertise og oplevelser.
Michelles klasselærer er begyndt at dele klassen opi arbejdsgrupper, hvor Michelle kommer med i den hvor de allerede er begyndt at kunne børnestave. Hvilket hun er så træt af hun skal. Hjemme insistere hun på at stave, hvad hun selv kalder korrekt.
Vi øver meget herhjemme, og det elsker hun.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Michelle i skole Empty
IndlægEmne: Sv: Michelle i skole   Michelle i skole Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Michelle i skole
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» I skole igen!
» skole i vejle
» Hjemmeundervisning contra skole.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: