Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Hej herfra! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Hej herfra! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Hej herfra! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Hej herfra! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Hej herfra! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Hej herfra! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Hej herfra! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Hej herfra! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Hej herfra! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde wisc børnehave mentiqa begavede children gifted privat skole Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Hej herfra!

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
LiseH
Gæst




Hej herfra! Empty
IndlægEmne: Hej herfra!   Hej herfra! EmptyTors Maj 27, 2010 9:28 pm

Hej til alle

Mit navn er Lise og jeg er mor til to aktive drenge på 3½ og 5 år. Lige fra begyndelsen har vi været opmærksomme på at vores søn på nu 5 år var kvik. Han kunne stortset alle bilmærker da han var 2½ og skrive som 3 årig. Han kan idag tælle til 500, stave og regne +/- stykker.

Den mindste, på 3½, gik da han var 8 mdr og snakkede da han var 1½, er udadvendt og kan føre lange samtaler om alt mellem himmel og jord. Han er mere afrundet og mindre ekstrem end sin storebror, men er afgjort med på noderne, og fanger alt hvad vi siger med lynets hast. Begge er lidt politibetjente med en (næsten for) stor grad af retfærdighedssans, og store temperamenter.

Den store dreng er netop blevet testet og er konstateret med høj intelligens, den yngste er for lille til test endnu, men følger klart i storebrors fodspor.

Vi bor i Nordsjælland og har ikke det store netværk, så derfor har jeg besluttet mig for at blande mig lidt i debatten, dels for at bidrage, dels for at høste erfaringer.

Håber at få nogle gode timer herinde.
Mange knus
Lise
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hej herfra! Empty
IndlægEmne: Sv: Hej herfra!   Hej herfra! EmptyTors Maj 27, 2010 9:47 pm

du er velkommen du kan ogås tilmelde dig i stedet for at være gæst, du bestemmer selv. lol!

Jo flere vi er jo bedre.
Har du undersøgt om netop din kommune kender til dette område.
Tilbage til toppen Go down
Alegria





Hej herfra! Empty
IndlægEmne: Påståelighed   Hej herfra! EmptyFre Maj 28, 2010 8:43 am

Hej Lise,

Jeg har en dreng på 6 i 0.klasse og en pige på 3 i børnehave. Drengen har lige været igennem en WISC test, som vi ikke har fået resultatet af endnu!

Gennem hele hans børnehavetid blev der kommenteret på hans temperament og han var bestemt også i stand til at tænde gevaldigt af. Det første halve år i skolen var det også et problem, men sidst på efteråret og især efter jul har han fået rigtig godt styr på det. Han er meget social, så han har ikke problemer med at skabe kontakt og ej heller få venner, men han er rigtig god til at rage ud i konflikter med dem og de kan finde ham pænt irriterende.
Nu hvor hans temperament ikke stjæler hele billedet, er det blevet tydeligt for os, at disse konflikter kommer af overdreven påståelighed - eller måske ikke påståelighed, for knægten har ret, men en "kloge Åge" som retter alt hvad du laver af fejl store som små, er da heller ikke skæg. Han kan bare ikke have, når noget er faktuelt forkert e.l.
Vi har en oplagt mulighed i at tage fat i det, da han selvfølgelig også konstant retter på hans lillesøster (og da hun er en lille perfektionist, bliver hun ked af det kan man se - hun er i en hård skole). Hvis vi havde været opmærksomme på det tidligere, havde vi nok prøvet at guide ham på det punkt lidt før.

Måske er det slet ikke relevant for dine drenge, det var bare det med politibetjente, som fik mig til at tænke på det!

Mange hilsner
Tina
Tilbage til toppen Go down
LiseH





Hej herfra! Empty
IndlægEmne: Hej for 2. gang!!   Hej herfra! EmptyTors Feb 09, 2012 7:47 am

Kære Allesammen,

Efter længere tids fravær er vi så tilbage. Drengene er der stadig 2 af - de er nu 5 og 7, og begge begyndt i skole.

Det går op og ned som i de fleste andre familier, men jo ældre de bliver, des tydeligere bliver deres markante og hurtige opfatteevne (DU GODESTE!).

Har fået stivet havegærdet lidt af mht at omgåes HBB - ikke mindst takket være Admin!!

Yngstemanden blev testet i mandags med CHIPS/RAVEN, så nu er min formodning blevet bekræftet.

VI ser frem til mange år (og grå hår) i fremtiden, med sprudlende, spændende og tankevækkende oplevelser...

KH
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hej herfra! Empty
IndlægEmne: Sv: Hej herfra!   Hej herfra! EmptyTors Feb 09, 2012 8:35 am

Tak og gør det gerne og bliver ved.
Håber at kunne gøre det bedre i fremtiden, også med din hjælp.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hej herfra! Empty
IndlægEmne: Sv: Hej herfra!   Hej herfra! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hej herfra!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: