Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Tåbelig arrogance! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Tåbelig arrogance! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Tåbelig arrogance! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Tåbelig arrogance! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Tåbelig arrogance! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Tåbelig arrogance! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Tåbelig arrogance! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tåbelig arrogance! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Tåbelig arrogance! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole mentiqa wisc begavede hilde Århus gifted børnehave privat children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Tåbelig arrogance!

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Jens Buch





Tåbelig arrogance! Empty
IndlægEmne: Tåbelig arrogance!   Tåbelig arrogance! EmptyTors Jun 17, 2010 1:37 am

Så oplevede jeg det igen - og jeg ved godt, jeg har skrevet om det før!

En mor med en dreng på 7 år, har fået testet sit barn hos PPR. Der er lavet en WISC-III, og så er samtaler med forældre og lærerene sammenskrevet. Der er så på en eller anden måde opstået noget tvivl om, hvad problematikken handler om, så PPR vil sende dette barn på børne psyk. for yderligere udredning.

Der tilgår hverken forældre eller skole nogle håndgribelige værktøjer, der kan anvendes i det daglige pædagogiske arbejde...for man ved jo ikke, havd der er galt (man behøves ingen diagnose for at kunen sige en masse om, hvad der virker og ikke virker).

Barnets mor skal til en afsluttende samtale hos psykologen for at godkende psykolograpporten. Jeg får hurtigt lov at skimme rapporten, og der er en ting, der mangler: Registreringsarket! Det vil sige, man ikke kan se profilen Sad
Nå, men jeg aftaler med moren, hun skal bede om en kopi af registreringsarket!
Moren sender mig efter mødet en SMS, hvori hun fortæller, den kloge kvinde ikke ville vise hende eller give hende en kopi af registreringsarket, da hun "ikke kunne forstå det eller bruge det til noget".

Jeg synes, det er en smagløs nedladende og arrogant holdning til forældrene. Hvis jeg hos lægen fik at vide, jeg ikke kunen få oplyst mit infektionstal, da jeg "ikke kunne forstå eller bruge det til noget", så ville jeg blive rasende...og forvente, jeg kunne få det sammen med en god forklaring!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Tåbelig arrogance! Empty
IndlægEmne: Sv: Tåbelig arrogance!   Tåbelig arrogance! EmptyTors Jun 17, 2010 3:19 am

Autoritet.
Forældre bange for at forlange noget og det så går ud over barnet .
Forældres uvidenhed.

Sådan er det bare. "Forlanger" forældrene noget bliver der lukket af for kommunikation.

Sådan er virkeligheden. affraid

så hvordan laver vi det om, der skal viden frem om hvad man har krav på for børnenes skyld.

Hvem vil tage ansvar?
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





Tåbelig arrogance! Empty
IndlægEmne: Sv: Tåbelig arrogance!   Tåbelig arrogance! EmptyTors Jun 17, 2010 5:24 am

Systemer er bare nedladende, sådan er det.

Men de plejer at reagere ret hurtigt hvis man beder dem om at tilsende en journalen i henhold til lovgivningen., idet man skal bruge den til en "second opinion".
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Tåbelig arrogance! Empty
IndlægEmne: Sv: Tåbelig arrogance!   Tåbelig arrogance! EmptyTors Jun 17, 2010 8:33 am

Hej FraTilDatter.

Der er bare et par problemer! Jeg har set kommunernes vejledning i at afvise forældrenes ønske om aktindsigt omfattende registreringsarket. Der hersker tvivl om, det kan betegnes som internt arbejdspapir (så er der ikke aktindsigt) eller ej. En interessant vinkel på dette er, at dem, der skal vurdere det, ikke har en sk*d forstand på testen, så hvordan skal de kunne vurdere, om det bør holdes hemmeligt (de tager bare psykologens ord).
Hvis det er inendfor psykiatrien, kan du bede om second opinoíon, men ikke på en vurdering fra PPR. Du kan klage over PPR, men det er så dem selv, der vurdere klagen, og du får ikke mere udleveret af den grund. Der er ikke noget egentligt klagenævn over PPR, men man kan jo klage til psykolognævnet, hvis det er en er tale om en autoriseret psykolog.

Holdningen hos danske psykologer er, de har eneret på alt, hvad der vedrører WISC...og det inkluderer alt viden om testene. Som jeg har vist, findes der meget faglitteratur om testene, deres indhold og tolkning, der er frit tilgængeligt i udlandet, men kun sælges til psykologer i Danmark. Eftersom bøgerne ikke sælges til alle i Danmark, har det givet det indtryk, det kun er psykologer, der kan have viden om disse ting.

Danske psykologer kikker længselfuldt mod Norge, hvor man har specialpsykologer indenfor psykiatrien. Det er psykologer, der har samme status som psykiatere. Danske psykologer synes, Norge er langt foran Danmark...
I PPT (norsk PPR) er det pædagoger, der fx laver WISC og CAS testning...det synes PPR psykologerne ikke er i orden...nu er Norge pludselig lysår efter Danmark!
Rigtigt mange steder i udlandet (bl.a. USA WISC`s hjemland), er det lærere og pædagoger, der gennemføre testningen med WISC. Der er en psykolog, der skimmer testresultaterne for at se, om der er noget klinisk at tage hensyn til i testene.Det ville godt nok hjælpe på ventetiden i PPR; hvis man gjorde det samme i Danmark...og det er ikke på nogen som helst måde svært, indviklet eller et problem at teste med WISC Basketball

Lad dog for s*tan faggrænserne og arrogancen ligge, og få hjælpen til børnene i fokus!!!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tåbelig arrogance! Empty
IndlægEmne: Sv: Tåbelig arrogance!   Tåbelig arrogance! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Tåbelig arrogance!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: