Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Forældres sårbarhed EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Forældres sårbarhed EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Forældres sårbarhed EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Forældres sårbarhed EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Forældres sårbarhed EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Forældres sårbarhed EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Forældres sårbarhed EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Forældres sårbarhed EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Forældres sårbarhed EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde gifted mentiqa privat skole children Århus begavede wisc børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Forældres sårbarhed

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Forældres sårbarhed Empty
IndlægEmne: Forældres sårbarhed   Forældres sårbarhed EmptyTirs Jul 13, 2010 7:14 am

Et emne jeg godt kunne tænke mig vi berørte, selv om det er meget ømtåleligt.
Jeg ved jeg på et tidspunkt efter at have "kæmpet" med børnehave for at få dem til at forstå min søn, er træt.
Der skal så ikke så meget til at man bliver vred eller ked af det når der bliver enten sagt nogle sandheder eller man føler andre kommer for tæt på.

Håber der er nogle som vil kommentere dette indlæg, for deres egen viden inden for dette emne.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forældres sårbarhed Empty
IndlægEmne: Sv: Forældres sårbarhed   Forældres sårbarhed EmptyTirs Jul 13, 2010 8:37 am

Hmmm et noget modigt emne du tager op, men da også nødvendigt.

Mine erfaringer er, meget forskellige, først kæmpede vi en kamp efter skolen selv fandt udaf vores datter på dengang 7 var et BMSF, for de skulle forstå det og da også helst gerne give hende de udfordringer vi mente hun havde brug for.
Det kom der såmænd ikke noget godt ud, eller ikke med hensyn til skoleskift.

Senere prøvede vi en anden taktik, var faktisk en børnepsykolog på Sjælland der gav os det fif, I giver dem lidt(skolen) og i kan få lidt igen, det virkede okey, hvis ikke det var fordi de havde placeret vores datter i en special klasse.

Den med noget for noget, den har vi praktiseret lige siden og kan se det er mere effektivt end "bare" at kræve udfordringer og special hensyn. Desuden så er vores erfaringer med flere fra Mensa at deres skolegang forgik på samme måde og mere uproblematisk fordi man netop ikke var så fokuseret på at ens barn tænkte anderledes end flertallet.

Jeg har skrevet det før og skriver det gerne igen. En god ven fra Mensa har selv sagt. Så anderledes er jeg heller ikke, jeg tænker bare mere logisk end flertallet.

Og i bund og grund handler det bare om at kunne indordne sig når man bliver voksen,(socialt)

Selvom om vores børn de ikke er som flertallet på mange områder, så må vi ikke glemme de rent faktisk også er ganske almindelig baryler der laver ligeså meget ballade som andre børn.

Så det var mit indput og nej jeg ved godt det ikke er populært, men det er sådan vi ser på tingene nu.

P.S dog ved efterskolen vores datter skal starte på hvad de "får" og de har den holdning selvtilliden op før man kan lære, så skal det nok komme også i de fag hvor vores datter rent faktisk er bagud.

affraid 7/8 der er dælme ikke længe til, så er hun væk i 3 år, og vi skal kun se hende nogle weekender, meget underligt og vildt skræmmende. Men det er sundt:-)
Tilbage til toppen Go down
Alegria





Forældres sårbarhed Empty
IndlægEmne: Sv: Forældres sårbarhed   Forældres sårbarhed EmptyOns Jul 14, 2010 9:56 am

Forældres sårbarhed – vores søn har på ingen måde de samme udfordringer, som flere af de andre historier, man kan læse om her i forum. De spørgsmål, som jeg stiller herinde føles også lidt i luksusklassen, i forhold til mange af de andre. Fælles for os alle er selvfølgelig at vi søger svar på, hvorledes vi bedst giver vores børn det bedste liv!

Hele omdrejningspunktet her er det dyrebareste, som vi har – vores børn. Samtidig forventes det, at vi i visse situationer kan agere objektivt Question

Pt. er vi i samme situation, som Lone har beskrevet, at skolen selv har foranlediget at få svar på, hvordan Malthe skal undervises. Hvor langt vi så når med WISC testen vil tiden vise, når vi efter sommerferie skal have møde med skole og PPR.
Jeg har dog også prøvet, at stå i en afleveringssituation i børnehaven og være ved at kysse min søn farvel, hvor en pædagog begynder at tale om, at min søn mobber (han var knap fyldt 4 Shocked ), at vi måske skulle inddrage PPR for at få redskaber til hvorledes han skulle håndteres, at hans temperament var et problem. Det var første gang, at vi hørte om hans temperament i relation til børnehaven. Vi talte om en dreng, som var højt elsket i familie og vennekreds for hans dejlige sind!! Jeg er lidt naiv af og til, jeg antager, at når folk siger ting og fx bruger ord som mobber, så er det alvorligt. Jeg ringede til alle min pædagog veninde, hans tidligere dagplejemor – for pludselig stod jeg midt i kærligheden til mit barn, min sunde fornuft og den der tidligere nævnte følelse af ”er jeg blind af moderkærlighed” – jeg tog mig i, at kigge vurderende på ham. Det var så grimt, men det var mit første møde med de ting, som kan blive sagt.
Og så tænker jeg ”Vores børn bliver mødt med den vurdering fra deres omgivelser – deres pædagoger, deres lærere, deres venner, deres venners forældre, sikkert for mange også familiemedlemmer etc”!
Vi bliver jo sådan set også mødt med spørgsmålstegn "Hvorfor får barnet ikke bare lov at være barn" Question Exclamation Øhhh, det er han også, en dreng med stort D - baryler jo Very Happy Jeg har været rødhåret hver evig eneste gang jeg har kigget i spejlet hele mit liv - det er mig. Hver eneste dag vores børn vågner, tænker de lidt hurtigere/anderledes/mere what ever - det er dem. Jeg pacer ikke mit barn, jeg prøver at støtte ham Exclamation

Det forventes, at vi skal kunne agere objektivt. Det er fint nok, at vi selv skal være med til at søge svarene, men hvis vi bare kunne mødes der hvor vi er – som vores børns mor og far! (og sådan set har de fleste af os vel lært, at med objektivitet når vi længst, men egentlig er det grove løjer)

Vi er i den grad subjektive, vi kender ikke alle svarene, vi kender dårligt spørgsmålene altid scratch Vi ønsker ikke at skabe problemer, vi ønsker kun at vores børn skal være glade og have et godt børneliv og skoleliv og vokse op og blive glade voksne.

Mange hilsner
Tina

P.S. En dreng på 4 år mobber jo ikke, man skulle tro at en pædagog kender både definitionen og hvornår børn er i stand til at udøve egentlig mobberi. På et senere tidspunkt viste det sig, at han "mobbede" når han tog fx en cykel fra et mindre barn, som han lige havde fået lyst at cykle på - forkert ja, mobberi nej!

(Måske har jeg mere at tilføje omkring sårbarhed, når vi har været i systemet lidt længere ;-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Forældres sårbarhed Empty
IndlægEmne: Sv: Forældres sårbarhed   Forældres sårbarhed Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Forældres sårbarhed
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: