Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
WISC-III information søges! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
WISC-III information søges! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
WISC-III information søges! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
WISC-III information søges! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
WISC-III information søges! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
WISC-III information søges! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
WISC-III information søges! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
WISC-III information søges! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
WISC-III information søges! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave skole gifted privat wisc mentiqa hilde begavede children Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 WISC-III information søges!

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Jens Buch





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 12:56 am

Jeg havde i går den store glæde og fornøjelse, at få lov at holde et foredrag/oplæg om WISC-III testning og pædagogiske perspektiver på sommerlejren hos Gifted Children.

Jeg mødte en flok engagerede og utroligt rare forældre, der bla. gjorde det til en god oplevelse med deres spørgsmål og fortællinger fra deres eget liv.
Et foredrag, der normalt tager 2 1/2 time kom til at tage 4 1/2 time, da der var spørgsmål og tangenter, vi lige skulle en tur ud af.
Det var også dejligt, at få hilst på lidt af børnene Very Happy

Der fremkom en forældreoplysning, der i den grad foruundrede mig. Jeg spørger derfor nu på dette forum, om hvilke olysninger i som forældre evt. har modtaget/liger inde med. Jeg spørger til direkte oplysninger, og ikke, hvad man kan finde på nettet osv. men hvad siger PPR psykologer/privatpraktiserende psykologer til jer Question

En forældre havde fået at vide, at med analysearbejde osv. var der et tidsforbrug på 30 timer i udarbejdelse af en WISC-III. Har i som forældre hørt noget om, hvor lang tid PPR bruger på dette arbejde???

Og når jeg alligevel spørger til dette, så ville jeg jo også gerne vide, om der er nogen, der har hørt, hvor lang tid, det tager (totalt) at bruger en Raven?

På forhånd tak!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 1:27 am

Det ville måske være en god ide at oplyse, hvad du skal bruge det til
Tilbage til toppen Go down
Alegria





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 1:40 am

Det lyder da som en både dejlig og gensidig lærerig dag Very Happy

Vi skal som tidligere nævnt først til møde med psykologen og skolen i august. På anbefaling her fra forum(Hilde) spurgte jeg til, hvad vi ville få af testen og psykologen har lovet at lave et sammenskriv, så det håber jeg da, at hun husker.

Noget som egentlig undrede mig ifbm Malthes test, var at den løb over flere gange - det havde jeg ikke fået indtryk af. I første omgang ville psykologen have kommet 2 gange, men det blev til 4 - tror jeg. Hun kom i skoletiden og aftalte tidspunkterne med læren. Iflg. psykologen var en af årsagerne, at Malthe var snotforkølet en af gangene og måtte både pudse næse og vaske hænder kontant, så det havde forstyrret forløbet lidt. Derudover havde det ikke noget med Malthe eller hans motivation at gøre. Jeg forstod det som det var normal praksis!

Håber det er ok, at jeg kobler et spørgsmål på!

Mange hilsner
Tina
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 1:56 am

Hej Bente.

Jeg vil bare gerne vide, hvor meget tid, man som forældre får oplyst, det kræver fra start til slut... Under foredraget oplyste en mor, at psykologen havde fortalt, det var en proces, der pga. analysearbejdet tog 30 arbejdstimer.

Hej Tina.

WISC-III skal så vidt det overhovedet kan lade sig gøre tages i et hug; der skal endda lægges pres på eleven for at få det til at lykkedes bounce

Opmærksomhedsproblemer o. lig bounce . kan gøre det umuligt, men det kan ALDRIG skyldes, at psykologen presser testen ind mellem andre ting, så den må tages over flere gange affraid WISC er en standartiseret test, hvor fremgangsmåden er tydeligt beskrevet, og man "bryder standartiseringen" ved at lave den over flere gange; det skal skrives ind i rapporten og begrundes, hvorfor man har gjort det...og det er KUN faktore hos den testede, der er gyldige der Exclamation

Men som jeg skriver ovenfor, så har jeg talt med en mor, der af psykologen havde fået at vide, tidsforbruget var 30 timer... så nu spørger jeg, om der er andre, der har fået oplyst noget om tidsforbrug??
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 2:16 am

Hej Jens,

min datter er netop udret på en privatklinik:

Første møde tog 2 timer med hele familien, til stede var en børnepsykiater og en psykiatrisk sygeplejerske.

Vi fik en stavl papirer med hjem med hundredevis af spørgsmål som dels min datter, skolen og vi skulle svare på, det har en eller anden sekretær vel brugt en 1/2 time på at scanne ind.

Så var min datter til WISC-III test i 1 1/2 time hos psykologen.

Resultatet har en eller anden sekretær vel smidt ind i et scoringsprogram.

Efterfølgende var vi til "forældremøde" med psykologen på en time.

Og så kom der et "resultatmøde", hvor min datter skulle have været med, jeg valgte at lade hende blive hjemme. Der mente de hun havde ADD og ville foreslå Ritalin. Mødet tog en time og tilstede var psykiateren og psykologen.

Et nyt møde blev aftalt, men efter lidt tænkeri aflyste jeg det idet jeg er blevet mere og mere arg modstander af psykoaktive stoffer og der var en hel del der indikerede at dette blot var en "gummistempelfabrik". F.eks påstod psykiateren på det foregående møde at man ikke kan tilrettelægge en undervisning, hvis barnet er primært holistisk orienteret, næ så var det bedre at medicinere og forsøge at skovle viden ind auditivt og hun forsøgte også flere gange at "tromle mig" og det finder jeg mig sgu ikke i, men min ex var dog derinde i en time og tilstede var psykiater og psykolog.

Så 10-11 direkte "mandetimer" og dertil kommer der så intern tid til tydning, intern konference og den rapport de skal udarbejde.

mvh
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 2:25 am

Hej FarTilDatter.

Hvem f*nden siger, man ikke kan lave undervisning for børn, der primært er holistiske affraid

Det jeg er interesseret i, er primært:

Tid brugt på selve testningen, scoring af test, analyse og rapportskrivning...

Hvis man bruger WISC writer kan man sideløbende med testningen lægge råscorerne ind, så tiden på scoring spares Wink programmet laver i øvrigt en grundlæggende skabelon til rapporten cheers
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 2:35 am

Hej Jens,

WISC testen tog som nævnt ca. 1 1/2 time, jeg tror der var afsat 2, for psykologen kom ud målløs over den hastighed min datter havde drønet gennem performancedelen.

mvh

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyTors Jul 15, 2010 2:36 am

jeg er åbenbart en af de heldige.
Min søn har også taget WISC III testen.
Det var 2x45 minutter ca.
Psykologen har derefter taget scoren med til netværksmøde (ca. 1 time)
Hvor lang tid hun har brugt har hun aldrig sagt noget om over for os.

Hun har oven i købet været imødegående over for mig vedr. møder mellem hende og jeg. Jeg har aldrig hørt at der er brugt for meget tid eller hvor længe.




Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyFre Jul 16, 2010 1:46 am

Under mit foredrag om WISC-III i tirsdags, var der en mor, der fortalte, hun af PPR psykologen havde fået at vide, der var 30 timers arbejde i en WISC-III. Det tog rigtigt lang tid med at analysere osv.

Jeg er simpelthen bestyrtet over, hvis der er nogen psykologer, der i ramme alvor sætter 30 timer af til en WISC-III alt inklusiv!

Selve testningen tager som oftest 90 - 120 minutter.
Det tager 10 minutter at omformulere råscorerne til skalascore + index og IK scorene (alt dette er tabelarbejde; der er intet tænkearbejde, men bare at slå op i tabellerne).
Et kort blik på profilen og de enkelte scorere/index (meget få bruger de 7 trin fra Intelligent testing With the WISC-III) og så er der en times skrivearbejde.

Det er nemt, rigtig nemt at have med WISC-III at gøre... 6-7 timer inklusiv formøde og tilbagemeldinger, så er den ged barberet!!!

Hvis man bruger computerprogrammet til testen, går det meget hurtigere, og så behøver man fx ikke tænke over, om man skal bruge GFI i stedet for SIK.
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyFre Jul 16, 2010 2:27 am

Hej Jens,

Hmmmm, måske ligger de selv lavt i Processing Speed Indexet bounce

mvh
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyFre Jul 16, 2010 4:50 am

Hvis man lå så lavt, var man ikke i stand til at trække vejret selv... Cool

End ikke de svigefulde SOSUèr arbejder så langsomt Evil or Very Mad
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyFre Jul 16, 2010 5:13 am

Hej jens,

så forklar mig lige at en udredning på 10-11 timer skal tage 8 måneder på en privatklinik ...

Er de sten døde, har for meget ferie eller de i virkeligheden græsk katolske ... de reagerer ikke engang på at man skriver i en mail at man gerne vil have en konfirmation fra Stc. Peder i receptionen for modtagelsen af en mail, hvis Gud i sit lille indelukke ikke har tid til at svare ...

Jeg håber fandeme ikke at Gud er psykiater ...

(Humor kan forekomme)

mvh
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! EmptyFre Jul 16, 2010 6:25 am

Som samfund står vi med et stort problem, når visse faggrupper har eneret på specifikke opgaver. Lægerne har deres domæne, og psykologer har deres...
Samtidigt er det sådan, man (som borger) gerne vil have, den pågældende faggruppe udfører arbejdet; man vil opereres af en læge og ikke af portøren.

Men hvad sker der, når en faggruppe sætter tempoet efter, de har monopol på opgaverne; de er ikke bange for konkurrence, for der er ingen affraid

Hvis det var sådan, at kun pædagoger måtte passe børn, så var det ikke et lavtlønsområde... og man ville have langt større indflydelse på, hvordan ens arbejdssituation så ud.

Jeg ved ikke, hvad man skal gøre ved alle disse ting, men jeg ved noget testning og PPR`s rolle. Jeg kan se, hvordan man misinformerer om fx WISC-III testning. Jeg oplever psykologer, der taler til mig om disse "beskyttede test" som om, der er en form for lovmæssig beskyttelse af materialerne; beskyttelsen består ene og alene i forlaget begrænser, hvem de vil sælge hvad til!
Nu har Dansk Psykologisk Forlag valgt kun at sælge visse test til psykologer. Jeg oplever at det gør, der er den kollektive opfattelse, det dermed kun kan vre psykologer, der har og ved noget om materialerne...
I Norge fik man specialpsykologer, der arbejder indenfor sundhedsvæsenet på linie med psykiaterne. I Danmark har vi nu fået det samme; når de er færdige med deres autorisation, vil disse psykologer få lov at udskrive medicin... Psykologerne i Danmark er ellevilde, og når de omtaler Norge, så er Norge et foregangsland, vi kan lære meget af!
Når man så gør opmærksom på, at på PPTèrne i Norge, er det lærere og pædagoger, der sidder med selve WISC testningen, og psykologer screener resultaterne, så er Norge pludselig nærmest en bananrepublik... Danske psykologer kommer med lange forklaringer om problematikkerne i analyser og scoringer af testene...der er indviklede beregninger og analyser Rolling Eyes Gu er der ej, en gris kan administrere en WISC, men det har vi aldrig vidst, for materialerne var beskyttet og hemmelige clown

Udredningsarbejdet indenfor børn og unge kunne omlægges, hvis man ikke stod på de faggrænser, og faggrænserne ville godt nok være svære at opretholde, hvis folk vidste, hvad testningen indeholdt; visse faggrupper klarer sig i kraft af vores manglende viden om deres felt, nøjagtig som da lægerne havde lægelatin som deres hemmelige sprog!

Hvis man tildeles 30 timer til udfærdigelse af en WISC, så ville jeg kalde det bedrageri Exclamation
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





WISC-III information søges! Empty
IndlægEmne: Sv: WISC-III information søges!   WISC-III information søges! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
WISC-III information søges!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: