Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus børnehave children mentiqa gifted hilde skole wisc privat begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Blækklatter der batter...Rorschach!

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Jens Buch





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyFre Jul 16, 2010 10:16 pm

Hvis det vurderes, at børn ud over det kognitive også har følelsesmæssige problemer, testes de ofte med projektive test som fx Rorschach.

I går havde jeg et "sammenstød" med en psykolog, der lige ville fortælle mig noget om beskyttede test, herunder WISC, WAIS og Raven.
Jeg har lige holdt et oplæg hos Gifted Children, hvor testmaterialerne lå fremme, men WISC og Raven blev beskyttet på den måde, man ikke fik lov at pille og kikke (gammel aftale jeg overholder).
Men når jeg hører en person næsten påstå, jeg lyver, når jeg taler om testmaterialer, og der kommer bemærkninger om, hvor beskyttet tingene er, så bliver det svært! Det hensætter egentlig en til følelsen fra Erasmus Montanus, hvor degnens ord antages rigtigt af alle; når man ikke har bilen fuld af testmaterialer, så man kan bevise sine påstande, kan den anden stå og lave himmelvendte øjne, blinke lidt til de andre, overbærende fortælle, at testmaterialerne er beskyttet og kun psykologer har dem (ved, hvad de indeholder), så bliver man nærmest til grin... En påstand som, man kun har set Rorschach klatterne, hvis man er psykolog eller er blevet testet, kan p*sse mig fuldstændigt af, for jeg har uden problemer kunne hjemtage materialerne fra USA... og havde jeg ikke kunne det, så kunne jeg fx have kikket her: http://www.test-de-rorschach.com.ar/en/inkblots.htm
Og jeg kan bekræfte, det er de 10 rigtige klatter!
Og den danske udgave ligger i øvrigt her: http://dandebat.dk/personkort.htm
Udemærket og informativ hjemmeside!

Så når en psykolog siger, man kun kan have set Rorschach klatterne, hvis man er psykolog, eller er blevet testet, så må der enten være tale om uvidenhed eller misledning
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyFre Jul 16, 2010 11:26 pm

Lidt ironi.
Er du sikker på det er dem de bruger. Griner.

Det er lidt "synd" for psykologerne at de ikke ved de er offentlig tilgængelige.

Vi skal bare huske at tilgive uvidenhed.

scratch Jeg forstår ikke altid det danske samfund, men det er måske derfor jeg er sat på jorden.
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyFre Jul 16, 2010 11:52 pm

Man kan jo også tage en tur på biblioteket:

Biblioteket
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyFre Jul 16, 2010 11:56 pm

http://primo-7.kb.dk/primo_library/libweb/action/search.do?dscnt=0&fn=search&dstmp=1279280938402&vl(freeText0)=KGL01_PRIMO005375439&vid=KGL&fromLogin=true
Tilbage til toppen Go down
FarTilDatter





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyFre Jul 16, 2010 11:58 pm

Den URL kan systemet ikke lide, med hvis I copy paster finder I "Håndbog i WISC-III tolkning" - på biblioteket !
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyLør Jul 17, 2010 12:14 am

Der er sket en lille sjov ting!

Da Dansk Psykologisk Forlag havde forhandlingen af WISC, var bogen A materiale, og det var på særlige vilkår, jeg fik bogen!
Nu Har Pearsson taget forhandlingen tilbage, og nu er den både at finde på biblioteket og til at købe...

Citat :
BOG: 1. udgave, 2. oplag. Dansk Psykologisk Forlag, 2005 • 2 biblioteker •
redigeret af Anne Vibeke Fleischer og Henny Thomsen
336 sider
Opstilling i folkebiblioteker: 13.2
WISC-III: Wechsler Intelligence Scale for Children III
Med litteraturhenvisninger
Pris ved udgivelsen: kun for psykologer

Det er en ren pixibog i forhold til Intelligent Testing With the WISC-III, der også kan lånes på biblioteket!... men stadig informativ og god at læse!
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyLør Jul 17, 2010 12:19 am

Anne Vibeke Fleischer har i øvrigt skrevet mange rigtig gode fagbøger og artikler...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyLør Jul 17, 2010 12:23 am

Sjovt som tingene kan udvikle sig. Det er det jeg siger, vi bliver nødt ti at være åbne, selv om det giver lussinger.
Tilbage til toppen Go down
Alegria





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyLør Jul 17, 2010 11:13 am

Jeg læste om Rorschach på dandebat.dk og blev i tvivl om jeg kunne være skizofren, fordi jeg så mere end 4 seksuelt orienterede blækklatter (det var man i så fald), hvilket var svært at lade være, da hele testens beskrivelse kørte rundt om det emne. På den anden side, kunne jeg også været seksuelt frustreret, da jeg egentlig også var i tvivl, om jeg overhovedet ville have set alle disse symboler uden beskrivelsen, som hele tiden henledte opmærksomheden der på (fx kunne jeg død og pine kun se Eiffeltårnet i et billed, hvor der tydeligvis skulle ses noget andet). Så vil jeg ikke udelukke, at jeg kunne finde på, at dreje billederne rundt, men i så fald ville jeg være egocentrisk scratch Jeg så nisserne i blækklat 2 - så det var godt!! Til gengæld kunne jeg ikke se en vagina ved nissernes knæ Question , men mere nisser, som skulle have plaster på - det fandtes der ingen forklaring på, så jeg ved ikke om det var godt eller skidt Question

Jeg benyttede mig af et link til en online-test og har fået følgende diagnose:

Citat :
Diagnostic Overview:

You're basically normal, except for your obsession with sheep and running naked in the moonlight. Electroshock therapy might help; taking foolish inkblot tests on the internet sure as hell won't. Get a hobby (one not involving sheep) and try to keep your twisted impulses under control. People who answer as you did are always terrible at parking and usually take up two spaces.

Long-Term Prognosis:

You will need intensive psychological care for the rest of your life because of the factors described above. Stay away from other people if at all possible; just use the internet. Don't go outdoors or you're doomed. You are deeply scared of anything dangerous, violent, or threatening, which actually makes perfect sense, now that we think about it.

Jeg kan bekræfte, at jeg er fantastisk dårlig til at parkere Wink Fårene kender jeg ikke til Exclamation

Og så håber jeg, at der findes en anden fortolkning til børn, som jeg kan forstå på Jens' indledende indlæg også bliver udsat for denne test Exclamation

(Nå ja - bær over med mig, jeg er lidt overstadig over 3 ugers ferie foran, børnene sover og manden er i byen, så jeg nyder sommeraftenen alene på terrassen) Very Happy

Mange hilsner
Tina

P.S. Dandebat.dk er i øvrig en morsom side, med interessante lidt skæve indgangsvinkler - vil bruge lidt tid på den en anden gang. F.x. får MBTI (som jo er stor i min verden (HR)) et skud fra hoften - elsker når ting, der er blevet lidt højtidelige, bliver pillet lidt ned. Hvad er det 2% genetisk matriale, som adskiller os fra aberne lol!
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyLør Jul 17, 2010 11:52 am

Rorschach er ikke sådan lige at score og tolke. RIAP programmet gør det nemmere end at sidde med scorearket, men det er sgu stadig ikke sådan noget, der falder lige til højrebenet...

Jeg har tit tænkt på, mit øjeblikkelige humør spiller ind på, hvad jeg ser... hvis man tager en kvinde, der er påvirket af de emotionelle forstyrelser i perioden omkring menstruation, så tror jeg, det kan påvirke testresultatet...har kikket i mine Exner Comprehensive System (3 bind om testen; gode at falde i søvn til), og har ikke kunne finde noget om dette.
Tilbage til toppen Go down
Alegria





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! EmptyLør Jul 17, 2010 12:05 pm

Nu stod der, at det var en "just for fun" test, så jeg er heldigvis helt rolig omkring min psykiske tilstand. Dog er jeg B-menneske og burde gå i seng nu - ikke mindst fordi der helt jordnært venter vasketøj i morgen, så vi har rent tøj til ferien Exclamation

Sleep
Tina
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Blækklatter der batter...Rorschach! Empty
IndlægEmne: Sv: Blækklatter der batter...Rorschach!   Blækklatter der batter...Rorschach! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Blækklatter der batter...Rorschach!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: