Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyOns maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyTors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyLør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyTors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyOns dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyOns dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
gifted wisc children begavede
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
17-årig pige søger svar
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Tvivl om WISC-test
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking reddit  Social bookmarking google      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 476 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er 2edansk

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!

Go down 
ForfatterBesked
Jens Buch

Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! Empty
IndlægEmne: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyFre jul 30, 2010 7:27 pm

Jeg har tidligere beskrevet, hvordan psykologerne i Danmark forsøger at holde et helt vidensområde indenfor egne rækker.
I bogen "Videnskabsteori" beskriver forfatteren, hvordan lægerne i gamle dage holdt kritik fra livet ved at holde deres viden indenfor egne rækker. Man havde sit eget sprog (lægelatin), og man indgik ikke i diskussioner med ikkelæger.

Jeg oplever psykologerne gør nøjagtigt det samme den dag idag! Der er fx litteratur, der er frit tilgængeligt i udlandet, der er A materiale hos DPF (DPF=Dansk Psykologisk Forlag, der er ejet af psykologerne i Danmark).
Jeg har som studerende løbet hovedet mod muren, når jeg har ville skrive om testning; er mødt med en uvilje mod at dele almindelig tilgængelig information!
Som jeg har skrevet, har jeg lige været til en jobsamtale, hvor jeg blev belært om, der fandtes beskyttede test...det virkede bare som om, psykologen ikke vidste en brik om, hvori beskyttelsen lå.

Beskyttelsen ligger i, at forlaget, der har forhandlingen, ikke vil sælge til andre end fx psykologer. Man henholder sig fx til, man har indgået samarbejdsaftaler med udgiveren i udlandet, og det er derfor...men udgiveren i udlandet sælger gerne til privatpersoner i Danmark affraid

For at dokumentere komikken, kan man kikke på de følgende billeder!

[You must be registered and logged in to see this image.]
Denne liste bygger på gamle samarbejdsaftaler og ikke faglig begrundelse.

Rorschach er A materiale, og det er alt på listen også...

Forsøger man fx at købe A comprehensive system vol. 1. bliver man afvist, da man skal være psykolog (det er jo A-materiale).

Men forlaget Wiley vil gerne sælge boget til ALLE fra deres butik i England, for den har ALDRIG været tænkt kun for psykologer...

Jeg har hørt psykologer sige, at der ikke er grund til, folk uden psykologbaggrund kan læse disse ting, for de forstår dem ikke... flot menneskesyn Shocked Måske medicinhåndbogen skulle holdes indenfor lægernes rækker, for folk forstår lige så meget af den, som de forstår ovenstående bog!!!

Og de mange "myter og underlige historier" om testning af jeres børn skyldes det samme, manglende tilgang til valide og fyldestgørende oplysninger!

En test som GPP-I er A-materiale i Danmark, og certificerede brugere, der ikke er psykologer (værktøjet PROFIL), må/kan ikke se scoren for selvværd... testen kan tages direkte hjem fra forlaget i USA, og alle de hemmelige og manglende oplysninger i den danske udgave er til at læse der... er jeg den eneste, der synes, det er en parodi Question
Tilbage til toppen Go down
IsasMor

IndlægEmne: Re: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyFre jul 30, 2010 7:48 pm

læser selv psykologi, så kender til humlen. Man er heller ikke 'rigtig' psykolog når man læser et andet sted end KU - ja der er virkelig meget fag-snobberi inde for den verden....

Jeg er spændt på at se hvilket job jeg kan få når jeg er færdig efter jul.

Men er enig med dig, det er virkelig en parodi...

Jens Buch

IndlægEmne: Re: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyFre jul 30, 2010 8:09 pm

Jeg håber inderligt, du finder dig et job indenfor noget, hvor du brænder for tingene, og vil gøre en forskel...

Sponsored content

IndlægEmne: Re: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! Empty

Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: