Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
empati og følsomhed EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
empati og følsomhed EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
empati og følsomhed EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
empati og følsomhed EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
empati og følsomhed EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
empati og følsomhed EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
empati og følsomhed EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
empati og følsomhed EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
empati og følsomhed EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave skole gifted begavede wisc children mentiqa hilde Århus privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 empati og følsomhed

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyTirs Maj 27, 2008 7:33 pm

Vores søn på 3½ år er meget følsom.

Vi sad og spiste aftensmad, da en flue sad på hans pande, det synes han var dejligt. Senere fløj fluen over til mig. Jeg slog den ihjel, som man jo engang gør med fluer.
Drengen begynder at græde, jeg havde slået hans ven ihjel, og han var bare så ulykkelig for nu kunne den jo heller ikke flyve.
Jeg knipsede den væk, for at vise at den stadigvæk kunne flyve, men nej den gik ikke, så han græd videre.
Så nu var den død, så skulle den også begraves, det gjorde vi i en potteplante, så den blev begravet i jorden som den skulle.
Kort tid efter så vi en flue mere, den skulle vi ikke slå ihjel, for det var hans bedste ven. sunny

Vores søn har mange venner. Han kan gå med en håndfuld regnorm og de er alle hans venner.
Det er jo godt med empati, men der kan også være for meget.
Fremtiden bliver spændende med den empati.
Tilbage til toppen Go down
Cecilia

Cecilia



empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Kender det så godt   empati og følsomhed EmptyMan Jun 16, 2008 7:01 pm

Hej Bente.

Tusind tak for vores snak igår, jeg har fået sådan en ro og samtidig ekstase over, endelig at være blevet bekræftet og glæder mig til at skulle møde Karoline endnu mere på hendes præmisser. Jeg bliver nødt til at besvare din historie her, det boblede inde i mig, da jeg læste den. Jeg har det præcis stadig sådan, som din dreng, jeg flytter rundt på sneglene og regnormene og sommerfuglelarverne, når jeg luger i haven. Jeg blev nødt til, ikke at lægge under for skrækken over at komme til at hakke en regnorm over, ellers ville mit ukrudt overtage;-) Jeg græder, når min kat har fanget en fugl og derefter bliver den begravet. Jeg har altid troet, det var fordi jeg var mærkelig, ikke pga. intelligens... Min datter græder og savner, da vores olietank blev kørt væk, da hun havde mistet nogle madbøtter i børnehaven osv. Vi prøver at lære hende, ikke at følelserne tager over for hende, for det er ret belastende psykisk at være så følsom og empatisk.
lol! Den er fra Karoline:-)

Hav en god dag, vi skrives/snakkes ved.

Aller venligst Cecilia
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyTirs Jun 17, 2008 1:27 am

Jeg er rigtig glad for du kunne bruge vores snak, og håber vi frem over hører fra dig i dette forum. Der er mange guldkorn herinde og du kan sikkert også give andre noget fra jeres tilværelse.

Der er mange søde og sjove historier, så skriv endelig.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyTirs Jun 17, 2008 6:22 am

Embarassed Embarassed Embarassed jeg tudede sku igår fordi tyrkiet snød tjekkiet i EM, og gik videre i en kamp hvor de var 2 mål bagud. blev så glad på deres vejne. godt manden ikke var hjemme Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyTirs Jun 17, 2008 4:45 pm

Uanset hvad det drejer sig om har man vel lov til at fælde en tårer lol!

Godt du kan se humoren i det lol!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyOns Jun 18, 2008 9:59 am

ja men synes godt nok de sidste år, jeg er blevet meget mere følsom, og mig der aldrig nogensinde græder. scratch

Det er nok sundt, men det er de mest tåbelige ting jeg kan sidde og fælde en tåre over.
Tilbage til toppen Go down
Hun





empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyOns Jun 18, 2008 8:52 pm

(måske er der en som vil oversætte ...)

Accept all feelings, regardless of intensity. For people who are not highly emotional, this seems particularly odd. They feel that those high in Emotional Overecitibilities are just being melodramatic. But if we accept their emotional intensity and help them work through any problems that might result, we will facilitate healthy growth.


Teach individuals to anticipate physical and emotional responses and prepare for them. Emotionally intense people often don't know when they are becoming so overwrought that they may lose control or may have physical responses to their emotions. Help them to identify the physical warning signs of their emotional stress such as headache, sweaty palms, and stomachache. By knowing the warning signs and acting on them early, individuals will be better able to cope with emotional situations and not lose control.

Paradoxically, overexcitable people are often insensitive and unaware of how their behaviors affect others. They may assume that everyone will just understand why they interrupt to share an important idea, or tune out when creating a short story in their head during dinner. It is vital to teach children and adults to be responsible for their behaviors, to become more aware of how their behaviors affect others, and to understand that their needs are not more important than those of others. The key is to realize that you can show children and adults how they are perceived, you can teach them strategies to fit in, but they must choose to change.

REMEMBER THE JOY ...

Often when overexcitability is discussed examples and concerns are mostly negative. Remember that being overexcitable also brings with it great joy, astonishment, beauty, compassion, and creativity. Perhaps the most important thing is to acknowledge and relish the uniqueness of an overexcitable child or adult.


http://www.sengifted.org/articles_social/Lind_OverexcitabilityAndTheGifted.shtml
Tilbage til toppen Go down
ditte





empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyMan Okt 27, 2008 9:22 am

Netop af samme grund har jeg et karlekammerskab til at stå, som stort set ikke kan rumme noget.
Da min datter, på en sms, opdagede at jeg havde solgt, hvad der blev til hendes sidste barndomsminde (hun er 10 og henviser til tiden før vi flyttede i hus, da var hun 7), var der ikke et øje tørt. Det korte af det lange er, at det endte med at vi har det store skrummel af et skab endnu.
Den dag hun flytter hjemmefra får hun det med sig - med eller mod hendes vilje !

Da hendes kat døde, da hun var 8, sagde hun selv at hun havde så ondt i hjertet at hun næsten ikke kunne trække vejret.

Ditte
Tilbage til toppen Go down
Hun





empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed EmptyTirs Okt 28, 2008 10:08 am

ditte skrev:
Netop af samme grund har jeg et karlekammerskab til at stå, som stort set ikke kan rumme noget.
Da min datter, på en sms, opdagede at jeg havde solgt, hvad der blev til hendes sidste barndomsminde (hun er 10 og henviser til tiden før vi flyttede i hus, da var hun 7), var der ikke et øje tørt. Det korte af det lange er, at det endte med at vi har det store skrummel af et skab endnu.
Den dag hun flytter hjemmefra får hun det med sig - med eller mod hendes vilje !

Da hendes kat døde, da hun var 8, sagde hun selv at hun havde så ondt i hjertet at hun næsten ikke kunne trække vejret.

Ditte

lol! så må du håbe at hun ikke sal bor på 5. sal Laughing
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





empati og følsomhed Empty
IndlægEmne: Sv: empati og følsomhed   empati og følsomhed Empty

Tilbage til toppen Go down
 
empati og følsomhed
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: "SJOV" & "PRAL"-
Gå til: