Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Tvivl om WISC-test EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Tvivl om WISC-test EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Tvivl om WISC-test EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Tvivl om WISC-test EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Tvivl om WISC-test EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Tvivl om WISC-test EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Tvivl om WISC-test EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tvivl om WISC-test EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Tvivl om WISC-test EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted børnehave Århus hilde begavede mentiqa skole wisc children privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Tvivl om WISC-test

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 1:23 am


Hej alle.

Jeg er ny på siden og er lidt i tvivl om jeg er kommet det rigtige sted hen. Egentlig søger jeg blot lidt kommentarer omkring en test min søn har været igennem. Jeg har læst en del om intelligente børn, og selvom der er mange kendetegn, hvor han kan have et par, så tror jeg ikke, at han er sådan et barn. Men det kan selvfølgelig være, at jeg bliver klogere. :-)

Min søn har været igennem en WISC-test hos skolepsykologen, fordi læreren og skolepsykologen mistænker Tourette. Selv er vi overbeviste om, at det lider han ikke af, ikke at vi vil være nægtende om, at der kan være noget galt, men det er nu alligevel så nemt blot at slynge diagnoser omkring sig. De mener, at han har det fordi han sidder og siger miau i timerne og er motorisk urolig. Selv siger han - han er iøvrigt 10 år gammel - at han synes at det er sjovt at sige den lyd, og at han gør det når han sådan keder sig. Han kan godt lade være, men har åbenbart tidspunkter, hvor lysten melder sig. Han kan også gøre det herhjemme, men det er nu mest, når han forsøger at snakke til katten. De mener også, at der er et problem fordi han har svært ved at forstå, at nej betyder nej. Han vil ikke altid lige holde op, når han bliver bedt om det, fordi han stadig oppe i hans hovedet synes, at det er sjovt. Og så får han sedler hjem, når han f.eks. har tegnet tissemænd på hans viskelæder eller andre steder - noget vi iøvrigt mener er banalt og høre til, at han er i den alder, hvor sådan noget er sjovt. Men læreren er bekymret for hans "seksuelle" finurligheder. Han har også prøvet at kysse en dreng på kinden og taget ud efter en drengs testikler på en kolonitur - noget som klubben mener er banalt og ofte sker, når drenge er alene hjemmefra sammen med andre kammerater. Altså i bund og grund kan han finde ud af drengestreger, men læreren er så åbenbart bekymret og vil have ham udredt for Tourette.

Jeg har fundet ud af, at for at de skal kunne udrede ham, så skal han gennemgå denne her test, som vi så har fået lavet her op til jul. Vi skal i januar gennemgå testen med skolepsykologen og læreren, og jeg er meget spændt på, hvad der kommer ud af dette møde. Vi fik skolepsykologens vurdering og resultat, og det er som følgende:

Konklusion: XXX er en dreng, der er samarbejdsvillig i testsituationen. Han arbejder ivrigt med opgaverne og giver udtryk for, at det er spændende. Han har motoriske uro under testningen (dog ingen lyde). Han læner på stolen og har rokkebevægelser. Testen viser, at han er generelt set aldersvarende udviklet, men resultaterne viser samtidig en usædvanlig stor forskel på sproglig forståelse og visuel organisation. Visuel organisation er XXX's styrkeside. Han løser en del af de visuelle opgaver med et resultat, der ligger over gennemsnittet for hans alder. Samtidig ligger hans sprogforståelse og almen viden under alderssvarende.

Og tallene er som følgende:

Information: 7
Ligheder: 7
Ordforståelse: 6
Omtanke: 7
Regning: 10
Talspændvidde: 10
Billedudfyldning: 11
Billedserier: 11
Terningmønstre: 15
Puslespil: 14
Kodning: 11
Symboler: 12

Sproglig IK : 79
Handle IK: 117
Total IK: 97

Er der noget man bør være bekymret for? Er det noget, som jeg bør slå ned på andet end, at jeg skal have slået ned på læreren over, at de åbenbart ikke lærer børnene tingene godt nok. F.eks. kan han ikke rækkefølgen på månederne eller årstiderne. Jeg spurgte for sjovt en af hans klassekammerater, og han kunne dem heller ikke.

Og hvad forstås ved perceptuel organisation? Der ligger han åbenbart højt. Og lige så visuel organisation? Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer.

På forhånd tak. :-)

Glædelig bagjul og godt nytår.

Venlig hilsen

Jeanette
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 1:30 am


Jeg glemte iøvrigt lige at nævne, at læreren sagde på den sidste forældrekonsultation, at skulle hun opsumere min dreng med et ord, jamen så er han en mønsterelev. Han er godt med i skolen, især matematik. Men også i dansk går det ham rimeligt. I 1.klasse fik vi af vide, at han lå på niveau med en 10 årige. Og nu går han i 4 klasse, og det har altid været ros vi har fået. Men han er åbenbart motorisk urolig og siger lyde. Og så er han ikke god til boldspil. Han hader idræt.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 2:09 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:16 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 2:39 am

Hej Hilde.

Puha, ja, der er mange ting, som kan være afgørende.

En ven sagde fornyligt, da vi fortalte om den diagnose vi står overfor, at han altid havde ment, at vores dreng var meget intelligent, og tja, der er selvfølgelig områder, hvor man tænker hold da op. Men når jeg sådan læser om intelligente børn, så synes jeg alligevel, at han falder ved siden af, så det er meget svært for mig, at finde ud af.

Men jeg kan da lige nævne, at da han var 1½ år, der holdte han RIGTIG på blyanten (han er iøvrigt venstrehåndet) og sad meget koncentreret når han tegnede, hvilket han elskede. I børnehaven sagde de også, at han var god til at tegne, hvor han ofte tegnede monstre eller krige. Han er jo utrolig glad for lego, og sidder den dag idag og bygger ting ud fra, hvad han lige finder på nettet. Han kan stadig ty til vejledninger, men er rigtig glad for selv at sidde og bygge hans legoskibe (Star Wars er jo et og alt), og han er MEGET koncentreret. Og så synger eller nynner han meget herhjemme, og siger altså ikke lyde - som vi oplever det. Hvis han kunne fløjte, så er jeg sikker på, at han ville gøre det meget, men han øver stadigvæk. Han overraskede engang et vennepar (han var 5 år gammel) ved at læse helt ordret i en bog om Kaj og Andrea, men om det er noget ud over det sædvanlige ved jeg ikke, for jeg må jo nok sige, at han har fået læst den bog ofte, så han har sikkert indlært ordene ud fra billederne.

Jeg sidder her med hans elevplaner, hvor der f.eks. står, at han knækkede læsekoden i 1 klasse, han deltager ikke så aktivt på det mundtlige plan (måske fordi han sproglig forståelse halter!?), i 2. kl. havde han i staveprøven 4 fejl ud af 50 ord. Han har lidt problemer med gruppearbejde, hvor han ofte diskutere med de andre om bagateller, har problemer med at læse med betoning og tryk, men er ellers god til at læse. I 3 kl. var han den eneste i klassen med 0 fejl i matematikprøven. Han er iøvrigt også rigtig glad for billedkunst, hvor han er meget koncentreret om hans opgaver. Generelt skriver hun, at han er en glad dreng, som trives med kammeraterne, men han er kun med mundtligt, når han bliver spurgt direkte. Så der skal vel nok noget mere fokus på det sproglige. Jeg ved dog ikke lige, om det er indlæringen, som er problemet?

Han er iøvrigt en meget fjollet dreng, og klubben vurdere, at han ligger et halvt år tilbage i forhold til hans kammerater. Men hans to bedste venner er stort set på samme fjollede måde. Måske det blot er en umoden dreng vi har med at gøre.

Men ja, det må vi jo tage op på det møde i januar, og så høre, hvad de synes.

Tak for dit svar, jeg vender tilbage, når jeg har været til det møde.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 2:56 am


Jeg læste iøvrigt om en Ole Kyed, ville han være en man kunne kontakte med henblik på at få min søn vurderet yderligere, eller koncentrere han sig generelt kun om intelligente børn?
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 4:29 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:16 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 5:05 am

Hilde skrev:
Nette72 skrev:

Jeg læste iøvrigt om en Ole Kyed, ville han være en man kunne kontakte med henblik på at få min søn vurderet yderligere, eller koncentrere han sig generelt kun om intelligente børn?

Ole Kyed har alle salgs børn i det daglige men hans private praksis er centreret omkring højt begavede børn.

Når SFO siger han er ca. ½ år bagud ift de andre hvad mener de med dette? Læs lige lidt om asynkron udvikling her på siden så kan du se hvordan det påvirker intelligente børn.

Hvad er det som gøre at du synes han falder ved siden af når du læser om intelligente børn? Den person som har fortalt dig om at han måske er intelligent - hvad var det som gav den person det ide?

Det var klubben som udtalte, at han godt kunne virke til at være et halvt år tilbage i forhold til hans jævnalderene, men det er fordi han er utrolig fjollet. Jeg tror, at når noget er kedeligt eller er svært for ham at forholde sig til, så går han over i fjollerier.

Det som får mig til at føle, at han falder udenfor er når jeg læser kendetegnene for intelligente børn. Der kan jeg ikke lige finde ham iblandt de kendetegn. Men nu har jeg lige kigget listen igennem igen, og her kan jeg se, at under "Velbegavede børn" er der faktisk mange af dem som passer på ham.

• Er interesserede
• Arbejder hårdt
• Befinder sig i toppen af klassen
• Lærer let
• Har det godt med kammeraterne
• Holder af at gå i skole
• Husker godt

Han er rigtig glad for at gå i skole, og har 4 gode kammerater. Forleden kom han dog hjem og snakkede noget om, at hans korttidshukommelse var dårlig, noget han siger, at han har fra fjernsynet, da det kom lidt bag på mig at høre, så jeg spurgte hvor han fik det fra. Men han siger, at han nogle gange glemmer sådan noget så simpelt som et navn på en person. Men jeg tænker lidt, at sådan kan jeg også have det, hvis det jeg får af vide ikke rigtig fænger mig.

Jeg har ikke spurgt nærmere ind til, hvorfor vores ven synes, at han altid har ment, at han var godt begavet. Så det ved jeg faktisk ikke.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 5:15 am

Min søn på 8 år går i 2. klasse, når han keder sig falder han ned af stolen eller dunker hovedet ned i bordet.
Herhjemme gør han mange forskellge "mærkelige" ting hvis han keder sig. På et tidspunkt pillede han læderet af en stol. Han driller hans lillebror. Han piller snore ud af en pude.

Hvilke muligheder har de for at gøre noget i en klasse, hvis de keder sig. Din søn siger lyde.

Som Hilde skriver, der skal mere undersøges. Han skal måske bare have udfordringer.

Kender skolen til højt begavede børn?
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 5:44 am

Admin skrev:
Min søn på 8 år går i 2. klasse, når han keder sig falder han ned af stolen eller dunker hovedet ned i bordet.
Herhjemme gør han mange forskellge "mærkelige" ting hvis han keder sig. På et tidspunkt pillede han læderet af en stol. Han driller hans lillebror. Han piller snore ud af en pude.

Hvilke muligheder har de for at gøre noget i en klasse, hvis de keder sig. Din søn siger lyde.

Som Hilde skriver, der skal mere undersøges. Han skal måske bare have udfordringer.

Kender skolen til højt begavede børn?

Jeg tror ikke, at skolen kender til højt begavede børn. Jeg lod selv emnet falde på sidste møde og blev mødt af en form for fnys, men hun har dog skrevet i referatet, at "moderen var inde på om adfærden kunne skyldes, at han keder sig, evt. fordi han er klog", men har ikke siden taget det op. Jeg har før forsøgt mig med om han kunne kede sig, men det var ikke lærerens indtryk. Og hun mente bestemt, at han blev udfordret nok. Jeg har efterfølgende spurgt om han kedede sig i skolen, hvilket han sagde nej til. Men nu, hvor vi så snakker om lydene, så siger han, at han godt kan sige dem, hvis han keder sig. De får ekstra opgaver i skolen, når de er færdige med de andre opgaver. Han har stort set heller ikke lektier for hjemme. Matematik er generelt altid lavet over i skolen - det samme var gældende for hans far.

Jeg har ikke rigtig indtryk af at han keder sig herhjemme. Bevares, han kan godt komme i ny og næ og sige, at han gør, men det er yderst sjældent, han laver generelt noget hele tiden. Han skifter mellem at se fjernsyn, lege med lego eller spille computer. Men nu sådan noget som lego kan jo mange gange godt drille, og her tænker jeg også, at vi aldrig høre ham blive hidsig på det. Selv siger han, at hvis det driller, så finder han blot på noget andet at tage sig til. Vi har heller aldrig rigtig oplevet, at han er kommet med spørgsmål til noget som helst. Hvis vi snakker om noget, så kan han godt spørge indtil det, men han er aldrig kommet selv. Derimod har jeg oplevet, at han ofte leger politibetjent overfor sin søster og irettesætter hende. Og han driller hende også, men det gør søskende vel.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 5:58 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:15 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 7:12 am


Her er lige lidt om ham, som jeg har samlet sammen. Så får I lidt om hans tid i dagpleje og børnehave om lidt.

Vejede 4390g og var 57 cm høj, blev født som stjernekigger
Sov 4 timer om formiddagen og 3 timer om eftermiddagen.
Fik aldrig flaske eller vælling, men startede på grød da han var 3½ mdr. gammel. Var god til at spise med ske.
Smilede første gang da han var 1 måned gammel.
Kunne næsten holde hovedet selv fra spæd.
Han drak selv da han var 9½ måned.
Spiste selv da han var 7½ måned gammel. Gaffel blev brugt da han var 11½ måned gammel.
Sad selv da han var 5½ måned gammel.
Kravlede da han var 8½ måned gammel.
Gik da han var 14½ måned gammel.
Hans første ord var UR – 9½ måned gammel, Far (10 måneder)
Legede med klodser fra han var 10 mdr. gammel.
Han blev ammet til han var 8½ mdr. gammel, så sagde han selv fra.
Han var 4 mdr. da han reagerede på vores stemmer.
Han var 1 mdr. da vi fangede hans blik.
Han var 3 mdr. da han fulgte os med øjnene.
Han fik øje på sine hænder, da han var 2½ mdr. gammel.
Han kunne løfte hovedet fra underlaget, da han var 5 uger gammel.
Han kunne holde hovedet sikkert, da han var 2 måneder gammel.
Han løb, da han var 18½ måned gammel.
I de første uger sov han 10-12 timer, og vågnede en gang om natten.
Han pludrede, da han var 8 uger gammel.
Han satte ordene sammen, da han var 2 år gammel.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 7:47 am

Han var nem at køre ind i dagplejen, men der opstod problemer, når de var i legegrupper, hvor han kravlede ind under bordet den første halve time.
Han var en glad og nem dreng i dagplejen.
Den første dag i børnehaven gik rigtig godt, han trådte ind med træsko på. Men dagen efter blev han rigtig ked. Det var dog kun den ene dag. Siden da har der stort set ikke været kede dage, og han har altid været glad for at komme i børnehave. Han blev hurtig god til at sætte sine egne regler, og lod som om, at han ikke hørte, når de voksne sagde noget til ham. Han havde et dårligt sprog inden børnehavestart måske grundet nogle mellemørebetændelser han havde haft. Vi overvejede en talepædagog, men efter 2 måneder var det som om, at problemet aldrig havde været der. Det største problem der var i børnehaven, som også er fulgt videre i skolen er tisseproblemer. Han tissede tit i bukserne, og havde også afføring. Hans afføringsproblemer stoppede først i 4. Klasse, mens hans tisseri stadig er forekommen. Men det er efterhånden sjældent, og vi har fået ham undersøgt på hospitalet, hvor det viser sig, at hans blærer ikke er helt veludviklet. Vi træner dog med ham, og det går meget bedre. Ingen af kammeraterne driller ham med det. Der er stort set ingen uheld om natten.
Han havde en del problemer med tøjet, men det var ikke fordi han ikke kunne, der foregik bare så meget andet interessant.
Han var næsten 6 år, da han startede i SFO. Og han var utrolig glad for at gå der, hvor han spillede en del computer/playstation. Og ellers legede han med lego, eller var ude og lege rollespil. Børnehaven vurderede, at han ikke var klar til skole rent social, fordi hans motorik ikke var helt i orden. Men det faglige var helt ok, og vi vurderede derfor, at vi ville sende ham af sted. Efter 3 måneder var vi til møde, hvor vi fik af vide, at han havde indfriet alle deres forventninger. Han er begyndt at blive en hel del mere fjollet og har fået et par sedler med hjem.
Han lærte først at cykle i 2. Klasse fordi han var bange for at falde. Derudover er han bange for vand, men det er blevet betydeligt bedre efter han er begyndt til svømning.
Alle årene har vi fået ros fra lærerne om, at det går ham godt – på det faglige. Men det halter åbenbart på det sociale, hvor vi to gange er blevet gjort opmærksom på, at han driller en pige, så hun græder. Og han har svært ved at forstå, at han skal lade være. Der hvor jeg selv tror, at problemet ligger er, at de ikke er så gode til at give os besked, når det sker, men derimod samler det sammen til diverse forældrekonsultationer, så vi ikke har mulighed for at tage en snak med ham om det. Det vil vi rette op på, når vi skal til møde med dem i januar.
Og det er sådan set hvad jeg ellers sådan lige kan fortælle om ham.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 8:36 am


Jeg kan ikke rigtig scanne tegninger ind, men jeg har faktisk en lille film, hvor han sidder og tegner. Han er 1½ år gammel eller deromkring. Den fylder desværre 3807 KB, så den er rimelig stor, hvis jeg skal sende den. Men der sidder han med farveblyanter, hvor han først tager den ene for at lægge den væk, så han kan tegne på papiret. Dernæst tager en den næste farve op i hånden for så at sidde og rulle den lidt, så han derved får placeret den helt rigtig i hånden (venstre hånd) og så tegner han helt koncentreret på papiret. Og med sut i munden. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyTirs Dec 28, 2010 8:38 am


Hilde, jeg har lige fået svar fra vores ven, som siger, at det han mener er, at han føler, at min søn kender svarene på hans lektier, men ikke ved hvordan han skal udtrykke sig rent mundtligt. Og det kan der vist være noget om.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test EmptyFre Dec 31, 2010 12:17 am


Jeg har forresten haft min datter med på job idag, og nu hvor der sker så meget omkring min søn, så kan jeg da ikke lade være med, at analysere på de ting der kommer fra hende. Så er jeg i tvivl om min søn kan være et af de kloge børn, så tror jeg faktisk ikke, at jeg er så meget i tvivl med min datter. Der er flere ting, hvor jeg synes at hun falder pænt ind i kendetegnene, men jeg har også læst at der er noget som hedder Sensative børn, og der er jo også Damp, ADHD, Tourette m.m. Så måske er jeg også helt galt på den med hende. Men hun skiller sig ihvertfald mere ud end sønnike. Stiller mærkelige spørgsmål, hvor jeg tænker hvorfor vil hun dog vide det. Eller udtaler nogle tanker, hvor jeg tænker, nå, det ville jeg nok have tænkt anderledes. Og så tegnede hun en tegning idag til en kollega, og vi sagde til hende, neej sikke en sød engel du der har tegnet. Og hun siger så - det er ikke en engel, hun er død. Shocked Hvorfor søren tegner hun dog sådan noget!? Jeg har dog observeret, at hun tænker meget i død og spørger meget til det, hun er 6 år, så jeg mener også, at det vist er 5-6 års alderen, hvor de er meget interesseret i døden, og vi har lige mistet to bedsteforældre. Men det kom nu alligevel bag på mig.

Og så har hun jo det med tøjet, hvor det irritere hende (tænker her på sensative børn) og hun bliver hidsig hvis hun ikke kan klare at gøre tingene selv, hun vil ikke bede om hjælp, selvom vi har sagt så mange gange til hende at hun skal spørge de voksne om hjælp. Det vil hun bare konsekvent ikke, hun vil selv. Og når hun så ikke kan, så bliver hun hidsig.

Nå, men nu tager jeg et barn ad gangen. :-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tvivl om WISC-test Empty
IndlægEmne: Sv: Tvivl om WISC-test   Tvivl om WISC-test Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Tvivl om WISC-test
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» WISC test.
» Wisc test in Roskilde area
» Tolkning af WISC III test
» WISC III kontra nationale test

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: