Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
hvor kan børnene være EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
hvor kan børnene være EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
hvor kan børnene være EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
hvor kan børnene være EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
hvor kan børnene være EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
hvor kan børnene være EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
hvor kan børnene være EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
hvor kan børnene være EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
hvor kan børnene være EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
begavede gifted Århus wisc børnehave hilde children skole privat mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 hvor kan børnene være

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



hvor kan børnene være Empty
IndlægEmne: hvor kan børnene være   hvor kan børnene være EmptyOns Maj 28, 2008 4:16 am

http://www.havnegade.net/mariagreve/artikel2.pdf
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hvor kan børnene være Empty
IndlægEmne: Sv: hvor kan børnene være   hvor kan børnene være EmptyOns Maj 28, 2008 8:45 am

Sad Sad Virkelig igen en skærmmende og sørgelig historie omkring højt begavede børn. Det gode i artiklen er jo så at det nu langt om længe ser ud til de tager det seriøst på Borgen Very Happy

Uha det gav kuldegysninger da jeg læste det afsnit omkring drengen ikke ville leve. Det vækkede bare så mange grusomme minder omkring Christina.

Utorligt man ikke i dagens Danmark kan/Vil se, at vores børn rent faktisk lægger under for janteloven i høj grad i skolerne, det er trist læsning.

Lone
Tilbage til toppen Go down
mortil4

mortil4



hvor kan børnene være Empty
IndlægEmne: Sv: hvor kan børnene være   hvor kan børnene være EmptyTors Jul 24, 2008 11:59 pm

fa**e for dårligt i dagens danmark...

sebastians navn bliver lige skiftet ud med min søns.. Christian.. han er så godt nok 14 år nu.. og lige før sommerferien startede måtte jeg tage ham ud af hans folkeskole.. ellers ved jeg ikke hvor længere ned under gulvbrædderne han ville komme..
i løbet af sommerferien kører der en paragraf 50på ham med henblik på noget seriøst hjælp..og om komunen vil hjælpe ham til bedre skole..men nogle voksne der respekterer ham og kan give ham den rette undervisning..
christian har gået i ca 8 år på samme skole.. og mildt sagt r*v kedet sig.. der blev lovet guld og grønne skove fra skolens side.. via utallige møder ect igennem de mange år han har gået der.. dog uden nogen form for sandhed i hvad de lovede. har dsv ikke selv mulighed / midler til at have givet ham den rette skolegang fra dag 1..
sidder og græder over hele hans situation..og der findes dsv flere af hans slags.. Sad så frustrerende.. at vores dejlige børn skal ende så langt nede at de tænker på at hvis de ikke var her slap de for alt det skidte der dsv af og til hører med til at være begavet... faktisk min søns ord..
kan da ikke være rigtigt at der ikke gøres mere.. hvor svært kan det være ?
der nogle polititker der skulle prøve at være i samme båd som os..så kunne det være der var andre boller på suppen..mon ik ?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hvor kan børnene være Empty
IndlægEmne: Sv: hvor kan børnene være   hvor kan børnene være EmptyFre Jul 25, 2008 1:46 am

Politikerne er svære at danse med, da de tænker økonomi.
Jeg ved ikke hvor lang du er gået med sagen, for hvis det er kommunen der ikke vil, kan der klages. Hvis kommunen ikke vil godkende en klage kan man skrive til Tilsynet i regionen.
Det er desværre mange gange den lange vej man skal for at få noget igennem.
Der findes lovskrifter, hvor der står at der skal undervisningsdifferentiering.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg ved i Egå ved Århus er der ved at blive lavet nogle hold for begavede børn. Dog er det privat www.time2learn.dk

Jeg har jo også lavet en underskriftsindsamling for jeg kan heller ikke acceptere at der ikke bliver gjort noget for vores børn.

Det er så vigtig at vi forældre holder sammen.
Nu kan du se jeg har prøvet at få Patrick 5 år næsten 6 i børnehaveklassen sidste jul men fik at vide det ikke kunne lade sig gøre. Nu har jeg fundet ud af at han måtte starte da han var 4 år og 10 måneder. Hvor blev jeg gal og med det samme skrev jeg til vores dagtilbudschef, hvorfor jeg ikke havde fået det at vide.
Jeg har en sag i det sociale nævn lige nu ang. børnehaven, men den er jo ikke færdig før Patrick er startet i skolen, så hvad hjælper det.
Jeg kan kun trøste dig med at du absolut ikke er alene og du er altid velkommen til at skrive privat til mig eller andre på forum, det er jo ikke alt man har lyst til at få offentlig gjort.
Men du er jo også anonym her.
Paragraf 50, hvad er det den indeholder?
Tilbage til toppen Go down
Hun





hvor kan børnene være Empty
IndlægEmne: Sv: hvor kan børnene være   hvor kan børnene være EmptyLør Sep 20, 2008 9:52 am

Aldrig været hjemme hos en kammerat

På andre måder er de kloge børn nede på
småbarnsniveauet. De leger mest for sig
selv og kan blive stærkt aggressive over
for andre børn. Den adfærd er sjældent
populær hos klassekammeraterne, og
derfor kan de kloge børn blive holdt uden
for fællesskabet.

Det har S mærket. Han har aldrig været inviteret
hjem til nogen af sine klassekammerater.
”Han har spurgt de andre rigtig mange
gange, om de kunne lege. Det har de ikke
kunnet, hvorefter de har taget en anden
med hjem,,” fortæller S mor A. S.

”Han går mere direkte til folk end de
andre børn, og så tager de afstand fra ham.
Og lærerne ved ikke, hvordan de skal
hjælpe ham.”

Min datter
Var ikke aggresiv men alt det andet passer!

Min søn
Bare sæt hans navn ind i ovenstående ...
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hvor kan børnene være Empty
IndlægEmne: Sv: hvor kan børnene være   hvor kan børnene være EmptySøn Sep 21, 2008 10:21 am

mortil4 skrev:
fa**e for dårligt i dagens danmark...

der nogle polititker der skulle prøve at være i samme båd som os..så kunne det være der var andre boller på suppen..mon ik ?

Igen så tror jeg ikke det er et politisk spørgsmål. For er der nogle der bestemt har pæren i orden inde på borgen, må det være vores underviningsminister og Børn med særlige forudsætningers velfærd og skolegang tænker og gør han meget for.
Han igang satte talentcamp 05, hvor Ole kyed også var med.

Jeg tror stadigvæk det er et holdningsændring og nye undervisningsmetoder der skal gøre forskellen. Men nu er vi også kun små 30 år begud i forhold til f.eks læringstile.

Jeg tror at læringstile vil gøre en stor forskel på både "svage" & stærke elever, og derved så slår man jo 2 fluer med et smæk.
Desuden så er jeg må jeg erkende tilhænger af den gode gamle niveaudeling, det er til gavn for både "svage" & stærke elever. Desuden så bruger man jo niveaudeling i gymnasiet, så hvorfor ikke forberede vores unger på det allerede i folkeskolen.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





hvor kan børnene være Empty
IndlægEmne: Sv: hvor kan børnene være   hvor kan børnene være Empty

Tilbage til toppen Go down
 
hvor kan børnene være
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Artikler-
Gå til: