Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Forældresamtaler EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Forældresamtaler EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Forældresamtaler EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Forældresamtaler EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Forældresamtaler EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Forældresamtaler EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Forældresamtaler EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Forældresamtaler EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Forældresamtaler EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde begavede privat wisc children Århus børnehave gifted mentiqa skole
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Forældresamtaler

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Neko

Neko



Forældresamtaler Empty
IndlægEmne: Forældresamtaler   Forældresamtaler EmptyMan Jan 24, 2011 12:27 am

Jeg skal snart holde min første skolehjemsamtale/forældremøde. Ja, begge dele Razz

Klassen er ikke ret stor, så jeg regner med en fælles opstart, hvor jeg kort vil fortælle om, hvad vi har lavet med børnene, og så er der ellers hygge, hvor der vil være mulighed for en kort, lille samtale med min praktikmakker og jeg om eleven som skolehjemsamtale ud fra en elevplan, forældrene har fået hjem på forhånd.

Jeg mangler dog en masse hjælp til, hvordan vi skal udforme forældremødet (udover småkager, the, kaffe og saftevand XD ), og så mangler jeg en masse gode råd om, hvordan man skal formulere elevplaner og holde skolehjemsamtale.

det er ikke, fordi vi kan sige ret meget om hver elev, da vi kun er der ude i tre uger, men vi kan give et øjebliksbillede, og vi kan træne os selv i skolehjemsamarbejdet på den front. Og en ting er, hvad ens underviser siger og giver af gode råd, og noget andet er altså forældrenes synspunkt. Og da her vist er en del forældre, så vidt jeg kunne forstå, så kunne jeg godt bruge lidt hjælp, hvis I har nogle gode guldkorn ^^

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forældresamtaler Empty
IndlægEmne: Sv: Forældresamtaler   Forældresamtaler EmptyMan Jan 24, 2011 1:57 am

Det som kan være svært er, hvordan er forældrene.

For mit vedkommende synes jeg slet ikke børnene skal være med ti forældresamtale. Og for mit vedkommende er det ikke kun det positive der skal siges men også det der trænger til at blive gjort noget ved ang. barnet og forældrene og skolen. Alle forventninger til hinanden.

Jeg er den åbne type, men det er der jo ikke mange der er, de er konfliktsky. Det er hvad jeg oplever.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Forældresamtaler Empty
IndlægEmne: Sv: Forældresamtaler   Forældresamtaler EmptyTirs Jan 25, 2011 8:44 am

Vi har så overvejet, at vi vil gøre vores bedst for ikke at nævne noget meget negativt - og vi er så heldige, at vi har så dejlige børn i den klasse, at selv hvis vi skulle finde noget, så er det virkelig minimale ting, der blot skal arbejdes på. Det er meget positive børn, der fungerer harmonisk godt sammen Smile

Men jeg ved så ikke rigtig, hvad vi skal holde forældremøde om, hvis der skal være lidt sammenhæng udenom de små individuelle samtaler med forældrene. For jeg havde overvejet lidt teori om, hvordan vi har arbejdet med børnene, men det har jeg fået kraftig frarådet af flere lærere på kontoret. Ellers er der muligheden for en åben debat om, hvordan de har oplevet vores undervisning af børnene.

Hvad ville du forvente at høre om, hvis praktikanter kom og sagde, at de gerne ville holde et forældremøde, efter de har undervist dine børn i tre uger?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forældresamtaler Empty
IndlægEmne: Sv: Forældresamtaler   Forældresamtaler EmptyTirs Jan 25, 2011 9:40 am

Jeg ville forvente at høre hvad praktikanten har lavet med børnene og hvilke fag hun/han har haft med dem. Ligeledes hvordan hun/han har oplevet klassen.

Ikke meget andet.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Forældresamtaler Empty
IndlægEmne: Sv: Forældresamtaler   Forældresamtaler EmptyTirs Jan 25, 2011 4:57 pm

Ja, det lyder nu heller ikke værst ^^ Det er nok det, jeg så skal prøve at holde fast i Smile Tak
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Forældresamtaler Empty
IndlægEmne: Sv: Forældresamtaler   Forældresamtaler Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Forældresamtaler
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: