Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Præsentation. EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Præsentation. EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Præsentation. EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Præsentation. EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Præsentation. EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Præsentation. EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Præsentation. EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Præsentation. EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Præsentation. EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted hilde skole børnehave mentiqa privat Århus begavede children wisc
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Præsentation.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Put08





Præsentation. Empty
IndlægEmne: Præsentation.   Præsentation. EmptyLør Feb 19, 2011 1:28 am

Hej. Vi er forældre til en pige på 10 med særlige forudsætninger. Vejen til denne konklution har været lang og til tider besværlig, og det er den sådan set stadig på nogle områder. Vores ( lange ) historie er, at Emilia er adopteret fra Kina da hun var 11 mdr. Set i bakspejlet, så vi allerede hendes stædighed da hun var lidt over 1 år gammel. Hun havde næsten lige lært og gå, da hun en dag stod og legede med et sæt nøgler som hun tabte. Og da hun opdagede, at hun kunne gå ned i knæ og samle dem op uden at falde, så tabte hun dem igen, for at se om hun virkelig kunne samle dem op uden at falde. Dette gjorde hun så 8-10 gange i træk, samt 5-6 gange næste morgen, bare lige for at tjekke.
Da hun kom i børnehave, blev vi kontaktet af personalet, der var bekymret for hendes leg. De syntes at hun faldt ud af legen med de andre børn, samt at hun behøvede at legen var skimatiseret før start. Så de fik os overbevist om at hun var sansebarn, og skulle børstes. Dette havde lidt men ikke nogen stor effekt, udover at hun blev knyttet til sin primærpædagog, der forestod børstningen i børnehaven. Emilia havde ikke villet knytte sig til hende, da hun var nr. 3 på knapt 1 år. Voksne ville hun ikke knytte sig til, da de jo forsvandt igen. Vi var tillige en tur nede ved Vanda Hundrup i Motorikken i Aarhus. Det var ikke nogen gad oplevelse, faktisk et overgreb på Emilia. Det var nok der vi selv begyndte at se at der nok var andre ting der havde indflydelse på hendes væremåde.
Som 4 årig kunne hun skrive sit navn samt tælle og skrive tallene til 100. Når vi læste godnathistorie, blev bogen memoreret ordret, og gud nåde og tryste dig, hvis du læste bare 1 ord forkert næste gang. Skolestarten var en lettelse, da hun kedede sig bravt i det sidste år i børnehaven.
Efter ca 1-2 mdr i 1. kl læste hun selvstændigt, matematikken blev forstået næsten pr. øjeblikkeligt.
Flere venner og familiemedlemmer har igennem årene spurgt om ikke vi skulle have hende testet. Dette afviste vi i starten, da hun trivedes med veninderne og stadig gør. Hun er meget social, men meget talende og højrystet. Men da en af hendes kusiner fortalte, at hun også var bmsf, og var blevet lukket ned af uforstående lærere i folkeskolen, og først i en sen alder havde " fundet sig selv " og var begyndt at studere, mente vi at det måske ikke var så dum en ide alligevel med en test.
Jeg glemmer stadig ikke hendes daværende klasselærers lille smil da jeg kontaktede hende. Nå, så kom i endelig. En fantastis lærer som var meget god for Emilia. HUn blev indstillet til PPR og blev efter 7 mdr endelig testet sidste forår i en alder af 9 år. Det var en øjenåbner af rang for os. Hun er kognitivt på niveau med 13-14 årige og hendes IQ blev vurderet til at ligge mellem 140-150.
Der var pludselig mange ting der gav mening. Hendes bekymringer over ting vi ikke syntes at en 9-10 årig skulle spekulere på, den dag i 2. kl hvor hun fortalte, at noget af det de andre grinede af syntes hun egentlig ikke var sjovt.
Men tiden siden har været noget turbulent. Hun er kommet i mellemtrinet, hvor der er nye lærere. Overleveringen fra indskolingen har efter vores opfattelse været meget mangelfuld, på trods af at skolen er en ret lille skole.
Bægeret flød over da hun fortalte, at i matematik og dansk kunne hun sidde og tegne hvis hun kedede sig. Jeg kontaktede hendes klasselærer, som tog det meget ilde op, da jeg påpege at undervisningsdifferensering også gerne måtte gå opad. Men det hjalp, så hun må selv døje med at blive god igen.
Hun er kommet på et ekstra matematikhold 1 time om ugen, hvor der er ekstra krav, og hun har fået andre og sværere bøger i både dansk og matematik.
Tillige har det fyldt meget i hendes og vores hoveder det sidste års tid, at vores lokale skole var udset til at lukke. Hvad nu? Hvad med vennerne? Hvor skal jeg så gå i skole? Vi fortalte hende, at hvis skolen lukkede ville der blive oprettet en friskole på stedet. ( Vi var selv med i initiativgruppen ) Skolen blev reddet 3 dage før stiftende generalforsamling.
Hvad er fremtiden så? Tja, hvem ved. Så længe at hun trives socialt og hun stadig bliver udfordret bogligt bliver hun nok hvor hun er.
Der er også nogle praktiske problemer hvis hun skal flyttes. Hvor skal hun så gå? ( Vi bor lidt udenfor Hirtshals )
Vi påtænker at melde os ind i Gifted Children, for på den måde at få et netværk. Er der nogen der har gode erfaringer med det?
Det blev da vist en længere smøre end påtænkt fra starten.

Mvh Lars
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Præsentation. Empty
IndlægEmne: Sv: Præsentation.   Præsentation. EmptyLør Feb 19, 2011 2:13 am

Velkommen til forum.

Tak for tilliden til at du ville fortælle jeres historie.
som du så sikkert har opdaget, er i ikke alene med sådan historie.

Ang. Gifted Children tror jeg det kommer meget an på hvordan man er indrettet og interesseret i foreninger.

Jeg er selv af den mening at hvis skolen hun er i kan udfordre hende, så skal hun have lov til at blive ved hendes venner og hvis de ikke kan er det muligt med Mentiqa i Ålborg en privat skole for børn med særlige forudsætninger.

God fornøjelse og nyd hende for hun er da noget af det fantastiske. cheers
Tilbage til toppen Go down
 
Præsentation.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: