Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Små børn og læsning EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Små børn og læsning EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Små børn og læsning EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Små børn og læsning EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Små børn og læsning EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Små børn og læsning EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Små børn og læsning EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Små børn og læsning EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Små børn og læsning EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children mentiqa hilde Århus begavede gifted wisc skole privat børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Små børn og læsning

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Neko

Neko



Små børn og læsning Empty
IndlægEmne: Små børn og læsning   Små børn og læsning EmptyFre Apr 15, 2011 9:32 am

Årh, endnu en historie om mig - jeg har jo ingen børn, jeg kan fortælle om, så nu må det blive en historie fra min mor om mig Laughing

Mine forældre begyndte (åbenbart) at læse med mig, da jeg var ca. tre år, og jeg kunne læse en del af ordene selv - eller som min mor udtrykke det, så er hun ikke helt sikker på, om jeg bare kunne huske historierne, eller om jeg faktisk kunne læse det, men de blev i hvert fald rettet på meget hurtigt, hvis de læste forkert, når de læste højt! Laughing

Jeg forestiller mig, at I er en del forældre herinde, der kan genkende den historie, ud fra hvad jeg har læst rundt omkring både her og andre steder Smile

Selv kan jeg kun huske, at jeg altid læste foran i læsebogen, når jeg kedede mig i første klasse, fordi vi havde højt læsning, der gik på tur, og jeg har ingen fornemmelse af, hvordan det var at lære at læse. En lidt trist erfaring ikke at have, når man skal undervise indskolingsbørn, der netop skal lære at læse.

Nå, men jeg ville bare lige dele den lille historie fra min mor af, som jeg fandt utrolig sød
cheers
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Små børn og læsning Empty
IndlægEmne: Sv: Små børn og læsning   Små børn og læsning EmptyFre Apr 15, 2011 6:37 pm

En lille sød historie.

Det er dejligt for forældre til den klasse du får, at du er bevidst om at nogle børn har lært at læse inden de kommer i skole. Du skal nok få lært hvordan du skal lære de andre at læse. Efter det du har fortalt om din praktisk, er du god til at bruge flere redskaber. cheers

Jeg kan huske at vi havde en række bogstaver over tavlen, og a-kortet havde en abe osv.
Derefter skulle vi bare terpe alfabet, en god gammeldag måde. Smile

Super dejligt at det er blevet anderledes så flere kan følge med.

Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Små børn og læsning Empty
IndlægEmne: Sv: Små børn og læsning   Små børn og læsning EmptyFre Apr 15, 2011 8:31 pm

Tak for tilliden Very Happy jeg glæder mig sådan til, at jeg er færdig og kan komme ud og undervise Smile

Jeg lærte en metode, da jeg første gang var i praktik som folkeskolelærer (9. klasses praktikken), hvor alfabetets konsonanter blev taget i række følge, og så satte man først dagens konsonant foran alle vokalerne, og så gennemgik man hver lyd og snakkede om, om det var et ord eller ej, og så satte man så konsonanten bagved i stedet, og gjorde det samme, og så til sidst på begge sider. Så fik de både hørt, set, og snakket ord, stavelser og lyde Smile Den metode kunne jeg godt lide ^^ Det kræver noget forarbejde for en selv også, for jeg fandt da på et tidspunkt et ord, jeg ikke kendte, men det var altså et ord XD Læreren kendte det så og forklarede, hvad det var for noget, og at det var et gammelt udtryk, man ikke rigtig brugte længere. Jeg kan ikke huske det i dag, men jeg blev rimelig imponeret over, hvor meget man kan få ud af sådan en simpel metode for undervisning Smile
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Små børn og læsning Empty
IndlægEmne: Sv: Små børn og læsning   Små børn og læsning EmptyLør Apr 16, 2011 12:26 am

Det samme har jeg gjort med min den mindste, uden at vide det var en undervisnings måde. Twisted Evil
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Små børn og læsning Empty
IndlægEmne: Sv: Små børn og læsning   Små børn og læsning EmptyLør Apr 16, 2011 2:12 am

Sjovt Laughing Jeg kan i hvert fald godt lide, at man får hele klassen i snak omkring små ord, både kendte og ukendte, og man samtidig får øvet lyde og udtale Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Små børn og læsning Empty
IndlægEmne: Sv: Små børn og læsning   Små børn og læsning Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Små børn og læsning
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kan det mon passe??
» wertyuiowertyuio

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: