Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
privat children hilde gifted skole wisc begavede Århus mentiqa børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Mathine
Gæst




Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Jun 23, 2011 2:25 am

Hej alle.

Jeg vil forsøge at fatte mig i korthed.

Jeg er mor til en pige på 2 1/2 år.
Jeg har altid haft den følelse af, at hun var "mærkelig..." ikke forstået på en negativ måde, men forstå det som værende mig, der ikke er/var i stand til at forstå mit barn.

Allerede inden hun var et år, kunne hun putte de der forskellig formede brikker i de rigtige huller.
Hun var i stand til omkring de 9-10 måneder at sige alverdens dyrelyde.
Hun er i dag, i stand til at føre en hel samtle med lange særtninger, der gramtisk er korekte. Hendes sprog er ualmindeligt flot og veludviklet.
På få dage oplever jeg, at hun har nye ord, som jeg kan undres over, hvor hun har fra.
Hun kan fortælle om ting der er sket for 1 uge, 14 dage..ja sågar 1 år siden.
Hun kan sætte ord på det hun oplever, og hun stiller et HAV af alverdens spørgsmål. Alt fra, hvad der er vi spiser, til hvad damen hedder der synger en sang i radioen.
Hun er også forgabt i sine bøger. Dem har hun været glad for siden hun var helt bette. Hun er især optaget af bøger, hvor hun skal finde frem til en løsning. (hvor er Holger... etc...)
Ud over det, har hun Tics... hendes øjne.
Hun kan sidde for sig selv, og være oplsugt af sine tanker, eller noget hun ser på og så pludseligt får hun tics på sine øjne. Hun blinker afsindig meget. Dog er det kun periodisk. Der kan godt være lange pauser (3-4 måneder til tider) mellem disse "anfald..."
Hun er har det meget skidt med, hvis vi laver om på tingene. Vi skal sidde på den rigtige plads, som vi plejer, hun skal have tøj på i den rigtige rækkefølge. Hun bliver meget vred og vi kan slet ikke nå ind til hende, hvis vi ved et uheld, eller manglende omtanke, for gjort tingene forkert.

Som meget lille, skreg hun som en gal, hvis vi holdt hende tæt ind til os. Hun kunne ikke lide at blvie rørt ved.
Det kan hun dog godt i dag - medmidnre hun er vred og har lukekt sig inde i sig selv.
Med hjælp fra kugledyner og Ergoteraputen, nåede vi frem til at hun godt ville røres ved.
I dag har vi ikke længere hjælp fra ergoterapeuten.

Alt dette jeg har beskrevet, har naturligvis fået mig til at tænke i Aspergers symptomer.
Men jeg er også begyndt at spekulerer på, om hun bare er lidt mere intelligent end "normalt" er.... og at det slet ikke er Aspergers....
Måske er det noget helt 3. som jeg slet ikke er opmærksom på.
Men ET ved jeg, og det er at min datter ikke høre under det man så fint kalder "normalt."

I min verden er hun naturligvis "normal"... Hun er dejlig, smuk og skøn.... Men ind imellem forstår jeg hende altså bare ikke. Det rækker min intelligens ikke til Laughing
Og ind imellem overrasker hun mig, så jeg er ved at tabe både mund og næse, eller næse og mund, med hendes spørgsmål, eller de ting hun gør når hun leger.

Kender i det.... Jeg har siden det barn er blevet født, haft en viden i mig der har sagt... "Der er noget galt.... "...??
Sådan har jeg det med min lille, pige.
Ikke fordi jeg er bange for at hun er syg, eller at det "der er galt" er farligt.... Men mere i retning af..... "VÆR VÅGEN.... OBSERVER."

Jeg vil ikke male fanden på væggen, eller gøre mit barn til noget hun ikke er.
Men jeg vil heller ikke ignorere de ting jeg synes at opleve. Jeg mener at jeg skal være opmærksom på mit barn.

Er der en der har noget at sige?.....

Tak for din tid

KH
Thine
Tilbage til toppen Go down
Mathine
Gæst




Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: UNDSKYLD....   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Jun 23, 2011 2:29 am

..For min taste- og slåfejl.....

Sløseri fra min side, ikke at tjekke inden jeg sender..... Embarassed
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Jun 23, 2011 2:36 am

Jeg vil opfordre dig til at ringe til mig, jeg lægger nummeret i private beskeder.
Der er en del kendetegn på høj begavelse, men det er ikke til at sige ud fra hvad du skriver.
Tilbage til toppen Go down
Thine

Thine



Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: Tak   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Jun 23, 2011 2:40 am

Tak for svar.

Jeg er på min profil nu, det gør at du kan skrive til mig.
Jeg glemte at logge på min bruger, da jeg skrev indlæget.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Jun 23, 2011 5:55 am


Hej Thine.

Velkommen til forummet. cheers

Min umiddelbar mening er, at der kan være stor sandsynlighed for høj begavelse, som du kan få tjekket hos f.eks. Ole Kyed, som er ekspert på området. Jeg ved dog ikke om din datter er for lille.

Og ellers vil jeg tro, hvad angår ticene, at der måske kan være noget Tourette, som især er tics. Jeg har selv en dreng, som vi troede havde Tourette grundet lyde, men det viser sig, at man også kan have tics uden at have tourette. Og han kedede sig i timerne, og sagde dermed lyde.

Højt begavede børn kan også have andre "diagnoser" ved siden af. Og ligesom de kan det - ja, ikke for at forvirre endnu mere - så kan sensitive børn (kunne lyde til, at din datter også er det) og så være højt begavet. Og børn med Asperger og ADHD kan også være højt begavede, så jeg forstår godt, hvis det virker forvirrende. Jeg kan selv være i tvivl med mine egne en gang imellem.

Men jeg håber, at du finder en god løsning for din datter. cheers
Tilbage til toppen Go down
Thine

Thine



Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: Tak   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Jun 23, 2011 5:45 pm

Hej Nette...

Tak for dit svar.

Jeg tænker, at jeg må tage den herfra. Forsøge at følge med og være mere opmærksom på hendes udvikling og behov.

Min mand og jeg, har besluttet at skifte de gamle puslespil, vendespil og rim- og remser bøger ud, med noget andet.
Bogstavbøger og lidt andet guf, til hjernen.

Uanset, om det er det ene, eller det andet, er det svært at teste nu. Så jeg vil bruge tiden, til at søge i min datters indre, for at styrke og opmuntre hende.

Som hun selv siger, når hun synes det hele er for meget: "Jeg vil gerne ha lidt fred og ro..."
Det skal hun så få Wink
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret EmptyTors Jun 23, 2011 7:27 pm


Det er super, når hun siger sådan. Hun får nok mange indtryk, som hun så har brug for at bearbejde ved f.eks. at gå ind i sig selv og skabe ro og fred omkring sig. Det skal vi endelig blot lade dem gøre.

Min datter gør det i skolen, og i starten havde læreren svært ved at vurdere om det var fordi det blev for svært for hende, at hun pludselig hoppede fra eller hvad det var. Vi har nu i fællesskab fundet ud af, at hun får mange indtryk om dagen, og derfor lige har brug for at gå i sig selv så at sige. Hun er så rigtig god til at komme tilbage igen efterfølgende. Jeg har også selv det sådan en gang imellem, så må jeg lige gå hen et sted, hvor jeg kan koble lidt af.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret   Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Jeg ved ikke helt... jeg er lidt forvirret
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» I vildrede

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: