Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Sara-Neko samtale EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Sara-Neko samtale EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Sara-Neko samtale EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Sara-Neko samtale EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Sara-Neko samtale EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Sara-Neko samtale EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Sara-Neko samtale EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Sara-Neko samtale EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Sara-Neko samtale EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc privat begavede børnehave hilde Århus gifted skole children mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Sara-Neko samtale

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Neko

Neko



Sara-Neko samtale Empty
IndlægEmne: Sara-Neko samtale   Sara-Neko samtale EmptyLør Aug 13, 2011 12:42 am

Ja, da der er begrænset plads i indbakken, så håber jeg, at folk er okay med, at vi kører vores samtale videre her Smile Vi started inde på Mensas offentlige forum - der er blevet overspammet -.-

Jeg tager forresten testen 7. september! Very Happy


Sara skrev:
Yay, jeg er blevet god til at svare!

Ham der fyren du nævnte før; Jeg forstår bare ikke, ham der drengens reaktion. Altså; Man ville da normalt være glad for, at der er nogen, der snakker til en (hvis de er søde mod en). Men det er vel lidt det samme, som når folk på nettet begynder at disse en uden grund.


Eller måske fordi han var bange for at blive drillet yderligere, når han snakkede med piger? O.o Maybe...
Og jeg har altså været helt død den seneste tid, så jeg har slet ikke kunne overskue lige at få ordnet det her til at kunne svare XD Sorry ^^


Sara skrev:

> Jeg ville nok også have lavet fejl på
> lommeregneren XD den er ikke altid det nemmeste
> hjælperedskab
>
> I talretningerne har jeg nok mest haft en periode
> med, at jeg regnede ud så præcist som muligt, hvor
> meget ældre eller yngre jeg var en folk, og dem i
> mellem. Altså i år, måneder, og dage, samt timer
> og minutter, hvis jeg fik deres fødselstidspunkt

Regnede du det ud i hovedet? XD Tog det lang tid?

Ja jeg regnede det da ud i hovedet XD og det afhang af om folk havde fødselsdag før eller efter d. 14. (min dag), om jeg gjorde det hurtigt Razz For så kunne jeg ikke tælle helt i hele måneder, så skulle jeg tælle til måneden før og tælle dage indtil deres dag - og det krævede tit en smule fingerhjælp, så jeg vidste, hvor langt jeg var kommet XD


Sara skrev:
> Ja, jeg har boet i et kollegieområde, og jeg
> foretrækker helt klart ældreboligerne. Vores
> underbo kan godt være noget larmende, men hun har
> heldigvis en datter, så festerne slutter altid før
> kl. 1. Det er i hvert fald hvad jeg har bemærket
> indtil videre. Hun har boet der i et årstid
> efterhånden, tror jeg, det er. Mit sidste års tid
> har været noget blury pga. en depression.

Hvordan kan man være sikker på, om man har en depression? (Jeg ved godt, at man skal gå til lægen for at få det bekræftet; men hvordan finder lægen ud af det? Tager de blodprøver?).

De har et spørgeskema, hvor du plotter ind, og så har de et svarskema, de ser på, og så ser de, om du ligger indenfor. Derudover tager de en samtale med dig om skemaet. Super nemt at snyde i egentlig O.o
Det ser sådan her ud: http://www.netdoktor.dk/interactive/interactivetests/depressiontest.php

Men jeg er på udtrapning nu! Very Happy
Om en uge skulle jeg gerne være fri for piller.



Sara skrev:
> Vores personlighed og udstråling. Somehow O.o

Jeg har hvertfald før prøvet, at jeg så en person (vedkommende sad bare helt stille), og så tænkte jeg bare: "Der er et eller andet ved den her person. Hvad er det?" - jeg fandt så ud af, at vedkommende er højt begavet .

Jeg laver ofte mange små mistanker. Så er der lige bestemte ting i adfærden, jeg hæfter mig ved, der hører under kendetegnene, og så holder jeg lige lidt ekstra øje med, om der kommer andet frem hen af vejen ^^


Sara skrev:
> Jeg er rigtig glad for House ^^ Jeg lukker øjnene
> i de klip, jeg ikke kan lide, og oftest er det
> meget lidt, man ser direkte ^^

På et tidspunkt så jeg en del afsnit - det var da serien lige udkom - og jeg kunne gode lide den måde, House sådan skiller sig ud. Jeg har dog undret mig over hans navn. Ved du, hvad han hedder udover House? (Det er forhåbentligt hans efternavn).

http://www.imdb.com/title/tt0412142/ - Docter Gregory House. Det tror jeg faktisk også, at de har sagt i serien Razz
http://en.wikipedia.org/wiki/House_(TV_series) - meget udførlig. Jeg læste den dog ikke lige XD

Jeg har til gengæld lige læst Kafkas 'Forvandlingen'. Meget speciel historie o.o Mine tanker kører rundt omkring den lige nu. Men jeg vil ikke afsløre noget, hvis du ikke har læst den XD

Sara skrev:
> Folk er meget mere åbne, når de ikke er presset af
> gruppens regler og normer, men det gør for mig
> ikke den store forskel i, hvem, jeg fungerer med.
> De er nemmere at snakke med, generelt, men jeg
> mister også hurtig interessen for dem. Deres
> samtaleemner har det med ikke at fange mig o.o

Desværre er det også sådan for mig, at det ikke gør en forskel på, hvem jeg fungerer med. Det gør det bare nemmere at smalltalke med folk, når man er alene med dem. Jeg har det desværre også sådan, at jeg hurtigt kan miste interessen for en person - det er egentlig noget træls noget :s . Jeg kan godt lide det, når folk tænker over, hvorfor de handler, som de gør osv. . Folk må godt fundere lidt over sig selv XDD .

Angående psykopater så så jeg på et tidspunkt en dokumentar om Peter Lundin, og psykopater kan jo være skrækkeligt charmerende væsner. Man hørte ham snakke om, hvad der var sket - og selvom man godt vidste, at han ikke talte helt sandt (man fik bl.a. at vide, hvad der rigtigt skete, efter/før han havde fortalt det), så fangede jeg mig selv i at tænke, at jeg godt gad vide, hvad han er for en - også selvom jeg godt vidste, hvad han havde gjort. Han var virkelig veltalende. Jeg læste også på et tidspunkt, at mange mænd har psykopatiske træk (specielt chefer). Jeg ville dog aldrig begynde at kontakte manden og skrive til ham .

Det er da spændende, når folk falder udenfor normen i deres måde at tænke og agere på Smile Det synes jeg også ^^ Jeg leger jo så mest med det i mit skriftlige rollespil i stedet for at læse om det Razz Jeg er så dårlig til at få læst bøger - jeg vil hellere hygge med det skriftlige rollespil Smile Det er også meget mere socialt end bogen er, mens man læser XD

Nogle bøger er dog rigtige gode samtale emner Smile


Sara skrev:
> De er ikke så lange, så det var okay XD
> Hun minder en del om hende i rollen alligevel ^^

Nemlig; Jeg kan godt lide hendes måde at snakke på. Jeg overvejer også lidt, hvor mange kendte der kan være højt begavede (nu har jeg før set i blade, hvor de har skrevet, hvor høj en IQ forskellige kendte har).

Jeg tror, at der er flere kendte fra før i tiden, end der er i dag, fordi der gerne skal noget andet til at blive kendt i dag, end der skulle for bare 100 år siden Smile


Sara skrev:
> Japanske reklamer skøre XD det ville nu være lidt
> sjovere, hvis man forstod, hvad de sagde - måske
> ^^

Jeg mener hvertfald at huske, at "Onegai" betyder "Please". Jeg så nemlig på et tidspunkt en anime, der hedder "Onegai Twins", hvor en dreng skulle finde ud af, hvilken af pigerne der var hans tvilling.

hvilken der var hans tvilling? XD


Sara skrev:
> Odense Universitet har vist også prøvet det af
> indenfor nogle retninger. Jeg har i hvert fald
> hørt om det før ^^ Og jeg kan rigtig godt lide den
> metode, fordi karakterer ikke nødvendigvis siger
> ret meget om, hvad man kan og ikke kan.

Problemet ved interviewsne er bare, at der er nogle mennesker, der er rigtig gode til at "sælge sig selv". Så det er lidt svært at bedømme folk. Jeg er også glad for, at jeg ikke skal give karakterer til elever. Hvad synes du egentlig om udsagnet: "Karakterer giver andre lov til at dømme en"?

Ad, nej! O.O
Karakterer er et øjebliksbillede af din kunnen indenfor et begrænset felt. Det er altså ikke særlig praktisk, når man er som jeg, der gerne ved lidt af det hele og ikke meget om en enkel ting O.o


Sara skrev:
> Jeg lærte, da jeg var pædagogmedhjælper, at jeg
> skulle sætte mig ned, inden jeg fik fri og tog
> hjem, tænke dagen igennem, overveje alle
> situationerne - og var der noget, jeg studsede
> over, ærgrede mig over e.l., så skulle jeg gribe
> en kollega, snakke det ud og planlægge en evt.
> strategi for, hvordan jeg så kunne rette op på det
> dagen efter.
>
> Det har virkelig hjulpet mig langt. Specielt fordi
> min empati er det, der bliver mit største problem.
> Jeg vil være alt for tilbøjelig til at tage
> børnene problemer med hjem og tænke over. Så
> derfor er den strategi rigtig god - så er det
> nemmere at lægge fra sig, når man er på vej hjem,
> fordi man så har klarlagt det hele for sig selv

Jeg må virkelig få anskaffet mig sådan nogle redskaber

Det er vist noget, man samler op hen af vejen, når man snakker med dem, der er mere erfarne end en selv Smile


Sara skrev:
> Kæresten siger også tit, at han er glad, hvis bare
> jeg er glad ^^

Mænd tager også tit æren for ting, imens kvinder ikke går så meget op i det .

[www.youtube.com] (Tid: 01:58 - Et kort klip fra en af John Grays foredrag)

^ Jeg må snart stoppe med at sende dig så mange YouTube-klip.

Her er der forresten også en lille fin artikel, jeg fandt den anden dag med den meget sigende overskrift: "Smukke kvinder gør mænd dumme på jobbet" 8D [www.business.dk]


LoL XD
Jeg læste også en artikel engang om, at mænd blev dummere, hvis de sov sammen med kvinder, og endnu mere hvis de havde haft sex lige før sengetid. Det skulle være noget med nogle stoffer kvinder udsender, når de sover.
Jeg kan dog ikke lige finde artiklen, selvom der er mange, der minder om o.o

Sara skrev:
> Det er lidt sjovt det hele Men det der med at
> føle, at det man gør og tænker er normalt - det
> har først virkelig slået igennem for mig, da jeg
> begyndte at læse om højt begavedes måder at tænke,
> agere, reagere osv. på. Det er først der, at jeg
> rigtig kunne se mig selv og tænke: Hey! Der er
> andre, der har det som mig! Det har virkelig været
> stort, og det har bare vendt op og ned på mit syn
> på mit liv

Da jeg læste kendetegnene igennem, så syntes jeg ikke, at de passede på mig. Der var kun meget få kendetegn, som jeg kunne genkende. Ellers synes jeg slet ikke, at det passede på mig. Det skyldes måske også, at jeg aldrig har set mig selv som mere intelligent og/eller klogere end andre (det er heller ikke sikkert, at andre har - men der er nok nogle mennesker, der har vidst, at de var "over gennemsnittet"). Det er hvertfald ikke høj begavelse, som jeg har mistænkt som "synderen" . Jeg ledte personligt efter en diagnose, der kunne forklare det. Men nu havde jeg også en forestilling om højt begavede, der er mere fordomspræget .

Og nu har jeg sørme endnu to artikler, jeg engang fandt:
[www.dr.dk]
[fpn.dk]

^ Jeg må selv indrømme, at jeg siden barndommen har set mænd som klogere.

jeg ved, at jeg har læst dem, men p.t. kan jeg ikke huske dem, og linket virker ikke her Razz

Jeg vidste, at jeg var blandt de fagligt dygtige i min klasse, men jeg har ikke syntes, at jeg var klogere eller mere begavet. Til gengæld kan jeg huske, da jeg første gang hørte om Mentiqaskolerne, at jeg tænkte, at sådan et sted ville jeg vildt gerne gå - for så kunne man lære en hel masse! Jeg kan ikke huske, hvor gammel jeg var, men det lyder som et barns udtalelse XD

Jeg havde lighedstegn mellem velbegavet og højt begavet, altså at dem, der hører under velbegavet, var folk jeg troede, der hørte under højtbegavede Razz


Sara skrev:
> Jo, en veninde spurgte faktisk i forgårs, hvor
> mange jeg havde stående, jeg skulle have læst. 16
> styks, når jeg ikke tæller fagbøger med, og de to
> af de 16 er bøger, der indeholder flere historier
> XD Og så er der jo alle de bøger, jeg ikke ejer,
> og fagbøger, jeg kan lægge til Men jeg har
> opgivet at lave en fysisk liste - tror bare jeg
> bliver stresset og lader helt være med at læse så
> XD

Jeg er personligt meget dårlig til at få læst bøger. Hvis du skal læse lange tekster - foretrækker du så at læse det på computeren eller på papir/i en bog?

hvis marginerne er behagelige, så foretrækker jeg vist computeren Smile Jeg ønsker mig en Kinddle ^^
Generelt tror jeg, at jeg foretrækker, at jeg ikke sidder med en bog, fordi jeg kan lave mange flere ting, når jeg læser, hvis det er på computeren XD

Sara skrev:
> Min tøjstil er blevet mere feminin, men det skal
> helst være forholdsvis dækkende. Intet kortere end
> til lige over knæet (det er næsten allerede for
> kort - man skal ikke se mine knæ). Og jeg er ikke
> meget for at man kan se kavalergangen, når man ser
> mig for fra. Mit selvværd omkring min krop er
> blevet bedre, for i 3.g. var jeg stadig mest til
> lange, løse bukser og en stor t-shirt eller trøje,
> jeg kunne gemme mig i.
>
> Ingen make-up, ingen briller, og generelt ingen
> smykker.
>
> Min hud er f*cked up >.<'' Hvis det ikke er
> af guld, bliver min hud rød og kløende efter en
> tid. Oftest vist rød, fordi jeg klør, når det
> klør. Og jeg kan ikke tåle alkohol, så bliver min
> hud også rød og kløende. Og det samme sker med det
> meste make-up (selvom det bliver bedre, når der
> ikke er alkohol i).

Ironisk; Jeg er lige kommet ud af gymnasiet, og jeg foretrækker løst tøj. Jeg går heller ikke med make-up, jeg har ikke brug for briller, og jeg går ikke med smykker. Jeg har smykker - men jeg bruger dem ikke.

Er du egentlig allergisk overfor noget? (Altså, udover produkter med alkohol i, og smykker der ikke er lavet af guld). Jeg kan sige, at jeg indtil videre ikke har fundet noget, som jeg er allergisk overfor.

Jeg er ikke allergisk overfor noget - bare meget overfølsom... Yeah, jeg fik min læge til at teste det. Og så er jeg laktoseintolerant. Super upraktisk, når man er vild med flødeis -.- Til gengæld en god undskyldning for, at man ikke kan lide flødeskum XD

Jeg har også smykker, men jeg bruger dem meget sjældent. Og jeg foretrækker også stadig det løse tøj, men jeg er blevet markant bedre til det andet Smile

Se hvad jeg ønsker mig Very Happy : http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/hoodies/aaad/
Men jeg ønsker mig mange ting derinde fra Smile
Vi har et binært ur XD det er så kærestens Smile
Han har også t-shirten med Pi og e med tal. Dem nupper jeg til tider Razz

Sara skrev:
> Pingvinen er hans gode ven det var fuldstændig
> planlagt ^^ Han skal jo score hende hver dag, og
> det er ikke altid, at den samme metode virker hver
> dag XD så han bruger lang tid på at finde ud af,
> hvordan han skal score hende Pingvinen var den
> ene metode XD

Pingviner styrer ~ XDD

Happy Feet!
Madagaskar!
(Og 'Pingvinen og strandstenen' som de færreste vist kender o.o )

Sara skrev:
> Det synes jeg så er mere random for mig ^^ men det
> er måske pga. de mange forskellige genrer, jeg ser
> XD Ikke desto mindre er Ove Sprogø og Dirch Passer
> nogle af dem, jeg gerne ser efter om er i de gamle
> film, jeg vælger at se ^^ Deres film plejer jeg at
> holde meget af

Jeg kan hvertfald også godt selv lide film med de to personer . Jeg mener hvertfald, at jeg har set alle Olsen banden-filmene (også de der julekalendere med dem som børn ).

Jeg har set alt andet end 3D filmen. Jeg har altid været glad for Olsen Banden, men jeg foretrækker helt klart de originale film Smile 10eren kunne jeg bedst lide, da jeg var mindre, kan jeg huske. "Pandekager! Det er pandekager!"
8eren kunne jeg mindst lide - måske fordi det der lange klassiske nummer i Operaen ikke rigtig sagde mig noget dengang Razz


Sara skrev:
> Lidt mere nyt, så synes jeg gerne, at Reese
> Witherspoon er en fantastisk god skuespiller, men
> hun har også udtalt, at hun gerne vælger roller
> efter, hvad hun mener, der kan være udfordrende og
> spændende ^^

Jeg er simpelthen nødt til at google det for at finde ud af, hvem hun er (jeg har åbenbart set en masse kendte i film osv., men jeg aner sjældent, hvad de hedder). Det jeg bedst kan huske hende for "Blondinens hævn" . Jeg har også set hende i Sweet Home Alabama. Jeg undrer mig lidt over, at jeg ikke har set flere film med hende - jeg synes ellers, at jeg tit har set hende.

- Sara

Jeg har lige siddet og set hende i "Pleasentville" her forleden Smile Jeg er i gang med at overføre videobånd til computeren, så der havde jeg den lige Smile Den er god Very Happy Det er så længe siden, at jeg sidst har set den, at jeg havde glemt, at det var hende, der spillede med som den kvindelige hovedrolle Smile



Sara skrev:
Jeg er personligt også virkelig ved at være træt af, at det offentlige forum bliver spammet! :s (vores samtale er ligefrem kommet over på side to XDDD) jeg forstår heller ikke rigtigt, hvorfor han har et "behov for" at spamme forummet (han har bl.a. skrevet selv, at han ikke er højt begavet) - udover det vil folk, der vil finde ud af, om de er det, finde en masse, der intet har med høj begavelse at gøre :s (tit må jeg indrømme, at jeg bare trykker ind på dem uden at læse særlig meget andet end måske de første to linjer, før jeg trykker ud igen, fordi der på det offentlige forum ikke har en smart "marker alle som læst"-knap n___n'''...)

jeg startede med bare at klikke ind og ud for at fjerne den som ulæst, men nu er det gået så meget over gevind, at jeg simpelthen har opgivet at være derinde...


Sara skrev:
Desuden har jeg sat et link ind nederst i dag i det offentlige forum (et link om lærere - jeg har åbenbart ikke opdaget, at der var en besked herinde før nu!), som du lige kan få her: http://videnskab.dk/kultur-samfund/laererens-autoritet-har-aendret-sig-men-autoriteten-bestar

Orv, super god artikel! Very Happy Tak! Very Happy
Den sætter virkelig et par ting i perspektiv, jeg ikke havde tænkt nærmere over Smile


Sara skrev:
Udover det synes jeg lidt, at dette indlæg er meget præget af "fordomme" omkring højt begavede - men det kan bare være, at jeg lægger en masse i munden på ham (han siger det jo ikke det hele "direkte"): http://mensa.dk/forum/read.php?2,131822 (senere hen i samtalen blev jeg også lidt irriteret over, at vedkommende ikke havde set, at jeg havde skrevet, at det var et citat fra en side...argh!! :s)

"Det ligger dog fast, at der er stor forskel på at være intelligent og klog. Klogskab refererer som regel til den viden og de evner, man har, mens intelligens snarere er en persons evner til at indsamle og bruge viden. Høj intelligens giver altså gode forudsætninger for at blive klog, men for at blive det må man lære noget gennem studier eller erfaring. I almindelighed bliver man derfor klogere – men ikke mere intelligent – af at læse en bog." Fedt citat egentlig Smile Jeg ville lige gemme det her Razz
http://illvid.dk/mennesket/hjernen/hvad-er-intelligens-0

Matriarq er en god side med info om højbegavelse, synes jeg Smile Den giver et godt overblik ^^
Tilbage til toppen Go down
20-årig

20-årig



Sara-Neko samtale Empty
IndlægEmne: Random Title   Sara-Neko samtale EmptyLør Aug 13, 2011 2:54 am

Citat :
Jeg tager forresten testen 7. september! Very Happy

Uhh, det var tidligt! XDD *og man har også liiige råd til det, når det kun koster 150 kr* xb (når man er en fattig studerende, så må man godt være nærrig!)

Citat :
Eller måske fordi han var bange for at blive drillet yderligere, når han snakkede med piger? O.o Maybe...
Og jeg har altså været helt død den seneste tid, så jeg har slet ikke kunne overskue lige at få ordnet det her til at kunne svare XD Sorry ^^

afro (jeg kan altså godt lide de her smileys! Så jeg vil bruge dem ekstra meget i det her indlæg!) lol!

Citat :
De har et spørgeskema, hvor du plotter ind, og så har de et svarskema, de ser på, og så ser de, om du ligger indenfor. Derudover tager de en samtale med dig om skemaet. Super nemt at snyde i egentlig O.o
Det ser sådan her ud: http://www.netdoktor.dk/interactive/interactivetests/depressiontest.php

Men jeg er på udtrapning nu! Very Happy
Om en uge skulle jeg gerne være fri for piller.

Jeg prøvede nemlig på et tidspunkt at finde ud af, "om der er en sammenhæng mellem høj IQ og depression" - men det var der uenighed om (og så var det heller ikke til at finde nogen egentlig undersøgelse!!). Det var mest, "hvad folk tror", og så var det meget, at "hvis man har en høj IQ, så beder man om hjælp tidligere" osv. XDD . Imens andre mente, at folk med en høj IQ nemmere fik depressioner, "fordi de ikke passer ind".

Citat :
Jeg laver ofte mange små mistanker. Så er der lige bestemte ting i adfærden, jeg hæfter mig ved, der hører under kendetegnene, og så holder jeg lige lidt ekstra øje med, om der kommer andet frem hen af vejen ^^

Jeg synes virkelig, at det er meget nemmere at "bedømme" drenge på det punkt Shocked ..men nu hørte jeg også noget om på et tidspunkt, at drenge nemmere bliver opdaget end piger z__z'' .. (Da jeg var lille: Når nabopigen var ovre på vores grund, og hun bandede, så sagde jeg også til hende, at det måtte hun ikke, når hun var ovre hos os - og det var hver gang hun gjorde det Razz)

Random tanke: Tror du egentlig, at ens "højt begavede træk" kan blive mindre "synlige"? (Jeg forestiller mig lidt, at trækkene bliver mindre synlige, hvis man f.eks. får en depression - men det kan også bare være, at det vender sig til "negative træk").

Citat :
Jeg har til gengæld lige læst Kafkas 'Forvandlingen'. Meget speciel historie o.o Mine tanker kører rundt omkring den lige nu. Men jeg vil ikke afsløre noget, hvis du ikke har læst den XD

Bare fortæl; jeg kommer nok ikke til at læse den selv alligevel tongue (jeg fungerer bedre med fagbøger end romaner XDD ..også bedre med noveller end romaner..)

Citat :
Det er da spændende, når folk falder udenfor normen i deres måde at tænke og agere på Smile Det synes jeg også ^^ Jeg leger jo så mest med det i mit skriftlige rollespil i stedet for at læse om det Razz Jeg er så dårlig til at få læst bøger - jeg vil hellere hygge med det skriftlige rollespil Smile Det er også meget mere socialt end bogen er, mens man læser XD

Nogle bøger er dog rigtige gode samtale emner Smile

Jeg har også før prøvet at "RPG'e", eller hvad jeg nu skal kalde det - men jeg mister (desværre) hurtigt interessen for noget og går videre til det næste z__z'' ..*suk* - jeg kan stadig huske forummets navn og min karakter xb (der var ligefrem en, der begyndte at lave en tegneserie om det x___x'') - hun får bare min karakter til at fremstå som ond! XDD *argh!* - men jeg synes åbenbart, at forhistorien var interessant nok til at begynde XDDD

http://thegayschool.proboards.com/index.cgi?board=kreativ&action=display&thread=472
^ Tegneserien blev aldrig længere end det her (jeg regner ikke ligefrem med, at du læser den)

Citat :
hvilken der var hans tvilling? XD

Yeah! XDD

https://www.youtube.com/watch?v=i0sxY99ruIk

^ Jeg så den på japansk med engelske undertekster - det er normalt ikke den tegnestil, som jeg plejer at se - men historien var interessant xb så kunne jeg sidde og prøve at finde ud af det undervejs 8D (i stedet for at tage den nemme udvej og smutte til de sidste afsnit!)

Maiku Kamishiro grew up in an orphanage with no history of his family or of his past. Left with only a childhood picture of himself and another person in front of a house, he believes that the other person in the picture is his long lost twin sister. Upon discovering his old home, two young girls show up on his doorstep one day both claiming to be his long lost sister. Maiku's life is about to be turned upside down and with two pretty girls living under the same roof as him, how will Maiku be able to keep his mind on school and work while trying to figure out which one of these girls is his sister and which one is the love of his life?

Citat :
Karakterer er et øjebliksbillede af din kunnen indenfor et begrænset felt. Det er altså ikke særlig praktisk, når man er som jeg, der gerne ved lidt af det hele og ikke meget om en enkel ting O.o

Ditto - ved mig er det specielt mine mundtlige karakterer, der er lave, så jeg finder det snyd, at der er flere mundtlige fag end skriftlige z___z'' ..*brokke brokke* XDD

Sjovt nok har jeg tit en tendens til at interessere mig i alt andet end det, som man lærer i skolen Neutral (jeg har det også med at finde på "anderledes emner", når man skal vælge et valgfrit emne). Jeg kan også huske, at jeg på et tidspunkt tænkte (i de mindste klasser), "hvorfor kan de andre ikke huske, hvad forskellen er på navneord, udsagsord og tillægsord? Det kan jeg da godt" - selvom vi kun havde fået det gennemgået én gang for lang tid siden.

Desværre er min hukommelse blevet dårligere og dårligere, og jeg begyndte at interessere mig mindre for at lære (mine lærere så heller ikke ud til at forstå, at jeg godt kunne følge med i timen, selvom jeg sad og tegnene små fantasidyr samtidig i de mindre klasser geek - jeg vil hvertfald påstå, at jeg godt kunne følge med Razz).

Angående skolearbejde har jeg det med at tage "den nemme udvej". Litterære artikler og essays plejer jeg ikke at lave, hvis jeg kan tage en kronik (der ved jeg nemlig, at jeg uden større anstrengelser kan få mindst et 10 tal - og det er en fordel til eksamener - hvorimod man i litterære artikler kan tolke forkert - og i essays..ja..).

Jeg har egentlig aldrig brudt mig om, "hvad har du lavet i sommerferien"-opgaver Shocked (det virker ellers som de nemmeste opgaver).

Citat :
LoL XD
Jeg læste også en artikel engang om, at mænd blev dummere, hvis de sov sammen med kvinder, og endnu mere hvis de havde haft sex lige før sengetid. Det skulle være noget med nogle stoffer kvinder udsender, når de sover.
Jeg kan dog ikke lige finde artiklen, selvom der er mange, der minder om o.o

Jeg fandt artiklen! 8D *og var for doven til at sætte den ind her*

Citat :
Jeg vidste, at jeg var blandt de fagligt dygtige i min klasse, men jeg har ikke syntes, at jeg var klogere eller mere begavet. Til gengæld kan jeg huske, da jeg første gang hørte om Mentiqaskolerne, at jeg tænkte, at sådan et sted ville jeg vildt gerne gå - for så kunne man lære en hel masse! Jeg kan ikke huske, hvor gammel jeg var, men det lyder som et barns udtalelse XD

Jeg havde lighedstegn mellem velbegavet og højt begavet, altså at dem, der hører under velbegavet, var folk jeg troede, der hørte under højtbegavede Razz

Jeg synes, det er lidt sjovt; Jeg har aldrig vidst, at jeg var en af de dygtigste i klassen (hvertfald ikke før jeg så de andres karakterer). Jeg har altid været meget "flittig", lavet mine lektier osv., men jeg synes alligevel ikke, at det hjalp noget, og selvom de andre ikke lavede lektier (yeah, det var noget, som "folk" virkede stolte over), så virkede de alligevel tit til at kunne mere end mig. Folk virkede dygtigere end mig mundtligt Mad (jeg kunne jo ikke se, hvordan de var skriftligt).

Jeg opfattede selv højt begavede/meget intelligent/mensa-folk som sådan nogle "Einstein"-typer - jeg vidste så ikke der, at Einstein ikke kunne læse - men når jeg søgte mere på emnet (og rent faktisk fik kontakt til andre højt begavede - nok det, der gør den største forskel), så synes jeg at ens syn ændrer sig på det. Sådan synes jeg tit det er med "fordomme".

Citat :
Jeg er ikke allergisk overfor noget - bare meget overfølsom... Yeah, jeg fik min læge til at teste det. Og så er jeg laktoseintolerant. Super upraktisk, når man er vild med flødeis -.- Til gengæld en god undskyldning for, at man ikke kan lide flødeskum XD

Jeg har også smykker, men jeg bruger dem meget sjældent. Og jeg foretrækker også stadig det løse tøj, men jeg er blevet markant bedre til det andet Smile

Se hvad jeg ønsker mig Very Happy : http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/hoodies/aaad/
Men jeg ønsker mig mange ting derinde fra Smile
Vi har et binært ur XD det er så kærestens Smile
Han har også t-shirten med Pi og e med tal. Dem nupper jeg til tider Razz

Jeg kender også en, der er laktoseintolerent (hun stammer fra Irak). Der er virkelig meget, som man ikke kan tåle på den konto. Jeg har også opdaget, at min hud åbenbart også er ret følsom (f.eks. skal der ikke meget til, før den bliver udtørret - og jeg bliver også meget nemt irriteret på tøj Exclamation).

PACMAN~ <3 - jeg spillede meget det spil som lille (bortset fra at det var en anden slags baner - de var nemlig forskellige), og så spillede jeg også meget Digging Jim (en lille lerklat).

Citat :
Happy Feet!
Madagaskar!
(Og 'Pingvinen og strandstenen' som de færreste vist kender o.o )

Jeg er vist en af dem, der ikke kender xb

Pingo! 8D

https://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY

Citat :
Jeg har set alt andet end 3D filmen. Jeg har altid været glad for Olsen Banden, men jeg foretrækker helt klart de originale film Smile 10eren kunne jeg bedst lide, da jeg var mindre, kan jeg huske. "Pandekager! Det er pandekager!"
8eren kunne jeg mindst lide - måske fordi det der lange klassiske nummer i Operaen ikke rigtig sagde mig noget dengang Razz

Jeg har slet ikke styr på numrene xb . Jeg bryder mig faktisk ikke om 3D (eller 4D)-film Neutral jeg bryder mig ikke om det, når tingene flyder over i ansigtet på mig Razz .

Citat :
Jeg har lige siddet og set hende i "Pleasentville" her forleden Smile Jeg er i gang med at overføre videobånd til computeren, så der havde jeg den lige Smile Den er god Very Happy Det er så længe siden, at jeg sidst har set den, at jeg havde glemt, at det var hende, der spillede med som den kvindelige hovedrolle Smile

Overføre videobånd til computeren? Hvordan gør du det? (Jeg sidder og tænker på, om du mon har TV-kort xb)

Citat :
jeg startede med bare at klikke ind og ud for at fjerne den som ulæst, men nu er det gået så meget over gevind, at jeg simpelthen har opgivet at være derinde...

Yeah, lige nu er der en masse "-" emner. Jeg tror hellere, at jeg må gøre dem opmærksom på, at der er noget rod, der skal ryddes op Razz (men ak, jeg gad godt, at han kunne gøre det selv..meget "din mor arbejder ikke her"-attituden xb)

Citat :
Matriarq er en god side med info om højbegavelse, synes jeg Smile Den giver et godt overblik ^^


Jep!
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Sara-Neko samtale Empty
IndlægEmne: Sv: Sara-Neko samtale   Sara-Neko samtale EmptyLør Aug 13, 2011 3:34 am

Citat :
Uhh, det var tidligt! XDD *og man har også liiige råd til det, når det kun koster 150 kr* xb (når man er en fattig studerende, så må man godt være nærrig!)

Det er, fordi jeg skal deltage i en minidokumentar om historier fra unges liv Smile Så når jeg skal snakke om, hvordan det er at være mærkelig og anderledes, for så pludselig at opdage, hvorfor man er anderledes, så ville hun også gerne have, at jeg tog den test, når jeg nu havde overvejet den, så der var lidt historie - hvis jeg var okay med det Razz

Citat :
afro (jeg kan altså godt lide de her smileys! Så jeg vil bruge dem ekstra meget i det her indlæg!) lol!
Jeg synes ikke, at der var nok! *fornærmet*
geek geek geek



Citat :
Jeg prøvede nemlig på et tidspunkt at finde ud af, "om der er en sammenhæng mellem høj IQ og depression" - men det var der uenighed om (og så var det heller ikke til at finde nogen egentlig undersøgelse!!). Det var mest, "hvad folk tror", og så var det meget, at "hvis man har en høj IQ, så beder man om hjælp tidligere" osv. XDD . Imens andre mente, at folk med en høj IQ nemmere fik depressioner, "fordi de ikke passer ind".

Altså jeg har fundet et dokument, der viser, at mange underpræstere ryger over i at have depressioner. Det ligger herinde et sted. Hilde har været så sød at lave så mange gode oversigter med kildehenvisninger ^^ Så det er jo nok egentlig Hilde, der fandt det Razz



Citat :
Jeg synes virkelig, at det er meget nemmere at "bedømme" drenge på det punkt Shocked ..men nu hørte jeg også noget om på et tidspunkt, at drenge nemmere bliver opdaget end piger z__z'' .. (Da jeg var lille: Når nabopigen var ovre på vores grund, og hun bandede, så sagde jeg også til hende, at det måtte hun ikke, når hun var ovre hos os - og det var hver gang hun gjorde det Razz)

Random tanke: Tror du egentlig, at ens "højt begavede træk" kan blive mindre "synlige"? (Jeg forestiller mig lidt, at trækkene bliver mindre synlige, hvis man f.eks. får en depression - men det kan også bare være, at det vender sig til "negative træk").

Pigers "diagnoser" skulle generelt være svære at opdage, fordi de er mere stille og tilbageholdende. Læste jeg om i "Folkeskolen" engang. Der var så mest tale om ADHD og indlæringsproblemer, så vidt jeg husker.

Jeg tror nu ikke, at trækkene som sådan bliver mindre synlige. Hvis de gør, så er det, fordi man tilpasser sig i omverden. Og så er der simpelthen ændringer i trækne, når man er underpræstere. Og mange højt begavede er vist nemmest at genkende i undervisnings- /læringssituationer. Og dem ser man nok en del mindre af, når man bliver ældre, tror jeg Smile

Citat :
Bare fortæl; jeg kommer nok ikke til at læse den selv alligevel tongue (jeg fungerer bedre med fagbøger end romaner XDD ..også bedre med noveller end romaner..)

Det er en novelle på under 100 sider Razz Om en mand, der vågner op og er blevet en bille. Så familien gemmer ham væk. Normalt var det altid ham, der forsørgede dem, men nu skal de finde ud af at klare sig selv og samtidig leve med ham gemt væk i et rum, fordi ingen kan holde ud at se ham. Spoiler kan komme senere, hvis du er sikker på, at du ikke er interesseret XD


Citat :
Jeg har også før prøvet at "RPG'e", eller hvad jeg nu skal kalde det - men jeg mister (desværre) hurtigt interessen for noget og går videre til det næste z__z'' ..*suk* - jeg kan stadig huske forummets navn og min karakter xb (der var ligefrem en, der begyndte at lave en tegneserie om det x___x'') - hun får bare min karakter til at fremstå som ond! XDD *argh!* - men jeg synes åbenbart, at forhistorien var interessant nok til at begynde XDDD

http://thegayschool.proboards.com/index.cgi?board=kreativ&action=display&thread=472
^ Tegneserien blev aldrig længere end det her (jeg regner ikke ligefrem med, at du læser den)

Orv, det er endda stadig nogenlunde levende XD
De fleste boards overlever ikke mere end et par måneder. Mit er lige fyldt 2 år Smile [url]dngcph.forumer.com[/url]
Jeg har altid elsket at skrive historier og digte videre på dem, så det er jo bare lige mig! Very Happy
Desuden er der nogle spillere, der er mere seriøse end andre. Der er folk, der ikke engang researcher til deres spil -.- Det er super træls!

Normalt kører mine interesser også kun intensivt i kort tid. Den forsvinder normalt ikke helt, men så finder jeg bare noget andet, der lige interesserer mig mere Razz Men rpg har holdt fast i mig i over fire år nu ^^ Det er nok ligeså meget, fordi det samtidig er socialt Smile Vi snakker meget på msn også, så vores cboks er tit stille XD


Citat :
Yeah! XDD

https://www.youtube.com/watch?v=i0sxY99ruIk

^ Jeg så den på japansk med engelske undertekster - det er normalt ikke den tegnestil, som jeg plejer at se - men historien var interessant xb så kunne jeg sidde og prøve at finde ud af det undervejs 8D (i stedet for at tage den nemme udvej og smutte til de sidste afsnit!)

Maiku Kamishiro grew up in an orphanage with no history of his family or of his past. Left with only a childhood picture of himself and another person in front of a house, he believes that the other person in the picture is his long lost twin sister. Upon discovering his old home, two young girls show up on his doorstep one day both claiming to be his long lost sister. Maiku's life is about to be turned upside down and with two pretty girls living under the same roof as him, how will Maiku be able to keep his mind on school and work while trying to figure out which one of these girls is his sister and which one is the love of his life?

Det lyder da ligeså random som meget andet japansk anime XD han kunne da bare tage en dnatest? Razz Razz Razz


Citat :
Ditto - ved mig er det specielt mine mundtlige karakterer, der er lave, så jeg finder det snyd, at der er flere mundtlige fag end skriftlige z___z'' ..*brokke brokke* XDD

Jeg er heller ikke særlig dygtig mundtlig. Jeg kommer til at tale, som jeg tænker, og jeg har tit svært ved at forstå, hvor de vil hen med deres spørgsmål.
Og så er jeg bare heller ikke stærk audiotivt, så det gør det ikke nemmere XD Jeg vil læse og skrive Razz

Citat :
Sjovt nok har jeg tit en tendens til at interessere mig i alt andet end det, som man lærer i skolen Neutral (jeg har det også med at finde på "anderledes emner", når man skal vælge et valgfrit emne). Jeg kan også huske, at jeg på et tidspunkt tænkte (i de mindste klasser), "hvorfor kan de andre ikke huske, hvad forskellen er på navneord, udsagsord og tillægsord? Det kan jeg da godt" - selvom vi kun havde fået det gennemgået én gang for lang tid siden.

Ja den der holdning "Jamen, det har vi altså lavet før!", nå men det kan dine klassekammerater ikke huske! "Æv -.- " Ellers har mine interesser været alle mulige mærkelige steder O.o Skolen har tit ikke kunne motivere mig ret længe af gangen. Jeg er dog altid spændt, når vi skal lave noget nyt eller have nyt fag. Men det går som regel ret hurtig over igen, fordi tingene går for langsomt.

Citat :
Desværre er min hukommelse blevet dårligere og dårligere, og jeg begyndte at interessere mig mindre for at lære (mine lærere så heller ikke ud til at forstå, at jeg godt kunne følge med i timen, selvom jeg sad og tegnene små fantasidyr samtidig i de mindre klasser geek - jeg vil hvertfald påstå, at jeg godt kunne følge med Razz).

Jeg sad også og tegnede i timerne XD Det har jeg faktisk gjort helt op til, at jeg startede på seminariet. Nu har jeg fundet mandalas, så nu sidder jeg også farvelægger i timerne ^^ Det gør egentlig, at jeg meget bedre kan koncentrere mig om at lytte, fordi jeg ligesom for styret min rastløshed og mange tanker. Jeg kobler bedre fra og kan lytte til underviseren Smile Og så er farvelægning nemmere at hoppe til og fra end en tegning, synes jeg. For på tegninger vil jeg gerne holde mit billede og den historie, jeg har i billedet, og så får jeg tit lukket andre ting ude o.o Det gør som regel intet, fordi lærerne jo siger tingene flere gange....

Citat :
Angående skolearbejde har jeg det med at tage "den nemme udvej". Litterære artikler og essays plejer jeg ikke at lave, hvis jeg kan tage en kronik (der ved jeg nemlig, at jeg uden større anstrengelser kan få mindst et 10 tal - og det er en fordel til eksamener - hvorimod man i litterære artikler kan tolke forkert - og i essays..ja..).

Jeg har egentlig aldrig brudt mig om, "hvad har du lavet i sommerferien"-opgaver Shocked (det virker ellers som de nemmeste opgaver).

Det er jo også en refereringsopgave XD Det er kedeligt Razz Så lavede jeg det, og så lavede jeg det, og så gjorde vi det....

Jeg tager også helst den nemme udvej, men jeg var ikke særlig god skriftligt i gymnasiet, fordi jeg havde så svært ved at forstå, hvad der var ment med redegør, diskuter, analyser og fortolk. Jeg manglede nogle klare anvisninger og regler for, hvad jeg skulle gøre. Og lærerne gad ikke hjælpe mig med det -.-'' Så det var først på seminariet, at jeg fik det lært...
Så jeg elskede essays! Skriv hvad du tænker om det her - okay! Very Happy

Generelt havde jeg det sådan i folkeskolen, at hvis jeg arbejdede normalt så fik jeg 9, og anstrengte jeg mig, så fik jeg 10. På gymnasiet var det ca. det samme i alle fag, bare en karakter lavere.

Snit efter 9. klasse: 9,6
Snit efter gymnasiet: 8,6

Så en karakter lavere! XD


Citat :
Jeg synes, det er lidt sjovt; Jeg har aldrig vidst, at jeg var en af de dygtigste i klassen (hvertfald ikke før jeg så de andres karakterer). Jeg har altid været meget "flittig", lavet mine lektier osv., men jeg synes alligevel ikke, at det hjalp noget, og selvom de andre ikke lavede lektier (yeah, det var noget, som "folk" virkede stolte over), så virkede de alligevel tit til at kunne mere end mig. Folk virkede dygtigere end mig mundtligt Mad (jeg kunne jo ikke se, hvordan de var skriftligt).

Jeg opfattede selv højt begavede/meget intelligent/mensa-folk som sådan nogle "Einstein"-typer - jeg vidste så ikke der, at Einstein ikke kunne læse - men når jeg søgte mere på emnet (og rent faktisk fik kontakt til andre højt begavede - nok det, der gør den største forskel), så synes jeg at ens syn ændrer sig på det. Sådan synes jeg tit det er med "fordomme".

Min klasse lavede lektier generelt. Både i folkeskolen og gymnasiet Smile
Der var folk, der var dygtigere end mig, og jeg tror, at rigtig meget har handlet om for mig, hvor stædig jeg var: Tingene skulle være mit, og jeg ville gøre tingene på min måde. Jeg lærte aldrig at snakke lærerne efter munden eller få dem til at forklare mig, hvad de præcist ønskede af mig - eller hvordan jeg skulle komme derhen, hvor de ønskede, hvis jeg først forstod det.

Men ja, sådan er det tit med fordomme. Det er i hvert fald også min oplevelse.


Citat :
Jeg kender også en, der er laktoseintolerent (hun stammer fra Irak). Der er virkelig meget, som man ikke kan tåle på den konto. Jeg har også opdaget, at min hud åbenbart også er ret følsom (f.eks. skal der ikke meget til, før den bliver udtørret - og jeg bliver også meget nemt irriteret på tøj Exclamation)..

Jeg bliver også nemt irriteret på tøj. Bomuld er nu generelt ikke et problem, men meget andet kan nemt blive det.
Og det er meget normalt, at folk fra ikke vestlige lande er laktoseintolerente. Det er jo ikke meningen, at vi skal drikke mælk hele livet, og det betyder, når vi begynder at holde op med det, så bliver dannelsen af laktase formindkset, og det er det, der skal nedbryde laktosen ^^

Citat :
PACMAN~ <3 - jeg spillede meget det spil som lille (bortset fra at det var en anden slags baner - de var nemlig forskellige), og så spillede jeg også meget Digging Jim (en lille lerklat)

Jeg kunne bedre lide tetris end pacman, fordi jeg altid døde alt for hurtig i pacman, og jeg fik i det mindste lov til at tænke lidt i tetris XD Det andet kender jeg så ikke Smile slog det lige op, og jeg tror ikke, at jeg har set det før ^^


Citat :

Jeg er vist en af dem, der ikke kender xb

Pingo! 8D

https://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY

Hvordan kunne jeg glemme Pingo????!!!!!!
Og Pondus! Very Happy Very Happy Very Happy Den der fra banken ^^ og navnet på en schæffer der boede hos genboen, hvor jeg voksede op XD dejlig hund Smile



Citat :
Jeg har slet ikke styr på numrene xb . Jeg bryder mig faktisk ikke om 3D (eller 4D)-film Neutral jeg bryder mig ikke om det, når tingene flyder over i ansigtet på mig Razz .

Jeg synes, at 3D i danske biografer er kedeligt. Og 4D er også. Men i USA! Der er det altså langt federe, synes jeg Very Happy men jeg ville ikke bryde mig om det for en hel spillefilm XD


Citat :
Overføre videobånd til computeren? Hvordan gør du det? (Jeg sidder og tænker på, om du mon har TV-kort xb)
Jeg har købt sådan en mærkelig dimmer man sætter til videomaskinen og computeren, og så følger der et program med, der så optager det over Smile Så hele filmen skal sidde og køre imens, så det tager sin tid at få det overført, jeg har XD specielt når jeg de sidste dage har været noget død i hovedet og ikke har orket at høre på det i baggrunden Razz
Når mine film så er overspillet, behøver jeg ikke smide dimmeren ud. Den kan nemlig også bruges til mit videokamera - den har nemlig ikke et overførselskabel til USB. Det hedder vist Firewire, det den har, og det har man ikke på nyere computere Smile

Citat :

Yeah, lige nu er der en masse "-" emner. Jeg tror hellere, at jeg må gøre dem opmærksom på, at der er noget rod, der skal ryddes op Razz (men ak, jeg gad godt, at han kunne gøre det selv..meget "din mor arbejder ikke her"-attituden xb)

Mange af hans indlæg er også senere blevet redigeret til slettet.. men jeg havde nu mailet til dem derinde og sagt det, men der skete ingenting o.o
Tilbage til toppen Go down
20-årig

20-årig



Sara-Neko samtale Empty
IndlægEmne: Kartoffelhovede z__z''   Sara-Neko samtale EmptyLør Aug 13, 2011 7:27 am

Citat :
Det er, fordi jeg skal deltage i en minidokumentar om historier fra unges liv Smile Så når jeg skal snakke om, hvordan det er at være mærkelig og anderledes, for så pludselig at opdage, hvorfor man er anderledes, så ville hun også gerne have, at jeg tog den test, når jeg nu havde overvejet den, så der var lidt historie - hvis jeg var okay med det Razz

Uhh, er det noget, der kommer på TV'et eller er det mere et projekt? XD Hvordan fik de fat i dig? Så ser vi også, om du består 8D *men selvom du ikke består, så kan det jo alligevel være, at du kun var ét point fra at bestå* . Det er nok en god ide at øve sig på onlineopgaver i mellemtiden Razz hvor meget får du egentlig i mensas for sjov-test og den på IQtest.dk ? (På IQtest.dk er den danske og den engelske forskellige)

Bare du husker, at det skal gå stærkt - jeg nåede selv at lave 40 opgaver (lige præcis nok til at blive medlem), og så nåede jeg at krydse et tilfældigt gæt af, før den skulle afleveres Shocked

Citat :
Jeg synes ikke, at der var nok! *fornærmet*
geek geek geek

Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect

Mwuhahahahaha!! (omfg..de bevæger sig..)

Citat :
Altså jeg har fundet et dokument, der viser, at mange underpræstere ryger over i at have depressioner. Det ligger herinde et sted. Hilde har været så sød at lave så mange gode oversigter med kildehenvisninger ^^ Så det er jo nok egentlig Hilde, der fandt det Razz

Jeg mener at have læst mange af de indlæg, der er herinde for lang tid siden z__z'' ..(og en masse blandet godt på nettet - når jeg interesserer mig for et emne, så er google min bedste ven jocolor)

Citat :
Pigers "diagnoser" skulle generelt være svære at opdage, fordi de er mere stille og tilbageholdende. Læste jeg om i "Folkeskolen" engang. Der var så mest tale om ADHD og indlæringsproblemer, så vidt jeg husker.

Jeg tror nu ikke, at trækkene som sådan bliver mindre synlige. Hvis de gør, så er det, fordi man tilpasser sig i omverden. Og så er der simpelthen ændringer i trækne, når man er underpræstere. Og mange højt begavede er vist nemmest at genkende i undervisnings- /læringssituationer. Og dem ser man nok en del mindre af, når man bliver ældre, tror jeg Smile

*at ikke opfatte sine egne træk som særlig tydelige* 8D

Jeg ved hvertfald, at da jeg var lille, så ville jeg meget gerne være hjælpsom - så hvis folk skulle låne en blyant, så gav jeg dem en. Det har dog en slagside, for en dag kom der så mange, at jeg gav alle mine blyanter væk (bevidst), så jeg selv var nødt til at spørge efter en blyant hos en af de andre (dooh!). Jeg har mistet mange blyanter på den konto, fordi andre mennesker åbenbart ikke altid kan finde ud af at aflevere tilbage affraid (jeg er btw ikke glad for at låne ting ud).

Citat :
Det er en novelle på under 100 sider Razz Om en mand, der vågner op og er blevet en bille. Så familien gemmer ham væk. Normalt var det altid ham, der forsørgede dem, men nu skal de finde ud af at klare sig selv og samtidig leve med ham gemt væk i et rum, fordi ingen kan holde ud at se ham. Spoiler kan komme senere, hvis du er sikker på, at du ikke er interesseret XD

*uoverskueligt mange sider* study Razz jeg kan forestille mig, at han kommer ud i den store verden 8D ! *vælte* eller også kommer jeg bare til at tænke på en tegnefilm jeg engang så...der var på et tidspunkt også sådan noget på tv - sådan en tegnefilm med forskellige afsnit, og jeg brød mig ikke om den serie, for den var lidt...irk-agtig...tit blev folk dræbt :s (tegnestilen var heller ikke for pæn)

Fortæl fortæl! 8D

Citat :
Orv, det er endda stadig nogenlunde levende XD
De fleste boards overlever ikke mere end et par måneder. Mit er lige fyldt 2 år Smile [url]dngcph.forumer.com[/url]
Jeg har altid elsket at skrive historier og digte videre på dem, så det er jo bare lige mig! Very Happy
Desuden er der nogle spillere, der er mere seriøse end andre. Der er folk, der ikke engang researcher til deres spil -.- Det er super træls!

Normalt kører mine interesser også kun intensivt i kort tid. Den forsvinder normalt ikke helt, men så finder jeg bare noget andet, der lige interesserer mig mere Razz Men rpg har holdt fast i mig i over fire år nu ^^ Det er nok ligeså meget, fordi det samtidig er socialt Smile Vi snakker meget på msn også, så vores cboks er tit stille XD


Og det startede omkring 2007.. :s 4 år gammelt forum..woow 8D ! Jeg var en del af begyndelsen <3 ~ XDD *at føle sig helt stolt*

lol!

Der er også tit stor forskel på, hvor kreative folks karakterer er - og specielt hvor meget de skriver! Personligt er jeg slet ikke vant til RPG - jeg legede bare Rolling Eyes

Det eneste rigtigt overordnede emne som jeg har været interesseret i i mange år er psykologi (siden 6 klasse - jeg var sikkert også interesseret i det tidligere - uden at vide hvad emnet hed). Indenfor det overordnede emne (og sikkert også andre emner) kører jeg lidt frem og tilbage imellem alt muligt z__z'' ..(jeg ved ufattelig lidt i forhold til, hvor meget jeg har undersøgt scratch - nu mere jeg finder ud af, nu flere spørgsmål kommer der) - men som Sokrates siger (jeg kunne btw godt lide Sokrates tanker, da vi havde om dem i Oldtidskundskab): "The only true wisdom is in knowing you know nothing."

Citat :
Det lyder da ligeså random som meget andet japansk anime XD han kunne da bare tage en dnatest? Razz Razz Razz

Tror du en studerende har råd til det? tongue

Citat :
Jeg er heller ikke særlig dygtig mundtlig. Jeg kommer til at tale, som jeg tænker, og jeg har tit svært ved at forstå, hvor de vil hen med deres spørgsmål.
Og så er jeg bare heller ikke stærk audiotivt, så det gør det ikke nemmere XD Jeg vil læse og skrive Razz

Jeg tænker også tit, at "det kan da ikke være så enkelt" - men når jeg så får svaret, så finder jeg ud af, at jeg kunne svare på det! Dooh! Neutral jeg har det med at gøre tingene sværere, end de er XDD *yaay!*

Citat :
Ja den der holdning "Jamen, det har vi altså lavet før!", nå men det kan dine klassekammerater ikke huske! "Æv -.- " Ellers har mine interesser været alle mulige mærkelige steder O.o Skolen har tit ikke kunne motivere mig ret længe af gangen. Jeg er dog altid spændt, når vi skal lave noget nyt eller have nyt fag. Men det går som regel ret hurtig over igen, fordi tingene går for langsomt.

Dét der med motivationen..den er lidt..yeah, det er svært at holde den. Jeg er selv kommet over i den grøft, hvor jeg er fuldstændig uinteresseret i skolearbejde (og alt muligt andet Suspect) - men jeg er samtidig så "perfektionistisk", at jeg laver lektier ("hvis nu læreren skulle spørge mig"). Og jeg synes samtidig, at det er synd for læreren, hvis jeg afleverer for sent ("som alle de andre"), så jeg afleverer også til tiden (men i løbet af 3g blev jeg dårligere og dårligere til det, så jeg var oppe hele natten, fordi jeg åbenbart ikke kunne tage mig sammen til at lave tingene Neutral).

Jeg synes også, at det er blevet svært at sidde stille og koncentrere sig. Jeg har før prøvet at falde i søvn (nej, jeg stod ikke op og læste tongue), fordi jeg prøvede at læse i min historiebog Sleep (en rigtig snorkesmiley XDD) - heldigvis derhjemme - ikke i skolen xb

Hvad interesserer du dig for? (hvis du nu skal nævne nogle forkellige ting)

Citat :
Jeg sad også og tegnede i timerne XD Det har jeg faktisk gjort helt op til, at jeg startede på seminariet. Nu har jeg fundet mandalas, så nu sidder jeg også farvelægger i timerne ^^ Det gør egentlig, at jeg meget bedre kan koncentrere mig om at lytte, fordi jeg ligesom for styret min rastløshed og mange tanker. Jeg kobler bedre fra og kan lytte til underviseren Smile Og så er farvelægning nemmere at hoppe til og fra end en tegning, synes jeg. For på tegninger vil jeg gerne holde mit billede og den historie, jeg har i billedet, og så får jeg tit lukket andre ting ude o.o Det gør som regel intet, fordi lærerne jo siger tingene flere gange....

Jeg tror, at jeg vil anskaffe mig en malebog (eller printe nogle mandalas tegninger ud) til når jeg skal på en videregående uddannelse Razz . Jeg har også et mønster fra børnehaven, som jeg skulle farvelægge, og mange af de andre børn farvede bare tilfældigt (af hvad jeg kan huske) - men ved min har jeg farvet i et bestemt mønster *eller hvordan jeg nu skal forklare det*.

Jeg synes heller ikke, at jeg særlig tit kan finde på noget at tegne Razz . (men jeg vil tit heller ikke begynde på en tegning, hvis jeg ikke er sikker på, at den bliver god nok)

Citat :
Det er jo også en refereringsopgave XD Det er kedeligt Razz Så lavede jeg det, og så lavede jeg det, og så gjorde vi det....

Jeg tager også helst den nemme udvej, men jeg var ikke særlig god skriftligt i gymnasiet, fordi jeg havde så svært ved at forstå, hvad der var ment med redegør, diskuter, analyser og fortolk. Jeg manglede nogle klare anvisninger og regler for, hvad jeg skulle gøre. Og lærerne gad ikke hjælpe mig med det -.-'' Så det var først på seminariet, at jeg fik det lært...
Så jeg elskede essays! Skriv hvad du tænker om det her - okay! Very Happy

Generelt havde jeg det sådan i folkeskolen, at hvis jeg arbejdede normalt så fik jeg 9, og anstrengte jeg mig, så fik jeg 10. På gymnasiet var det ca. det samme i alle fag, bare en karakter lavere.

Snit efter 9. klasse: 9,6
Snit efter gymnasiet: 8,6

Så en karakter lavere! XD

Personligt har jeg ikke lagt mærke til, hvornår jeg gjorde det ene eller det andet (altså ved tolkning, analyse osv.). Jeg har bare lavet noget, og så var det åbenbart rigtigt (jeg har åbenbart haft nemt ved at "indrette mig lærernes krav" til opgaver). Hvis lærerne siger klart og tydeligt, hvordan de vil have tingene opstillet, så er det åbenbart nemt for mig at følge det Neutral .

Essays kunne jeg godt lide at lave (altså i dansk), men jeg begyndte at vælge den nemme udvej, hvor jeg ikke skulle tænke. Jeg havde også nemt ved litterære artikler, men jeg fandt ud af, at andre tit tolkede teksterne anderledes end mig - og så blev jeg usikker på, om jeg gjorde det rigtigt, så jeg begyndte at "holde mig til det sikre". Jeg ville jo helst ikke overtolke og få en dårlig karakter. Så det endte med, at jeg ikke gad at lave dem.

Jeg gik i folkeskolen i en meget "jantelovs"-præget klasse. Jeg har dog også oplevet i gymnasiet, at hvis jeg sagde, at noget var nemt (f.eks. en opgave hvor jeg fik 10 eller 12), så reagere nogle like: "nu er det jo ikke alle har det så nemt som dig"-agtigt (det er heldigvis ikke alle, der reagerer sådan). Men yeah, det kan virke lidt som et "luksusproblem", at tingene er "nemme" :s

Jeg lærte selv, at hvis jeg ikke anstrengte mig, så ville jeg alligevel kunne få en god karakter (men jeg bliver ikke glad for at få en "god" karakter - og jeg bliver slet ikke glad for en dårlig!). Jeg nåede selv at have de gamle karakterer i et år, så jeg opfatter det nye 7-tal som en "dårlig karakter" (hvis jeg selv får den - ikke hvis andre får den - jeg er meget dobbeltmoralsk Razz)

Jeg tror bare, at jeg undlader mine egne karakterer Razz

Citat :
Min klasse lavede lektier generelt. Både i folkeskolen og gymnasiet Smile
Der var folk, der var dygtigere end mig, og jeg tror, at rigtig meget har handlet om for mig, hvor stædig jeg var: Tingene skulle være mit, og jeg ville gøre tingene på min måde. Jeg lærte aldrig at snakke lærerne efter munden eller få dem til at forklare mig, hvad de præcist ønskede af mig - eller hvordan jeg skulle komme derhen, hvor de ønskede, hvis jeg først forstod det.

Men ja, sådan er det tit med fordomme. Det er i hvert fald også min oplevelse.

Jeg har åbenbart været utroligt uheldig med mine klasser på lektie-punktet Neutral (jeg har været god til at få klasser, der ikke lavede lektier eller afleverede afleveringer til tiden).

Jeg tror, at jeg har været god til bare at gøre det, som lærerne bad om geek (det er bare ikke altid, jeg forstod, hvor de ville hen..så jeg brugte nærmest andre som "talerør" for at få mine spørgsmål besvaret - jeg fik nemlig tit andre til at spørge for mig). Jeg har åbenbart "evnen" til at få folk til at finde ud af, at de egentlig heller ikke forstår det confused (måske fordi jeg først prøver at få dem til at forklare mig det..og så kommer der tit en hel spørgsmålsrække)

Citat :
Jeg bliver også nemt irriteret på tøj. Bomuld er nu generelt ikke et problem, men meget andet kan nemt blive det.
Og det er meget normalt, at folk fra ikke vestlige lande er laktoseintolerente. Det er jo ikke meningen, at vi skal drikke mælk hele livet, og det betyder, når vi begynder at holde op med det, så bliver dannelsen af laktase formindkset, og det er det, der skal nedbryde laktosen ^^

Jep jep - jeg føler mig lidt som en mutant, når jeg tænker på, at jeg har blå øjne og kan tåle mælk Razz (jeg vil sandsynligvis kunne det resten af mit liv - det kan resten af min familie hvertfald). Jeg er også begyndt at få visdomstænder (åhh så vis jeg er lol!)

Citat :
Jeg kunne bedre lide tetris end pacman, fordi jeg altid døde alt for hurtig i pacman, og jeg fik i det mindste lov til at tænke lidt i tetris XD Det andet kender jeg så ikke Smile slog det lige op, og jeg tror ikke, at jeg har set det før ^^

Det er også et meget gammelt spil Razz vi har gennemført alle banerne, men vi har ikke "den fulde version", hvor der er ca. 100 baner.

Citat :
Hvordan kunne jeg glemme Pingo????!!!!!!
Og Pondus! Very Happy Very Happy Very Happy Den der fra banken ^^ og navnet på en schæffer der boede hos genboen, hvor jeg voksede op XD dejlig hund Smile

Når jeg tænker på banken, så tænker jeg på en gris eller en krokodille x__x'' ..*jeg kan huske, at jeg engang røvede min egen sparegris* xb dem fra banken er ikke så godt sikret mod små børn, som man skulle tro 8D !

Citat :
Jeg har købt sådan en mærkelig dimmer man sætter til videomaskinen og computeren, og så følger der et program med, der så optager det over Smile Så hele filmen skal sidde og køre imens, så det tager sin tid at få det overført, jeg har XD specielt når jeg de sidste dage har været noget død i hovedet og ikke har orket at høre på det i baggrunden Razz
Når mine film så er overspillet, behøver jeg ikke smide dimmeren ud. Den kan nemlig også bruges til mit videokamera - den har nemlig ikke et overførselskabel til USB. Det hedder vist Firewire, det den har, og det har man ikke på nyere computere Smile

....dimmeren XDDD

lol!
(jeg bruger aldrig udtrykket LOL selv xb)

Citat :
Mange af hans indlæg er også senere blevet redigeret til slettet.. men jeg havde nu mailet til dem derinde og sagt det, men der skete ingenting o.o

Det kunne være, jeg skulle spørge på forummet, om der kan gøres noget ved det XDD .

Jeg har også lige set en masse film med forbrydere, der bryder ind forskellige steder (og hvor uheldige de er) - jeg kan dog undre mig over, at nogle af dem prøver at bryde ind et sted...med 17 overvågningskameraer... lol!

http://mand.dk.msn.com/article/77085-9-dumme-kriminelle?page=1

Kan du btw genkende nogle af de her mandetyper?
http://fpn.dk/liv/article1516524.ece (jeg har selv kun skimmet dem igennem)


Sidst rettet af 19-årig Lør Aug 13, 2011 7:39 am, rettet 1 gang (Reason for editing : Tilføjelser)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Sara-Neko samtale Empty
IndlægEmne: Sv: Sara-Neko samtale   Sara-Neko samtale Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Sara-Neko samtale
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Skole-hjem-samtale - datteren

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: