Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Skole-hjem-samtale - datteren EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Skole-hjem-samtale - datteren EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Skole-hjem-samtale - datteren EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave skole children wisc hilde mentiqa Århus privat begavede gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Skole-hjem-samtale - datteren

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Nette72





Skole-hjem-samtale - datteren Empty
IndlægEmne: Skole-hjem-samtale - datteren   Skole-hjem-samtale - datteren EmptyLør Apr 16, 2011 8:13 am


Vi har været til skole-hjem-samtale omkring datteren, som går i 0. klasse. De er bekymret for hendes indlæring, idet hun åbenbart kun kan 4 ordlyde ud af de 6 de har lært. Vi fik forklaret et eller andet med, at de tog helheden af alle ordlydene, og her kunne hun så kun 4. Jeg forstår det ikke helt, da læreren selv siger, at klassen kun har lært 6. Så jeg kan ikke helt se problemet. Men ikke desto mindre, så er vi gået igang herhjemme med at lærer hende ordlydene på bogstaverne. Hun har også lidt problemer med at kende dem, især D, B, P, G.

For nogle måneder siden var vi til samtale, da de var bekymret for, om hun ville være klar til 1. klasse. Det var de også denne gang, men de havde så fået hende testet med en Chip - må man egentlig det uden forældrenes samtykke? Det kom ihvertfald bag på mig, da de sagde, at hun var blevet testet. Da vi havde problemer med sønnike var der ingen som foreslog at teste ham, det var først da jeg herinde hørte om WISC, at jeg så tog kontakt til psykologen med henblik på at få ham testet, og så blev han ovenikøbet testet forkert. Men heldigvis tog vi til Ole Kyed, som så kunne teste ham korrekt. Nå, men det lidt pudsige er så, at det er en læsevejleder, som har testet tøsen, og ikke skolepsykologen. Og ikke mindre end sønnikes klasselærer, er så hende, som har testet min datter. Den samme lærer som afviste, at min søn var velbegavet. Very Happy Nå, men testen viser, at min datter har særlige forudsætninger for indlæring, og altså ER klar til 1. klasse, men vi skal belave os på, at vi kan få problemer med hende. Nu har vi også været vant til en søn, som stort set aldrig havde lektier for, så det giver da tid til, at kunne hjælpe min datter, skulle hun få problemer.

På det sociale halter hun åbenbart i deres øjne, idet hun giver udtryk for, at hun har mange venner, men rent faktisk kun leger med en. Herhjemme og i SFO ser vi ikke problemer med legekammerater. De siger også, at hun er meget utryg i skolen, og det skal de så arbejde på at få gjort noget ved. Forleden var de på en LANG tur, som gav hende gevaldige problemer. Turen var for lang, og det regnede, så hun var stort set ulykkelig hele tiden, og krævede meget voksen omsorg. De siger, at hun helst skal have systematik, men det føler jeg ikke længere er et problem herhjemme. Hun havde en periode, hvor hun hele tiden skulle have af vide, hvad dagen ville bringe, men det spørger hun ikke rigtig om mere.

Så mener de også, at hun er motorisk dårlig. Der skal arbejdes på hendes grovmotorik. Den forstår vi heller ikke, da vi har en datter som kravler rundt på rutchebanen, og danser, hopper, løber på løbehjul. Hun er dog stadig ikke så vild med at cykle, men hun kan godt. Og hun elsker at stå og synge i mikrofon mens hun danser nogle dansetrin hun selv finder på. I SFO synes de heller ikke, at hun er så motorisk dårlig, så der er åbenbart en del utryghed i skolen, som der skal arbejdes på. Men hvordan søren gøres det, og det må vel være skolen, som så skal på banen?

Det er som om, at hun er to personer. En i skolen, og en i hjemmet/sfoen.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Skole-hjem-samtale - datteren Empty
IndlægEmne: Sv: Skole-hjem-samtale - datteren   Skole-hjem-samtale - datteren EmptyLør Maj 28, 2011 11:40 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:42 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Skole-hjem-samtale - datteren Empty
IndlægEmne: Sv: Skole-hjem-samtale - datteren   Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Maj 29, 2011 1:40 am


Jeg har ligesom forsøgt lidt at få noget på skrift, men de siger, at det vil blive overleveret til den næste lærer ved overleveringen. Der er blevet lavet en mappe, som jeg har fået lov at kigge i, jeg tænker, at jeg vil kigge i den, når jeg nu om en uges tid skal over og sidde hos hende i to dage. Den test som blev lavet sagde hun også, at jeg godt måtte få, men den ville ikke kunne bruges i 1. klasse, da det er et her og nu billede, som bliver givet. Men har hun særlige forudsætninger for indlæring, så har hun det vel også i 1. klasse.

Jeg ved ikke om hun decideret er træt, men hun kan da godt nogle gange skrive bogstaverne omvendt, og tal. Men det har jeg fået af vide er meget normalt i børnehaveklassen, da det først er i 1 klasse at de for alvor skriver bogstaver og ord. Når D står alene, så er det ligesom om, at hun bruger alfabetet til at placere det. Og så bytter hun nogle gange om på p og b. Og siger jeg, at hun skal skrive bogstavet g, så spørger hun altid, hvordan er det nu, at det ser ud.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Skole-hjem-samtale - datteren Empty
IndlægEmne: Sv: Skole-hjem-samtale - datteren   Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Maj 29, 2011 2:14 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:41 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Skole-hjem-samtale - datteren Empty
IndlægEmne: Sv: Skole-hjem-samtale - datteren   Skole-hjem-samtale - datteren EmptySøn Maj 29, 2011 7:38 am


Jeg ved ikke så meget om, hvad testen som sådan sagde. Jeg fik blot af vide, at læreren var i tvivl om hvorvidt hun skulle sende hende videre i 1. klasse, eller om hun var bedst tjent med at gå om. Derfor tog hun en test. Efterfølgende har hun så fortalt, at vores datter har særlige forudsætninger for indlæring, men er klar til 1. klasse.

Det som egentlig er de største problemer er hendes sensitivitet, da hun åbenbart er meget følsom og har et temperament som kan give hende problemer på længere sigt. Hun har et eller andet i sig, som siger, at ALT hvad hun skal gøre det kan hun - uden hjælp. Hun VIL ikke rigtig spørge om hjælp, herhjemme kan hun dog godt gøre det, men ikke i skolen. Hun har en ide om, at hvis hun skal tegne en hund, jamen så ser den præcis ud, som den hun har i hovedet. Og så er der det med tøjet, hvis det sidder det mindste forkert, så flejner hun. Jeg har så lært, at i stedet for at gå med hende op i det røde felt, så snakker jeg blidt til hende og prøver at få hende tysset ned - og sådan gør de også i skolen. Hun kan blive ked af den mindste bagatel. Hvis en tager legetøjet fra hende, så i stedet for at bede om at få det tilbage eller gå til en voksen, så giver hun sig til at tude. Og det skal vi selvfølgelig have vendt hende af med. Jeg kan selv nikke genkendende til meget af det, for jeg har selv været sådan som barn - har lidt stadig.

Hun har en god veninde - som nu viser sig, at hun ikke leger så meget med, så hun har fundet sammen med en anden pige. Men hun er ikke meget for selv at gå ind i lege, hun venter lidt på at blive spurgt om hun vil lege. Hun udtaler selv, at hun leger med alle pigerne i klassen, men det siger læreren ikke er helt rigtig. Hun leger med nogle, men ikke alle. Og hun leger også meget på tværs af kønnene. Mange gange leger hun parallel med de andre. Hendes bedste veninde, som åbenbart nu har trukket sig lidt, har været slem til at diktere hende omkring, og været meget dominerende, så vi forespurgte - også fordi vi kunne risikere at få sønnikes lærer - om det kunne være en ide, at rykke hende ind i klassen ved siden af. Men det synes læreren er en dårlig ide, da den pigegruppe hun har nu er gode til at rumme hende, og det er læreren ikke sikker på, at en ny pigegruppe vil kunne.

Men nu skal jeg i skole med hende om lidt over en uge, så må vi se, hvad jeg får ud af det.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Skole-hjem-samtale - datteren Empty
IndlægEmne: Sv: Skole-hjem-samtale - datteren   Skole-hjem-samtale - datteren Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Skole-hjem-samtale - datteren
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» skole i vejle
» Michelle i skole

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: