Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
skole i vejle EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
skole i vejle EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
skole i vejle EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
skole i vejle EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
skole i vejle EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
skole i vejle EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
skole i vejle EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
skole i vejle EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
skole i vejle EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc mentiqa børnehave begavede Århus privat skole children gifted hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 skole i vejle

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



skole i vejle Empty
IndlægEmne: skole i vejle   skole i vejle EmptyTors Jan 15, 2009 3:54 am

Hvordan er det egentlig gået i vejle eller kolding. Skal der åbnes en Mentiqa-skole eller er det hele droppet.

Det kunne jo være spændende at følge udviklingen.
Tilbage til toppen Go down
Helene





skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyTors Jan 22, 2009 1:24 am

Nu har jeg undersøgt lidt omkring en Mentiqa skole i Vejle, og sådan som det ser ud så er projektet droppet, der står ingen steder om hvorfor. Men der har formentlig ikke været opbakning til en, til gengæld er der nogle gode privatskoler som ligger stor vægt på det boglige og som har en anden klasssekvotient end folkeskolen, så der er færre elever og større muligheder for at differentering.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyTors Jan 22, 2009 5:33 am

Det er lidt ærgeligt at det ikke blev til noget, da det ikke er alle rummelige folkeskoler som ved hvordan intelligente børn skal undervisningsdifferentieres.

Jeg tænkte også det er synd for de børn som allerede har mærket, hvor hårdt det er ikke at blive forstået.

Det bliver spændende om der bliver noget senere i området omkring Vejle.
Tilbage til toppen Go down
Helene





skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyTirs Apr 26, 2011 7:35 pm

Admin skrev:
Det er lidt ærgeligt at det ikke blev til noget, da det ikke er alle rummelige folkeskoler som ved hvordan intelligente børn skal undervisningsdifferentieres.

Jeg tænkte også det er synd for de børn som allerede har mærket, hvor hårdt det er ikke at blive forstået.

Det bliver spændende om der bliver noget senere i området omkring Vejle.

Jeg faldt lige over dette " gamle indlæg", omkring skoler for intelligente børn i Vejle området.
Med de gode erfaringer vi har fra Michelles skole fik jeg lyst til at sætte et link ind til hendes skole ( Nørremarksskolen).
Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg gør og så kommer det.
Det er måske ikke en skole for kun HBB, men det er en skole der bestræber sig på at arbejde, ikke kun med de børn der skal motiveres men også med de børn der har behov for mere stimulering.
http://www.noerremarksskolen.dk/infoweb/indhold/læringscentret/hjemmeside%20udkast/mere%20om%20plc.htm
http://www.noerremarksskolen.dk/infoweb/indhold/læringscentret/elev%20projekter.htm

http://plcnoskole.skoleblogs.dk/
Har man lyst kan man gå ind og læse mere om Nørremarksskolen Vejle. http://www.noerremarksskolen.dk/Infoweb/Designskabelon8/Rammeside.asp?Action=&Side=&Klasse=&Id=.

Jeg har vælgt at sætte lidt ind omkring Michelles skole, fordi jeg synes det er vigtigt at gøre opmærksom på de skoler der er villige til at arbejde med emnet HBB og er åbne overfor at børn er forskellige.

De har også et videnskabsprojekt men kunne desværre ikke finde noget omkring det.
Men man kan selv gå ind og læse lidt og jeg ved man er velkommen til at kontakte skolelederen.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyOns Apr 27, 2011 1:00 am

Det tyder på vi snart kan tage nogle folkeskoler som er villige til at arbejde med vores børn, men det skal helst være fast element i skolen.

vi må have oprettet et emne der hedder skolen i dk
Tilbage til toppen Go down
Hun





skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyOns Apr 27, 2011 8:02 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:48 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyOns Apr 27, 2011 4:53 pm

Tak. cheers
Tilbage til toppen Go down
PiaEC





skole i vejle Empty
IndlægEmne: Ang. skole i Vejle   skole i vejle EmptyOns Jun 15, 2011 7:19 pm

Hej!
Vi søger en skole i Vejle til vores søn. Nørremarksskolen bliver anbefalet her, men den er ret stor. Vi søger en mindre skole, da vores søn trives bedst i mindre miljøer, er der nogle der har anbefalinger i Vejle/Jelling/Hedensted området?
PiaEC
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyOns Jun 15, 2011 7:47 pm

PiaEC skrev:
Hej!
Vi søger en skole i Vejle til vores søn. Nørremarksskolen bliver anbefalet her, men den er ret stor. Vi søger en mindre skole, da vores søn trives bedst i mindre miljøer, er der nogle der har anbefalinger i Vejle/Jelling/Hedensted området?
PiaEC

Bredagerskolen i Jelling er i hvert fald ikke et hit efter min mening. Lærerne er meget indelukkede, og de har en masse strenge regler og forventninger til hinanden og praktikanterne, der ikke står skrevet noget sted, og de er rigtig dårlige til at bruge lærerværelset. Altså jeg brød mig bestemt ikke om at være i praktik der, selvom børnene var ganske søde Smile Jeg fik bare den der fornemmelse af, at man hele tiden skulle passe på, at man ikke trådte forkert, når man var der.
Vi fik den ene dag skæld ud for at småsynge ude i garderoben, da vi havde fri og var på vej til kor - vi skulle jo ligesom opføre os som voksne mennesker! whut? O.o
Dertil fik vi at vide, at sladderen går stærkt i byen, så alle ved alt, hvis man først gør noget forkert eller noget, der kan tolkes forkert. Ja, det var så sagt af vores praktiklærer.
Tilbage til toppen Go down
Helene





skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle EmptyFre Jun 17, 2011 5:01 am

det kommer lidt an på om det skal være en folkeskole. Nu kender jeg mest til Vejle hvor skolerne er store.
Der ligger en lille skole i Hover der ligger lidt uden for Vejle mod Jelling. Om den er god ved jeg ik helt, men jeg har talt med en far der har en datter derude og han var ganske tilfreds. Ellers har Vejle nogle udmærkede privatskoler. Især Kirstine Segelman skolen udmærker sig ved deres høje faglige niveau.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





skole i vejle Empty
IndlægEmne: Sv: skole i vejle   skole i vejle Empty

Tilbage til toppen Go down
 
skole i vejle
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Michelle i skole
» En dag i skole med datteren
» I skole igen!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: