Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole wisc Århus children privat hilde mentiqa gifted børnehave begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
LiseH





For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty
IndlægEmne: For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien   For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyMan Feb 06, 2012 8:08 am

Hej alle,

Jeg står med lidt af et dilemma, og efter en længere pause herindefra - spørger jeg lidt filosofisk.

Jeg har en dreng som i 6 mdr har været glad for 0. kl.

Efter Nytår kan jeg dog se at han er ved at miste motivationen - ikke fordi det ikke er sjovt at gå i skole - men undervisningen går for langsomt.

Kunne jeg derfor høre jer herinde, hvilke forudsætninger der skal være opfyldt før, en skole vil overveje et klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien?

Ordet er frit.

KH
LiseH
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty
IndlægEmne: Sv: For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien   For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyMan Feb 06, 2012 8:14 am

Kender han dem som er ældre end ham selv?

Er det det faglige det drejer sig om?

hvordan kan du mærke han mangler motivationen?
Tilbage til toppen Go down
LiseH





For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty
IndlægEmne: Sv: For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien   For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyMan Feb 06, 2012 9:15 am

Hej Bente,

Han kender dem som er ældre, har en HB ven i 1. kl (2. kl efter sommerferien) - leger primært med 1+2. kl i SFO - spiller lidt bold (fod- el- hånd), svømmer, leger rollespil mv med både jævnaldrende og ældre drenge.

Udenfor skolen har han to faste kammerater - en i 2. kl og en jævnaldrende, som nu går i 1. kl.

I nærmeste familie er der 3 fætre og 3 kusiner i alderen 7-18år - i selskab med andre, søger han gerne børn på 8-9år, som gerne vil ham

Hans faglige niveau i matematik er på 2.kl niveau. I hans nuværende klasse skal de kunne og regne med tal op til 20 - det har han kunnet siden han var 3 år gammel. Han regner med gange/division og brøker hjemme - er så småt begyndt at regne små ligninger også.

I dansk har han siden han var 3½ kunnet skrive hele alfabetet, men har gavn af at lære skriveteknik- Det går dog for langsomt for ham, idet de kun tager 1 bogstav ad gangen, som de arbejder med i en hel uge. De skal hver uge lave 4 ord hjemme med 'ugens bogstav'. her til morgen remsede han 51 ord op, skrev 6 i hånden og 10 på PC - og konkluderede så at "de andre tror bare jeg gør det for at prøve at være sej"....og det er jo ikke i orden.

Hjemme har han dansk opgavebøger fra 6-8år, og har arbejdet med stof op til 9 år i gennem en periode. Han er inden for den sidste uge begyndt at lukke op for, hvor meget han kan læse - og ligger lunt i svinget...Har ikke testet lix - men klarer Gyldendals Små Faktabøger med lidt hjælp fra en voksen.

Derudover er der idræt, og temauger, som han elsker - da der er mulighed for selskab med ældre børn.

Han går dog på kompromis med sig selv i frikvarterer - hvor de andre unger hellere vil spille fodbold og lege fangeleg. Min dreng elsker at snakke - men om ting som ikke helt svinger med hans jævnaldrende.

Hans almenviden er ENORM - og hvad han ikke ved om biler, er ikke værd at vide. Derudover hvilke hovedstader er er i EU - om det er retfærdigt at dronningen må sidde på tronen så længe hun vil, når andre skal gå på pension som 67årige....og ting i den dur.

Han virker bare, som om han er 'punkteret', og visner næsten søndag aften, inden han skal i skole...Han er begyndt at drille for at få opmærksomhed fra de andre børn - for han har INGEN interessefællesskab med dem.

Han er gået fra mange legeaftaler, til ikke nogen - og efterlyser det heller ikke på samme måde som ved skolestart.

Hjemme er han en rigtig hygge-gøjser, og leger gerne med sin lillebror på 5år - hjælper mig i køkkenet, spiller brædtspil, nintendo, Minecraft - læser Anders And (el Bilmagasinet). Elsker pop-musik (for tiden Bruno Mars, Spleen United og Rasmus SEebach) - elsker at male og i øjeblikket kan han ikke drives ind fra kælkebakken.

Så, når han ikke er i skolen (men SFO hjemme el fritidsinteresser) er der INTET - men i klassen og i klassefællesskabet med de andre 0.kl, så spiller det ikke helt optimalt.

Håber dette (LAAAANGE) indlæg uddyber lidt.

KH

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty
IndlægEmne: Sv: For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien   For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyMan Feb 06, 2012 8:34 pm

jeg må nok sige med det du skriver, sker der intet ved at han springer en klasse over, Det ville måske være en mulighed at skolen tog en chip test på ham.

hvis hans kammerater alligevel er 1-2 år ældre end ham.

Jeg er dog ikke ekspert.
Det er jo ikke fordi han ikke kan lege, men han muligvis ikke bliver udfordre i klassen.
Er han ikke syv år.??
Tilbage til toppen Go down
LiseH





For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty
IndlægEmne: Sv: For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien   For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyTors Feb 09, 2012 7:38 am

Hej igen Bente,

Tak for rådet. Han blev chips/raven testet som 5 årig og ligger i top 2%.

Jeg har imellemtiden snakket med skolepsykologen, som viser sig at have arbejdet med BMSF siden 1986 (BONUS!) - hun er derfor helt med på de sociale udfordringer som disse børn kan stå med, og opfordrede til at han får større udfordringer.

Evt vil hun gerne WISC teste, for at se, hvor det er han skal udfordres mest.

Har også taget fat i hans klasselærer og der er møde efter vinterferien.

Der er også sket meget på den private front, bla har han mistet sin morfar, og de har måttet tage afsked med hans ynglingsmedhjælper i SFO - så der er også savn og sorg med i billedet.

Skolen har været meget imødekommende, jeg poster en opdatering, når vi har snakket med skolen.

Alt i alt anbefalede psykologen at se tiden an mht klassehop, indtil der var faldet lidt ro på, og evt supplere hans skolearbejde med lidt mere krævende opgaver hjemme - men for sjov, ikke for at pace.

Så nu ser vi!

KH
Lise
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty
IndlægEmne: Sv: For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien   For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien EmptyTors Feb 09, 2012 7:54 am

Det lyder da rigtig godt med den skolepsykolog, der kan se hvad der er godt at gøre.
god ide med wisc som man kan se hvor han har stærke og svage sider, så der kan arbejdes med de stærke sider. men så skal der jo også testes for hvor meget han kan, så der udfordres på hans niveau.

Et super godt sted at starte, men om han så skal hoppe er måske ikke nødvendig, bare det så accepteres at han leger med de andre alderstrin i sfoén

good luck.

glæder mig til at høre mere
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty
IndlægEmne: Sv: For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien   For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien Empty

Tilbage til toppen Go down
 
For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» aktiviteter i sommerferien
» Science Camp i sommerferien kan anbefales

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: