Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave begavede mentiqa Århus skole hilde privat wisc children gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Mejohka
Gæst




..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... Empty
IndlægEmne: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptyTors Dec 11, 2008 11:03 pm

Vi har i dag været til samtale i vores søns børnehave. Han er jo igennem november måned blevet testet i WPSSI, da børnehaven mente han havde nogle forskellige udfordringer i sin daglig dag. Sidste år dømte de ham til at være et gråzone barn og grænse autist.
Nu har været svaret på min søns test. Det viste sig, at han set udfra en årgang er blandt de 15 % klogeste. Der er nogle områder, hvor han skiller sig tydeligt ud og ligger ret højt og også over gennemsnittet, andre områder hvor han ligger midt i, og nogle hvor han ligger lidt under, men stadig indenfor gennemsnittet Smile Sammenlagt giver det det ovenstående resultat. Børnepsykologen var smadder sød til at fortælle, hvad dette betyder for Malthe og hans fremtid. Nogle af de områder, han score højt er omtanke og ordforståelse. Det betyder, at han lyder væsentlig ældre end han er aldersmæssigt. Hvilket også forklarede, hvorfor pædgagogerne vurderede ham som værende umoden...testen viste, at han er en helt almindelig 5 årig dreng modenhedmæssigt, men de fejlvurdere ham pga af det sproglige.
De test han lå 'lavt' i var dem på tid og sætningsgengivelse. Han var ikke hurtigt nok, men som psykologen skriver "Malthe bliver rastløs, urolig og distraheres let......hvor de i nogle situationer kan være svært at bedømme, hvorvidt Malthe er i stand til at løse den konkrete opgave eller der er tale om manglende lyst". I delprøven klarer Malthe sig godt til trods for hans tendens til at ville systematisere. Når sagen vedrørte sætningsgengivelse havde psykolgen følgende kommentarer "I sætningsgengivelse synes Malthe at have vanskeligheder var at gengive lange sætninger. Han synes dog at have forstået indholdet af sætningen og er tilbøjelig til at omsætte den i stedet for"
Så alt i alt meget mere positivt end børnehaven vurderede ham til og psykologen var ikke i tvivl om, at han skal starte i skole i 2009 på trods af børnehavens menig, så det var super. Men det viser jo også, at vi ikke høre til i denne kategori af bmsf, men tak igen alligevel for hele jeres opbakning og støtte undervejs, når jeg synes tingene blev for tunge Very Happy

Mette og Malthe 5 år
Tilbage til toppen Go down
Hun





..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Sv: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptyTors Dec 11, 2008 11:46 pm

Jamen, dejligt for jer. Du er velkom til at kigge forbi da mange problematikker tages op her med tiden og du vil kunne bruge ting herfra ift. loven osv.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Sv: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... EmptyFre Dec 12, 2008 4:46 am

Du er altid velkommen til at skrive igen. Blandt de 15 % bedste kan også være et problem når din søn ikke er blevet forstået.

Hvor er det godt det blev positiv at være ved psykolog, sådanne historier kan vi godt bruge flere af.

Alt godt fremover. lol!

God Jul santa

Knus fra
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... Empty
IndlægEmne: Sv: ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....   ..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer.... Empty

Tilbage til toppen Go down
 
..Tak fordi I har lagt ører til alle mine bekymringer....
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Mine tanker ...
» Mine 2 meget forskellige piger, men er de bmsf?
» Et tip til alle

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: