Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted privat børnehave mentiqa children hilde begavede skole wisc Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptyMan Jun 08, 2009 8:50 am

Det kunne egentlig være spændende at vide, hvor mange børn med særlige forudsætninger der er opdaget af forældre, børnehaver eller skoler.

På min hjemmeside www.intelligenteboern.dk har jeg indtil nu et gennemsnit på ca. 1150 besøgende hver måned. Nu kan jeg jo ikke se, hvilke status disse besøgende har, men synes egentligt behovet er der, for oplysning om børn med særlige forudsætninger.

Jeg hører mange "historier" om f.eks. kommuner og skoler ikke forstår behovet for f.eks. flere udfordringer til børn med særlige forudsætninger. eller skolerne ikke har viden eller ressoucer til vores børn.
Hvad kan der gøres ved disse ting?

Nu har jeg selv gjort mit ang. mit eget barn, hvad med I andre. Er der nogle tilfælde som har fået en positiv udgang, enten ved skoleskift eller en anden måde. Jeg hører gerne om de positive historier også.
Tilbage til toppen Go down
Maria
Gæst




Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: En dreng   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptyFre Jun 12, 2009 6:44 pm

Hej.

Vi har en dreng på 3½ år som er bmsf.

Vh maria som entop har fundet denne her hjemmeside...Tak for den....tror vi bliver glade for den.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptyFre Jun 12, 2009 7:10 pm

Velkommen til!

Hvordan har i fundet ud af det? Hvordan fungerer han, hvis han går i børnehave.?
Har du en lille historie, ville det være dejligt.
Tilbage til toppen Go down
maria
Gæst




Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: vores drengs lille historie.   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptyLør Jun 13, 2009 11:30 pm

Hej igen.

Ja her kommer vores lille historie.

Vores dreng blev født i uge 41+1 ved igangsætning...og han var 3450 gr og var meget fin:-)

Han kravlede da han var 7 mdr og gik da han var 9½ mdr.

Han havde et fint sprog da han var 15 mdr og vi kunne føre samtaler med ham uden problemer.

I dagpl havde han det godt...eller det vil sige han var den eneste dreng med 3 små piger på samme alder.For det meste legede de godt sammen, men de fik en del skub af ham...og han rykkede dem i håret...også nogen gange helt umotiveret. Han havde det lettes udenfor i haven og når de dagligt gik lange turer..dvs der var han ikke "efter de små".

Da han var 2½ år blev han storebror til tvilllinger....han blev ret hurtig jaloux....og det var hårdt at have overskud til ham ved siden af de små...så han fik mange nej..men vi prøvede så godt vi kunne tilgode se ham også men HÅRDT var det..for han ville gerne hele tiden have vores opmærksomhed og snakke med os.

Da han var 3 år startede han i en lille børnehave som køre med aldersintegration. Dvs han er på en stue med 3-4 årige...og de4½-6 årige er på en stue for sig selv.
Efter 1½ uge blev vi kontakte af pædagogerne...de synes der var noget med vores dreng...
-Han var meget efter de andre slog og sagde grimme ord.

- havde kropslig uro.
Alt sammen mere en en normal 3 årig...

Vi valgte at samarbejde med daginsti...for vi ville jo det bedste for vores dreng.

De lavede nogle observationer på ham og fik en psykolog til at tage en test på ham(WPPSI). Den blev taget i febuar.
Testen vidste at han var en dreng som var glad for at løse opgaverne og han lå på ca 14,16,17, 19 på alle opgaverne. Undtagen laborant der lå han på 8 hvilket jo er den laveste ende indenfor normal området.

Så ja vi har hele tiden vidst at vi havde en dygtig klog dreng...men det var rart at få at vide at det var defor han var urolig til tider...fordi han ville stimuleres mentalt hele tiden..for han spørger meget og snakker meget og bruger hans krop hele tiden. Der skal HELE tiden ske noget.

Han er god til at koncentere sig...men bliver let forstyret af andre børn.

Han er blevet bedre til at lege med de andre børn...og giver også dem "plads" ..dvs det er ikke kun ham som styrer legen.

Han er med til samling nu....det ville han ikke før.

Men han har brug for en hånd i mange situationeri daginst...og derfor har de søgt om støtte til ham.
Og det får han fra august måned:-) 12 timer i ugen fordelt over ugens 4 første dage.

Vh Maria.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Jun 14, 2009 3:09 am

Hvor er det dejligt at høre han får støtte. Vi søgte for 2 år siden og Patrick tal fra testen er stort set det samme som din søns. Vi søgte "kun" til 3 timer om ugen og fik et kæmpe afslag. Jeg tror det kommer meget an på hvilke pædagoger og kommune man er i forbindelse med. Dem som gør noget skal have en kæmpe rose.

Dejligt med de gode historier!

Hvad med tvillingerne, er de ligesom din søn?
Tilbage til toppen Go down
Maria
Gæst




Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: tvillingerne   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Jun 14, 2009 7:06 pm

Hej.

De har indtil videre fulgt ham i forsporene..dvs de kravlede tidligt som 7 mdr og gik da de var 10 ½ måned!
De har også fingerene i alt!!! Er MEGET nysgerrige!!
Mht til sprog...jo sp laver de mange lyde...men tror ikke det var på samme høje nivå som ved vores den ældste. MEn det er nok fordi de er tvillinger har har deres eget sprog som de forstår sammen...det er meget normalt for tvillinger.

Så ja indtil vdere ligner de meget den store...

GOd søndag til dig og din familie....
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf EmptySøn Jun 14, 2009 8:37 pm

har en dreng på 7 og en pige på 12 ...


Super at høre en positiv histori

- vi havde meget det samme men det endt meget negativ da pædagoerne mente min øsn havde ADHD og han var segregeret fra alm børn pga at støtte pædagogen skulle støtte flere krævende børn og det var dermed lettere for hende.
se under småbørns historier "dreng på 3½ til 7 år" Læs mere her: Marius histori

- storsøsteren kom glat igennem systemet indtil hun ramt skolen. Her kedet hun sig bravt mens hun hadet skolen, holdt med at læse og skrive og blev mobbet grøft. Hun er en sød pige med en del veninder i dag og har genvundet hendes glæde for skolen. læs mere her: Nikis histori
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf   Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hvor mange har børn mellem 3-12 år, som er bmsf
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» wertyuiowertyuio

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: