Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
CHIPS - forberedelse! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
CHIPS - forberedelse! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
CHIPS - forberedelse! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
CHIPS - forberedelse! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
CHIPS - forberedelse! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
CHIPS - forberedelse! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
CHIPS - forberedelse! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
CHIPS - forberedelse! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
CHIPS - forberedelse! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
mentiqa children wisc privat hilde Århus begavede skole børnehave gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 CHIPS - forberedelse!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Hun





CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: CHIPS - forberedelse!   CHIPS - forberedelse! EmptyFre Jul 10, 2009 3:52 pm

,


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:57 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: Sv: CHIPS - forberedelse!   CHIPS - forberedelse! EmptyFre Jul 10, 2009 5:27 pm

Jeg kunne godt bruge noget af din evne til at skrive
Du er bare super til det.
Det er virkelig godt at få frem i lyset, hvad det er for test de laver på vores børn og hvad disse test kan fortælle.
Det må jo også være vigtigt, hvordan børnene har det når testen bliver taget?
Tilbage til toppen Go down
Hun





CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: Sv: CHIPS - forberedelse!   CHIPS - forberedelse! EmptyFre Jul 10, 2009 6:25 pm

tak, Bente

Gid bare jeg skrev hver gang der sker noget lol!

Det vigtigste er hvordan børnene har det, og om de gider ... faktisk i vores tilfælde havde han behov for at forstå at det her var reelt noget som var vigtigt.
Tilbage til toppen Go down
Janne
Gæst




CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: Sv: CHIPS - forberedelse!   CHIPS - forberedelse! EmptyTirs Sep 08, 2009 7:16 am

Min søn på knap 7 år, er netop startet i 1.klasse. Vi har altid vidst, at han ikke var helt som hans kammerater. Men ingen børn er jo ens og der skal jo være plads til forskellighed. Han talte fx nærmest flydende som 2 årig. Igennem børnehavetiden har han altid været meget følsom og været præget af kropslig uro. Han har været god til at koncentrere sig, når noget fanger hans interesse. Meget videbegærlig. Vil gerne sætte rammerne i leg, og har svært ved når andre ikke overholder reglerne, også de mere generelle og uskrevne regler. Elskede da vi læste Harry Potter for 1/2 år siden, og havde ingen problemer med at forstå den og koncentrere sig om den. En masse små ting, som tilsammen er med til at gøre ham til noget helt særligt...fuldstændigt som alle andre børn er Very Happy I børnehaveklassen fik han lavet IL-basisprøven, med en enkelt "fejl", som han havde glemt at svare på. Nu hvor han har gået i 1.klasse i ca. en måned, har han i matematik allerede lavet 60 sider af ekstraopgaverne i matematik, og siger direkte, at han keder sig! Det er primært plus-stykker og mængdeangivelser, så når han jo både kan lave minusopgaver og lette gange- og dividerestykke, så kan jeg jo godt forstå ham. Er bange for, at han pludselig mister lysten til matematik, som han ellers er rigtig glad for. Jeg aner ikke, om han er mere end helt alm. godt begavet, men jeg oplever bare tit, at han "falder ved siden af rammerne".

Nu til det aktuelle:
I weekenden har min svigermor "for sjovt" lavet en chips-test på ham. Hun er uddannet lærer, og har lavet testen på over 300 børn, så hun har god erfaring med den. Konklusionen blev, at han havde tre fejl, og lavede testen på 11 min. Han sad helt alene i et rum, uden forstyrrende elementer, men altså helt uden "hjælp". Min svigermor har aldrig haft et barn før, med så godt et resultat.
Nu står vi så her, og ved ikke, om vi skal gøre mere ved det....Drengen er rigtig glad for at gå i 1.klasse, men jeg håber jo, at han bliver ved med at udfordres.

Det jeg egentlig vil høre jer om, er hvad jeres erfaring er med denne chips-test? Min svigermor har forklaret, at den mest siger noget om hans evne til at tænke i helheder og strategier, og ikke rigtigt noget om hans intelligens-niveau. Vil det mon være relevant at lade ham teste mere (PPR) eller hvad skal der til, før man vælger det?

Sikke mange tanker en bekymret mor kan gøre sig
Shocked
Tilbage til toppen Go down
Hun





CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: Sv: CHIPS - forberedelse!   CHIPS - forberedelse! EmptyTirs Sep 08, 2009 9:19 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:57 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
test ok
Gæst




CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: Chips test er ikke hele sandheden   CHIPS - forberedelse! EmptyTirs Mar 29, 2011 6:07 am

Til Janne

Det er vigtigt du forstår at CHIPS testen ikke er sandheden om intelligens niveau. Chips testen som er lavet af din svigermor skal normalt ikke laves alene, men kan følges af en iagtagelse. Testen bruges primært til at lave eks. hold i klassen, til at vurdere kognitive udvilingstrin og siger dermed noget om hvor en lærer kan sætte ind i henhold til undervisningsdifferentiering.

En ting må jeg slå fast. Undervisningsdifferentiering har intet med ekstra opgaver i matematik. Uanset hvor mange han kan løse. Det har til gengæld alt at gøre med hvilke opgavetyper han stilles. Sorterings opgaver der normalt placeres i de første skoleår viser Chips testen at han sagtens kan honnorere allerede.

Men lige et spørgsmål til Chips testen. Der er jo mange forskellige typer af den og hvilke han har løst fortæller du ikke noget om. Jeg skulle have resultaterne for at sige mere. Der findes chipstest til forskellige alderstrin. Den kaldes småbørns testen. Der findes forskellige testsider i versionen for de ældre der generelt inddeler børns kognitive udviklingstrin i 3 kategorier (ja faktisk i hele 4) . Kategorierne kan fortælle noget om hvilke typer abstraktionsniveau eleven kan magte.
Hvis din dreng er i analyse/syntese kategorien så er det ganske normalt. Hvis han løser mere end 5 rigtige af de 15 af helhedsopgaverne så fortæller det generelt noget om et udviklingstrin fra 4. klasse og op.

Husk at chips ikke er en intelligens test. Og kan ikke bruges som sådan.

Der er op til 40 opgaver i en enkelt chipstest. 11 min. lyder helt utroligt hvis det er den hele han har taget.

MVH Christian
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: Sv: CHIPS - forberedelse!   CHIPS - forberedelse! EmptyTirs Mar 29, 2011 6:54 am

Hvis man skal intellligens teste skal der flere tests til og iagtagelse og samtidig skal vi også huske på hvordan børnene har det når det testes.

Men dejligt du gider og har lyst til at deltage i debatforum her.
cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





CHIPS - forberedelse! Empty
IndlægEmne: Sv: CHIPS - forberedelse!   CHIPS - forberedelse! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
CHIPS - forberedelse!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Raven og CHIPS.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: