Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus wisc børnehave hilde mentiqa privat begavede skole children gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Tolkning af WISC III test

Go down 
+2
Admin
Leif
6 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Ullsen
Gæst




Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Labyrinter   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptyLør Apr 17, 2010 11:20 pm

Kære Jens Buch,

min datter på 8 - snart 9 - er testet med WISC-III i nov. 2008.

GFI er 134.
SFI 133
POI 126
OSI 99
FHI 121


Hendes højeste score er 19 - og lavest er 5! Kun en er under 10 og det er labyrinter, hvor hun scorer 5.

Hvilke neurologisk tilstande er det den lave score i Labyrinter kan indikere?

Hun er diagnostiseret med AS.

PPR-psykologen har beskrevet dette i sin rapport men i skolen følger man ikke op på det på pædagogisk vis. Vi har en tid på Gentofte H til september - og hvis der er noget du ved som labyrinter kan indikere, men som ikke er alm. kendt så vil jeg meget gerne vide det.

Mvh Ulla
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 12:18 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:51 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 12:57 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:51 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Ullsen
Gæst




Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Svar til Hilde   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 1:41 am

Hej Hilde,

min datter er udredt på Glostrup for mange år siden (da hun var 3) - hun er pt. i gang med en revurdering på Hejmdal hvor der yderligere udredes for ADHD. WISC-III testen er lavet af PPR i forbindelse med overvejelser om skolen.

Når min datter scorer lavt i labyrinter er det ikke fordi hun ikke gider. I testsituationen panikker hun og går forkerte veje.

Det har jo faktisk slet ikke noget med labyrinter som sådan at gøre - det er jo en test af hvordan man arbejder så vidt jeg har forstået.

Hun havde to 10 - i regning og i talspændvidde. Ved regnestykker har hun en uheldig tendens til bare at gætte. Hvis vi tager alle scorerne er det i de sproglige prøver: 19-18-10-11-13-10 og i handleprøverne: 13-14-14-14-14-13-5.

Synes det er interessant det med finmotorikken - hun er ikke glad for at skrive med blyant og holder nok også lidt mærkeligt.

Ulla
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 2:18 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:51 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 3:09 am

Hej Ullsen.

Labyrinter er en deltest, der i forhold til IK lige så godt kunne udgå af WISC. Den er så ringe i forhold til IK, at det er bedre at prorate frem for at bruge den som reserve.

Der er en ting, hvor den kan bruges, og det er til at give et hint om, der kan være et neurologisk problem bagerst i højre hemisfære, men det er kun, hvis man slet ikke kan løse opgaven; det er bestemt ikke tilfældet her. Der ville så ofte have vist sig problemer i andre visuelle prøver!

Talspænnevidde og regning siger egentlig mest om auditiv arbejdshukommelse. Med et 10 i regning, er der ingen tegn på talblindhed (dyskalkuli), men det er måske ikke den stærkeste side.
Almen viden og ligheder scores der højt... nysgerrig unge, der tilegner sig de ting, der har interesse study og kan arbejde med tingene.

Hvis der var problemer med finmotorikken, så ville det ofte også afspejle sig i kodeprøven, hvor der ser ud til at have været fart på.

Det er et godt testresultat (profil), der kan bruges til at lave en rigtig god pædagogisk plan, hvis den anvendes... scratch

Kort sagt, så har du ikke noget vedr. testen at bekymre dig om!!
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 3:11 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:51 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Ullsen
Gæst




Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Tak for svar, Jens!   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 4:41 am

Kære Jens,

tusind tak for svar! Og for de pæne og rammende ord om min datter!

Min datter er en utrolig dejlig pige med mange gode egenskaber - og ja, hun ved utroligt meget om mange ting!

Vi synes også selv at profilen er ret "præcis" i forhold til at beskrive Rebecca med styrker og "svagheder". Hun er jo faktisk meget all round - og primært fordi, der er noget, der falder hende utroligt let er der noget der forekommer SVÆRT - fx. regning som hun faktisk har udmærket styr på.
Hun læser flydende og staver næsten perfekt.

Min datter største problem er vel at der ikke er nogen som helst der tænker på at lave en pædagogisk plan for noget som helst. Havde hun ikke været så selvkørende - og vi forældre så opmærksomme - så kunne det have været aldeles håbløst med skolen.

Det er bla. med håbet om at vi kan få lavet en pædagogisk plan at hun nu (gen)-udredes. Vi håber friske papirer kan motivere de voksne omkring hende.

Hun går i en alm. klasse med 2! timers støtte. Vi har endnu ikke modtaget en handleplan for støttens arbejde. Der er rigtigt mange ting omkring min datter, der halter. Men heldigvis har hun et godt hoved og har selvværd. En mere målrettet pædagogisk indsats ville så nok kunne hjælpe på selvtilliden også!

Min datter har været tydeligt "vaks" siden hun var helt lille. Og som forældre vænner man sig jo bare til at sådan er barnet. Det var derfor rigtig rart at få bekræftet hendes styrker med WISC-III testen. Og en IQ på 134 - selvom hun iflg. den testende psykolog kunne have scoret mere på flere af delprøverne - det er jo faktisk ret høj IQ.

**

Endnu en gang tak for svar!

Ulla
Tilbage til toppen Go down
Ullsen





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Raven   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 7:59 pm

Til Jens Buch,

kan se at du i andre indlæg nævner Raven sammen med WISC-III.

Kan fortælle at min datter scorede 31 i Raven i marts 2007 hvor hun var knap 6.

Ulla
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 8:15 pm

Hej Ulla.

Jeg går ud fra, der er anvendt CPM, og det er et flot resultat. Håber det også indgår i de pædagogiske overvejelser i undervisningen!

Du skriver, hun er diagnostiseret AS. ASère er lige så forskellige som NTère (Neuro Typiske... alle os, der er ramt af normal syndromet).

God begavelse sikre bare ikke en ASèr et nemt liv. Jeg håber, der bliver støtte op om de ting, din datter har brug for af hjælp.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Apr 18, 2010 8:53 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:52 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Mette
Gæst




Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Indlæggene fra Leif   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptyLør Jul 30, 2011 6:07 am

Det som jeg læser når jeg læser teksten fra Leif er at der er nogle motoriske vanskeligheder. Motoriske vanskeligheder kan gå ud over koncentrationen i timerne fordi der skal bruges kræfter og energi på blot at sidde og andre motoriske ting. Hvis det motoriske ikke er neurologisk automatiseret skal det ske vilje bestemt og det kræver væstenligt mere af barnet. Jeg et par tvillinger med varierende grad at verbal dyspraksi og general motorisk dyspraksi - WISC testen er heller ikke egnet til testning af børn med disse handicaps. Testen peger bare på vanskeligheder vi i forvejen ved de har med latenstid etc.! Nej, kommunerne er ikke egnet til børn med særlige behov hvad enten det er intelligente børn eller børn med handicaps - at flytte kommune gavner ikke meget. Vi tager kampen op med vores kommune ved hjælp af de klageorganer der er. Vi fik medhold for 2 år siden og får det nok også denne gang.

Med venlig hilsen Mette
Tilbage til toppen Go down
Hun





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptySøn Okt 09, 2011 6:04 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:52 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Etbina





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 EmptyTirs Feb 07, 2012 1:15 am

En smule off topic - og så alligevel ikke. Jeg er nødt til at kommentere at det lader til at Jens Buch har misforstået administrationen af puslespil prøven i WISC III. Denne prøve har INTET med visuel hukommelse at gøre. Barnet skal IKKE se puslespillet samlet først. Faktisk er det kun i de to første testitems barnet overhovedet må få at vide hvad puslespillet skal forestille færdigt.

Jeg tænker denne fejl i administration giver et meget forvrænget testresultat.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Tolkning af WISC III test   Tolkning af WISC III test - Page 2 Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Tolkning af WISC III test
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» WISC test.
» Wisc test in Roskilde area
» Tvivl om WISC-test
» WISC III kontra nationale test

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: