Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
privat skole børnehave children hilde gifted begavede wisc mentiqa Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Vores datter på 2 år og 10 måneder

Go down 
ForfatterBesked
tinaping
Gæst




Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty
IndlægEmne: Vores datter på 2 år og 10 måneder    Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyFre Okt 08, 2010 3:46 am

Hej herinde.

Vi er blevet opfordret af vores sundhedsplejerske til at søge hjælp omkring vores datter på nu 2 år og 10 måneder. Da hun var 1½ år var (og er det stadig) hun en meget intelligent pige som lærte enormt hurtigt. (hun talte til 7 da hun var 1½, hun løste puslespil for 5 årige og kunne figuerne). Meget af det sundhedsplejersken sagde gav mening, og efter at have læst på "De intelligente børn"'s hjemme side kan vi ligge genkende til meget af det der står.
Grunden til vi har valgt at undersøge dette forum nærmere er fordi vi har brug for råd og vejledning i hvordan vi stimulerer hende bedst i forhold til hendes udvikling.
Hun er meget konfliktsøgende og opmærksomhed krævende herhjemme, og hendes legesager på hendes værelse siger hende ikke noget som helst. Hun staver til farfar, far, mor, Mila (som er hendes navn) og bedste og vil hele tiden lære nyt. Hun tæller rigtig godt og hun kan sagtens kende forskel på tallene. Hun er enormt følsom (hun er lige begyndt i børnehave), hun er perfektionistisk og en ballademager uden lige Smile Det skal siges at begge vores IQ er godt over gennemsnittet.

Er det godt at få hende undersøgt, eller skal vi bare forsøge at stimulere hende?
Hvad er jeres erfaringer på det område?
Er der legetøj eller andet vi kan købe for at stimulere hende bedre?
Hvordan forholder man sig som forælder til et "intelligent" barn?

Håber i kan hjælpe et par frustrerede forældre som gerne vil vores datter det bedste!

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty
IndlægEmne: Sv: Vores datter på 2 år og 10 måneder    Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyFre Okt 08, 2010 5:47 am

Hej og velkommen til forum.

Jeg forstår godt jeres frustation.
Køb legetøj der passer til hendes evner og ikke ud fra hendes alder. Når hun nu er interesseret i bogstaver kan i f.eks. købe stor tavle til at skrive på eller en tavle hvor der kan sættes magnetbogstaver på.
Find spil på nettet, pixiline, brug jeres fantasi, da det er jer som kender jeres barn bedst.

Når i nu kalder hende en ballademager kunne det så tænkes at hun gerne vil udfordres i hendes talte sprog, eller at de andre børn ikke kan følge med i det hun siger. altså forstår hende ikke. Der er lidt synd at sige hun er en ballademager, da hun jo alligevel kun er knap 3 år.

Noget som er vigtig ved at være forældre til "intelligente børn" er at have tålmodighed, da børnene muligvis kan være asynkron. Som i skriver er hun jo meget følsom.

Jeg tror også det er meget med at stole på jeres egen mavefornemmelse, for at i gør det rigtige. Det kan være lidt svært for andre at forstå at vi ikke pacer vores børn til at kunne det de kan.

Så tålmodighed med jeres datter og struktur på jeres dag og absolut stol på jer selv og tilgiv andre ikke altid kan forstå det.

Husk det er jeres datter og i kender hende bedst.

Er der problemer i børnehaven???????

hvis du/i har brug for at snakke så send mig en mail igennem min hjemmeside www.intelligenteboern.dk der er en mailadresse.

Tilbage til toppen Go down
tinaping
Gæst




Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty
IndlægEmne: Sv: Vores datter på 2 år og 10 måneder    Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyFre Okt 08, 2010 7:01 am

Tusind tak for den varme velkomst.

Den tanke med tavlen har vi tit overvejet i og med hun interesserer sig så meget for tal og bogstaver. Næste søndag holder vi barnedåb for vores den mindste og hun får en mini computer hvor der er tal og bogstaver på, og mon ikke det også er et hit?
Vi har også overvejet diverse spil på nettet, men hun er jo "kun" 2 år, snart 3 og ville hun kunne håndtere sådan noget,selvom hun faktisk er meget teknisk anlagt - hun styrer selv dvd'en og fjernsynet.

Jamen det med hun er en ballademager bunder nok også i som du siger, at hun gerne vil udfordres men jeg tror også pt. der spiller en del jalousi ind nu når hun har en lillebror der også stjæler lidt opmærksomhed. Stadig tror jeg også det er fordi VI som forældre ikke forstår hende og hvad hun reelt set har brug for i hendes hverdag. Ballademager var nu også kærligt ment.

Vi har vendt den med børnehaven, altså at der muligvis er noget om snakken, men har ikke taget skridet videre end det. Hun har det godt nok i børnehaven, men hun farer fra ting til ting for det er ikke ret længe af gangen det interesserer hende. Hun er enormt let at skræmme og bryder tit ud i gråd hvis bare en af børnene stirrer eller laver lyde til hende. Vi har prøvet at lære hende at sige fra, men det virker ligesom ikke. Hun startede d. 1/9 så det er stadig ret nyt for hende, men hun kan godt lige at have kontrol over tingene og det har hun ikke dernede!

Jeg synes bare det er frustrende som forælder ikke at kunne hjælpe hende på bedst mulige måde. Sundhedsplejersken sagde dog også at vi skulle kontakte hende igen, så måtte vi hjælpes ad med at finde en løsning. Men synes bare jeg vil undersøge sagen først inden vi går videre med det.

Hvis det virker at give hende legetøj der stimulerer hende bedre end det vi har og hun kan være mere positivt indstillet på hverdagen, så tror jeg ikke vi tager noget skridt før om nogle år, men hvis hverdagen kommer til at køre som den "plejer" så skal vi nok have hjælp til det. Men det er dejligt at der er andre i samme situation, og at man kan søge støtte på nettet!

Tusind tak.

MVH Tina og D
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty
IndlægEmne: Sv: Vores datter på 2 år og 10 måneder    Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyFre Okt 08, 2010 7:14 am

Min søn på i dag 8 begyndte selv med musen til computeren da han var 2 år og kunne selv med meget lidt vejledning. De er jo heller ikke for gode (smiler) til at tage mod vejledning.

Begge mine har været meget lydfølsomme og især den mindste har været meget sensetiv over for alt, og har svært ved at føle sig tryg. Men der gik ca. ½ år, det er noget med tålmodighed. Selvfølgelig skal hun da selvfølgelig ikke få det meget dårligt.

Prøv at være struktureret og forbered hende så meget som muligt i hverdagen på hvad der skal ske.

Det med computeren synes mange at det skal børn ikke gøre for meget, men mine har fået lov til at bruge det også som legetøj.
Den store på 8 år har nok højst leget med biler 1 hel time i hele hans 8 årige liv. Han gider det ikke.
accepter det og lad hende lege med andet. Er hun glad for dyr, så find det. Er hun glad for bøger så lån nogle på biblioteket.

Ofte går de fra ting til ting da de er gode til at huske og elsker at lære noget nyt.

Du er altid velkommen til at skrive her på forum.

Jo flere jo bedre, for så får Danmark mere viden om emnet.
Tilbage til toppen Go down
tinaping
Gæst




Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty
IndlægEmne: Sv: Vores datter på 2 år og 10 måneder    Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyFre Okt 08, 2010 7:36 am

Det du siger med at folk synes at børn ikke skal gøre så meget i computer - sådan har vi det med vores datter og fjernsyn. Hun kan ikke få nok, men vi bliver nødt til at aktivere hende ud over det. MEN igen så er det jo det der er svært for os.

Og du har nemlig ret i de ikke er særlig gode til at tage imod vejledning, det er vores datter heller ikke. Smile

F.eks igår skulle vi til læge for at få tjekket hendes øre da hun havde klaget sig over det. Jeg brugte hele tirsdag og onsdag på at forberede hende på at lægen altså bare skulle kigge i øret, ikke stikke. Og det samme om morgenen når vi skal i børnehave,så prøver jeg at forberede hende bedst muligt, men det er ikke altid det virker.
Men sjovt nok når vi er i nærheden så charmerer hun sig ind ved alt og alle og de skal have mysser og krammere Smile

Men jeg vil prøve at tage dine råd til mig, og få struktureret en hverdag som fungerer for hende og for os. Så er det bare vi må til at granske i hvad der er bedst for hende.

Computeren tror jeg også vi vil arbejde lidt mere i.

Men er det ikke en god idé at lade være med at få hende testet, men at vi som forældre forsøger at stimulere hende bedst muligt, eller i hvert fald hvad der er bedst for hende?

Endnu engang tak - er jo lidt grøn på området Wink
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty
IndlægEmne: Sv: Vores datter på 2 år og 10 måneder    Vores datter på 2 år og 10 måneder  EmptyFre Okt 08, 2010 7:50 am

Hvis i vil have hende testet om hun er særlig begavet, skal hun være mindst 4 år. På det tidspunkt kan man tage en wisc III test.
Så i første omgang forsøg jer lidt frem til hvem hun er.
jeg kan lige se det for mig, det med at hun skifter humør.

Super i kan se det og handler på det, i er bare skide gode forældre. HUSK DET.

Vi som forældre laver alle "fejl", vi er jo heller ikke perfekte, men godt vi kan bruge hinanden.

Held og lykke til.

God barnedåb og tillykke.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty
IndlægEmne: Sv: Vores datter på 2 år og 10 måneder    Vores datter på 2 år og 10 måneder  Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Vores datter på 2 år og 10 måneder
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Min datter
» Min datter tegner ossa

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: