Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Historien og ADHD fejldiagnosen EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted skole Århus mentiqa wisc privat hilde børnehave children begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Historien og ADHD fejldiagnosen

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Hun





Historien og ADHD fejldiagnosen Empty
IndlægEmne: Historien og ADHD fejldiagnosen   Historien og ADHD fejldiagnosen EmptyMan Jan 03, 2011 8:09 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:13 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Historien og ADHD fejldiagnosen Empty
IndlægEmne: Sv: Historien og ADHD fejldiagnosen   Historien og ADHD fejldiagnosen EmptyMan Jan 03, 2011 9:47 am


Ja, det så jeg godt. Det er en forfærdelig historie. Crying or Very sad

Man skal virkelig ikke tage fagfolkenes vurderinger for gode varer, men selv være kritisk.

Jeg gruer også for, hvad de mener om min søn, men har allerede sagt til manden, at lige meget hvad de kommer med, så skal han IKKE medicineres på nogen måde.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Historien og ADHD fejldiagnosen Empty
IndlægEmne: Sv: Historien og ADHD fejldiagnosen   Historien og ADHD fejldiagnosen EmptyMan Jan 03, 2011 7:17 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:12 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Historien og ADHD fejldiagnosen Empty
IndlægEmne: Sv: Historien og ADHD fejldiagnosen   Historien og ADHD fejldiagnosen EmptyTirs Jan 04, 2011 5:08 am


Jamen i min drengs tilfælde har de seriøst en meget dårlig sag. Very Happy De smider Tourette på bordet, men samtidig melder de ud, at han er en mønsterelev, og en elev som har en rigtig god trivsel. Selv siger han, at han er rigtig glad for at gå i skole. I klubben udtaler de, at han er en normal 10-årige dreng, som blot er lidt umoden.

Så når jeg tropper op til det møde, så får de af vide, at det er muligt, at han kan have tourette, selvom det tvivler vi stærkt på, men det er så op til en læge at vurdere og ikke lærerene. Derudover har min læge allerede sagt, at han også betragter ham som normal, omend en del fjollet og umoden. Og skulle han have tourette, så vil det være i så mild en grad, at det egentlig blot skal ignoreres så godt som muligt. Selvfølgelig skal han ikke sige lyde, hvis det forstyrre timerne, men der har vi jo allerede lavet den aftale, at han så går i enerum - en aftale som de endnu ikke er begyndt at bruge, hvilket undrer mig, når vi har lavet en aftale. Indtilvidere har vi kun fået af vide, at det er i dansk og matematik, at han siger lyde, og det er så de to fag det går ham rigtig godt i. Hans engelsk lærer nævner, at hun ikke har opfattet lyde fra ham, og det har vi som sådan heller ikke andet end, når han lige ser katten, så får han lyst til at miau til hende. Han er utrolig glad herhjemme, og er dybt koncentreret om hans lego, hvor han kan sidde og nynne eller synge imens. Men lyde derudover høre vi overhovedet ikke, og nu har vi lige haft en lang juleferie, hvor sådan noget kunne lægges mærke til.

Og han sagde heller ingen lyde da han blev testet, men var tilgengæld lidt motorisk urolig, og når hun havde forklaret ham hvad han skulle gøre, kunne han godt miste fokus og spørge igen. Men han synes selv, at det var spændende opgaver, og han lavede dem uden nogle sure miner. Og han kunne sidde og rokke frem og tilbage på stolen, eller læne sig ind over bordet. Jeg ved ikke lige, hvor meget af det, som gør, at han så skulle have tourette. Men jeg har også fået af vide, at hun ikke kan udlede af testen, at han skulle have tourette. Jeg har spurgt om hun ville lave en Raven, det har de ikke, og hun mener heller ikke, at det er nødvendigt, da WISC-testen har givet hende et godt billede af ham. Jeg er selvfølgelig meget spændt på, hvad hun så mener med det.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Historien og ADHD fejldiagnosen Empty
IndlægEmne: Sv: Historien og ADHD fejldiagnosen   Historien og ADHD fejldiagnosen Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Historien og ADHD fejldiagnosen
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» ADHD og BMSF
» ADHD - alle drenge har det
» Why do ADHD, Sensory Processing, and Giftedness Can Look Alike?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Historier fra det "virklige liv"-
Gå til: