Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
At vælge skole EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
At vælge skole EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
At vælge skole EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
At vælge skole EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
At vælge skole EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
At vælge skole EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
At vælge skole EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
At vælge skole EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
At vælge skole EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted wisc børnehave children mentiqa privat skole begavede Århus hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 At vælge skole

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
klokkeblomst





At vælge skole Empty
IndlægEmne: At vælge skole   At vælge skole EmptyMan Jun 25, 2012 7:33 am

Jeg håber jeg må bede om jeres hjælp Very Happy

Vi skal flytte - inden M skal i skole. Han er rimelig kvik, rimelig følsom og optaget af andre ting end sine jævnaldrende pt. Han er god til at fordybe sig og koncentrere sig.

Inden han blev 2 år kunne han tælle til 20. Som 2½ årig skrev han sit eget navn og andre ord på pc, samlede puslespil på 100 brikker - og som 3 årig skrev han sit navn og andre bogstaver og tal i hånden. Han har spurgt ind til hvordan man regner men er ikke videre optaget af det lige nu, er mere optaget af at tælle til 100 Smile .

Nu er han næsten 3½ og MEGET optaget af StoreNørd, hvor de konstruerer og bygger ting og forklarer alt hvad de gør.

Nå, men altså, vi skal jo finde en skole der passer til M. Han har nemlig skiftet børnehave een gang pga mistrivsel fordi de ikke ville se hvem han er og hvad han kan og interesserer sig for. Så vi vil gerne vælge mere rigtigt første gang med skolen - og vi har jo mulighed for at flytte efter det som det ser ud nu - altså til en vis grad. Lige nu bor vi på Frederiksberg.

SÅ: hvor kan vi begynde at kigge efter skole til M? Hvor går jeres børn i skole og trives, trods de er foran eller har andre interesser? Hele Sjælland er egentlig umiddelbart OK at kigge på. Hvor har det ikke fungeret at have jeres børn, fordi systemet eller opbygningen på skolen ikke kunne tilgodese jeres barn med særlige eller lidt anderledes forudsætninger? Det være sig folkeskole eller privatskole?

Jeg håber I vil hjælpe os med at gøre søgningen efter skole lidt nemmere ved at komme med jeres anbefalinger og råd. På forhånd MANGE tak Wink
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyMan Jul 02, 2012 7:09 am

Slet ingen, der har nogen gode erfaringer med skoler på Sjælland? Eller skoler som vi måske skal holde os fra?

Håber meget på lidt hjælp til at starte søgningen på skole til vores dreng.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyMan Jul 02, 2012 8:54 am

Gid det var så nemt, bare at kunne sige den skole virker. Det som faktisk er vigtig er selve læreren der skal have M. Den måde i kommer godt ud af det med læreren.
Sig kun i har et kvikt barn og måske fortælle han er meget følsom, det er nogle ord lærerne kan kende og ved hvad der skal gøres ved.
Hvis der så er problemer, er det godt at spørge dumt. Sig f.eks. " er det mig der ikke forstår det, men er det normalt..........." og på den måde skal du/ i få skolen til at sige at jeres barn er intelligent.
Dog har jeg hørt at Hørsholm kommune kender rimelig til emnet og derfor en mulighed, men der er ingen skoler der tager direkte højde for intelligente børn, at jeg ved af.
Der er Atheneskolen. den er privat. En skole hvor der er for børn med særlige forudsætninger.

Måske du også kan spørge på GiftedChildrens, åbne forum.

jeg kan give dig flere forslag til hvad jeg selv har gjort i privat beskeder, hvis du skriver til mig. Det er faktisk et større arbejde. Jeg har dog begge mine drenge til at få på folkeskole og de har det faktisk rigtig godt, dog er der nogle småting, men de har jo heller ingen erfaringer men er gode til at tage imod.

cheers

Det er også noget med tålmodighed. Smile Ikke det jeg er født med, men det er lykkedes.
Tilbage til toppen Go down
Hun





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptySøn Jul 08, 2012 4:06 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:53 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Kudue





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Skole til bmsf   At vælge skole EmptyOns Jul 11, 2012 9:01 am

Det kunne godt lyde som om dit barn er et bmsf. Så hvis du vil have en liste over skoler til bmsf, så findes der en inde på Chifted Children 's hjemmeside ( www.giftedchildren.dk ), under "viden", fra side 5 til og med side 45, (der er kun en skole pr. side).
Tilbage til toppen Go down
Hun





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyOns Jul 11, 2012 3:40 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:52 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyTors Jul 12, 2012 1:30 am

TUSIND TUSIND tak Hilde for dit svar, dejligt at have nogle punkter at have i baghovedet, TUSIND tak!

Jeg har fra inst fået nogle forslag til skoler, som vi nok vil kigge på, når vi føler os rustet til at tage derhen, altså at vi er lidt forberedte omkring hvad vi tror vi leder efter Smile

TAK igen, det var et rigtig brugbart indlæg!
Tilbage til toppen Go down
Hun





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyTors Jul 12, 2012 4:16 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:52 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyTors Jul 12, 2012 4:41 am

Det drejer sig også om den måde man samarbejder om tingene på. Man skal have meget tålmodighed, for lærerne er ikke blevet undervis i intelligente børn, og der er heller ikke mange der har været på kursus.
Det er jo nemt for os, for forældre er jo vandt til at håndtere vores børn og kender dem.
Jeg har haft gode oplevelser i en folkeskole, til begge mine mindste børn. Det er aldrig 100 % perfekt, men det er det jo ikke for nogen børn, så længe skolerne har aldersopdelt børnene og har svært ved at diffentierere eleverne.
Ligeledes er der jo så også det menneskelige i det. Det er ikke alle der har føling med hvad et barn har brug for.
Der kan være "dårlige" lærerne akkurat som der kan være "dårlige" pædagoger og "dårlige" forældre.
Jeg ved da, jeg er ikke perfekt og heldigvis for det.

Vi er jo alle mennesker
Men det som gør det svært er jo også at vi i dk har janteloven. desværre

så mavefornemmelsen er også vigtig
Tilbage til toppen Go down
Hun





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyTors Jul 12, 2012 4:46 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:51 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyLør Jul 14, 2012 6:59 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:52 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyLør Jul 14, 2012 7:09 pm

Uanset hvad, så er der ikke megen hjælp at hente når det drejer sig om at vælge skole.
Man kan godt synes det hele lyder godt og kemien er god men efter 3-6 mdr. går det galt alligevel, måske på grund af ny lærer i klassen, man kan aldrig gardere sig. Der er og klasseskift og nye lærere der kan det også gå galt, hvis læreren har en anden indstilling eller barnet ikke er blevet overleveret rigtigt.

Intet er sikkert, men stadigvæk mavefornemmelsen er vigtig.
Tilbage til toppen Go down
Hun





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptyLør Jul 14, 2012 8:10 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:51 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole EmptySøn Jul 15, 2012 12:32 am

Tak for alle jeres svar, det er virkelig godt at have i baghovedet når vi skal ud at sondere terrænet Smile TUSIND tak Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





At vælge skole Empty
IndlægEmne: Sv: At vælge skole   At vælge skole Empty

Tilbage til toppen Go down
 
At vælge skole
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Michelle i skole
» Hjemmeundervisning contra skole.
» I skole igen!
» En dag i skole med datteren

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: