Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Aktiviter du kan lave med dit barn EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
privat mentiqa begavede gifted skole children wisc Århus hilde børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Aktiviter du kan lave med dit barn

Go down 
ForfatterBesked
Hun





Aktiviter du kan lave med dit barn Empty
IndlægEmne: Aktiviter du kan lave med dit barn   Aktiviter du kan lave med dit barn EmptySøn Aug 10, 2008 5:26 am

1. Elektronik.
Billigt emne som kan laves hjemme. Start simpelt dvs. en lille elektronic set kan købes for 100kr. Lad barnet kigge ind i en PC - der er mange hjemmesider som viser dette, men der er intet som at selv måtte tage ting fra hinanden. En gammel radio er også dejligt at skrue fra hinanden og giver en masse spørgsmål så være forberedt!

2. Mekanik.
Kræver et form for værksted. At kigge ind i en gammel motor eller lege med cyckel dele er sjovt. Igen giver det anledning til tonsvis af spørgsmål. Når bilen skal have olie vis barnet dette og tag den derfra!

3. PC.
Spil, programmer og printeren ... husk at tage en backup så når det går gjalt at du ikke skal bruge alt for meget til til at geninstalere. Min datter havde lært at scanne billeder bare ved at kigge på "hvordan jeg gjor" allerede inden hun skulle i skole.

4. FDF, Spejder eller Skakklubber.
Virker for nogle børn som vil acceptere reglerne. Der er en masse dejlige aktiviteter barnet kan give sig til. Vi har haft meget fornøjelse af at bygge huler, snitte julegaver og snak om bål sikkerhed osv.

5. Musik og instrumenter.
Er noget barnet vil kunne anvende resten af livet. Musik lærer også barnet at være tålmodigt ift. at skulle øve sig!

6. Sprog.
Igen noget barnet vil kunne anvende i andre livssituationer.

7. Læse.
Find biblioteket og vis barnet hvordan det er organiseret. Pludseligt vil barnet finde mnage nye aktiviteter ... origami, lydboger, pc spil er bare nogle af de ting vi tager med hjem. Vi har haft noget fornøjelse af bøger om kroppen, livets begyndelse og rummet. Lydboger giver en del fritid og en mobil telefon kan sagtens afspille MP 3 filer.

8. I hjemmet.
Giv barnet muligheder for at forstå penge, og værdien af ting i huset. Du vil få en overraskelse af de gode ideer de kommer med. Indkøbsedlen, priser og mængder af mad er en god måde til gratis underholdning. Barnet kan hjælpe med at bage, mål og enda oprydning.

9. Forretning og investeringer.
Snak om behov contra at sælge ting ...

10. Talking.
Børn bliver aldrig træt af at snakke. Nyd de øjeblikke hvor du bare at stumslået ...

11. Barnets interesser og fremtidig karrier.
Hvad er barnets interesser? Hvilke career muligheder er der? Lad barnet undersøge mulighederne giv derefeter barnet mulighed for at møde mennesker på deres arbejdspladser. Det er vildt sjovt at se barnet stille spørgsmål om tingene.

12. Nysgerrighed.
Opfordrer barnet til at være nysgerrig og opfordre barnet til at finde svar på det ting de går og spekuler over. Help barnet ved at anerkende barnets interresser og følge op på disse ved at støt barnet i det. Være opmærksom på at en højtbegavet barn skifter interesse hurtigt og det vigtigste er at du har stof til rådighed! Og nogle gange kan de afvise alveredens emner, andre gange erde glad for hvad som helst.

13. Spil
Alt kan bruges. Indendørs spil, udendørs spil. Have nye spil til rådighed, være ikke overrasket at barnet spiller mange år forud for sit alder. Lav en kæmpe puslespil sammen - det giver en dejlig afslappende hyggestund sammen.

14. Samlinger
Duel masters, Pokemonkort, frimærker. Det kan købes ret billigt brugt på børneloppemarkeder. En emne frimærkesamling koster fra 4kr til 50kr per pakke og det kan give mange timers sjov for et barn i at sortere og kigge. Sten samlinger er dejligt at læse om om aften efter en dejlig dag på stranden.

15. Legetøj
Lego er et hit. Kuglebaner giver mange sjove timer. Udklædningstøj. Jeg har erfaret at vi har meget mere legetøj end andre familier da min børn bare hurtigt skifter til noget nyt.

16. Internet
Lær barnet hvordna de selv finder fortrukne sider og deres mappe. Begge min kun langt inden de skulle i skole. Husk en god børnefilter på nettet da de hurtigt finder frem til google og you tube, især hvoir de har søskende.

17. Kunst
Alt kan bruges. Pap mache er sjovt ... lav monster, mal dem og pynt op med deres færdig produkt. En billig og let aktivitet. Malegrej er billigt - husk køb kun de primær farver og lav nye farver selv. Papir rør kan bruges til meget. Gammle mælkekartonner kan man bygge en legehus af. Trylledej kan laves selv til billige penge. Det vigtige er at barnet skal have en sjov oplevelse af at de selv har lavet noget.

18. Gamle aviser og bøger
Klip og klister, tidslinier af en gammel encyklopedia, find bogstaver i avisen. Find reklamer til indkøbsturen (pas lige på der da den kan hurtigt blive dyrt). Lav en hytte ved at folde en gammel telefonbogs sider så det former en afrikansk hytte.

19. Haven
Plant sammen, spis fra haven ... du behover ikke meget plads. Snak om forskellige blomster og hvor de kommer fra ... vand haven, find små kravl og slå dem op bagefter.

20. Finde vej
En bykort er gratis. Tegn de steder ind i kender og lad barnet finde vej vha den.


Inspiration fra: Mensa and the gifted child - South Africa
Tilbage til toppen Go down
Asserew
Gæst




Aktiviter du kan lave med dit barn Empty
IndlægEmne: Musik   Aktiviter du kan lave med dit barn EmptyTirs Mar 09, 2010 12:45 am

Musik og instrumenter.
Er noget barnet vil kunne anvende resten af livet. Musik lærer også barnet at være tålmodigt ift. at skulle øve sig!

Tilbage til toppen Go down
 
Aktiviter du kan lave med dit barn
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Barn i nod - Norsk
» Mit utilpassede barn
» Hyperaktiv og frustreret
» Er dit barn begavet?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Links-
Gå til: