Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave hilde children mentiqa begavede gifted skole Århus wisc privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
ALH123





Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTirs Aug 18, 2009 4:54 am

En veninde, der er læge, mener, at min 10-årige drengs vanskeligheder kan skyldes, at han er "særlig godt begavet"
Jeg ved, at han er godt begavet, men ved ikke om han er "særligt" godt begavet. (Jeg har ikke nogen særlig kontakt med hans biologiske far, men ved, at denne er eller har været medlem af Mensa)

Min dreng har altid talt utrolig meget, er meget voksensøgende - til tider næsten "klæbende", også overfor fremmede, og det vælder fra ham med idéer til opfindelser, samt avancerede og abstrakte tankerækker.

I skolen har han ikke rigtigt nogen kammerater. Og når jeg får ham overtalt til at tage nogen med hjem, har de ikke rigtigt andre interesser sammen end at spille computer, hvilket hele dagen ikke skal gå med!

Tidligere havde han en lidt yngre kammerat, med hvilken han byggede huler og opfandt ting. Men det venskab er gledet ud.
Min dreng har tidligere leget mange sprudlende fantasilege med sin et år yngre bror, men denne er mere socialt udadvendt, og så sidder min 10-årige alene tilbage.

Vi bor i et landsamfund, hvor jeg er en af de eneste akademikere, jeg ved ikke, om det kan have nogen betydning for børnene i skolen med en anden baggrund. Klassen er meget urolig, og min dreng klager tit til mig over, at det forstyrrer undervisningen.

Han er ikke specielt forud bogligt. Bare godt med i alle fagene. (Men det samme er hans storebror, og han har ingen sociale vanskeligheder)

Jeg ved ikke, om en friskole ville være bedre (?). - Men min dreng ønsker ikke at skifte skole (- igen - flyttede for et par år siden, og det tog ham lang tid at blive glad for den nye sammenhæng)

Til forældresamtaler er lærerne meget fokuserede på, at han ikke rigtigt er med i klassen socialt. De har foreslået min. to legeaftaler om ugen, som vi skal hjælpe med at arrangere. Men det er svært, når min dreng ikke har lyst, og når han ikke rigtigt falder i hak med klassekammeraterne.
Samtalen har aldrig været inde på "særlige forudsætninger" eller lignende. Hverken fra lærernes eller vores side.

Det eneste, der efterhånden interesserer min dreng er at sidde ved computeren. Og når jeg så siger stop, går han rundt og er muggen og klager over, at han KEDER sig.
Han ville gerne have en masse dyrt materiale til at bygge og opfinde af, men det har jeg ikke råd til at give ham. Så han må nøjes med, hvad han selv kan købe for lommepenge eller få i gaver. Men interessen for de forskellige ting fortaber sig hurtigt.

Jeg har fået overtalt ham til at begynde i en skakklub til næste måned. Håber, at det vil give ham noget, i hvert fald den ene dag om ugen. Og måske også nogle venner.

Han har et lavt selvværd. Ligger tit søvnløs om aftenen, græder og siger, at han vil dø.
Det samme, hvis min mand eller jeg irettesætter ham: så går han helt i stykker og mener, at vi hader ham, at han ikke dur til noget, at han kun ønsker at dø. Nogle gange påfører han sig selv smerte.

Jeg ved ikke, hvordan vi bedst kan hjælpe ham.
- Som sagt ved jeg ikke, om han er "særligt begavet", og om det i givet fald gør nogen forskel. ... Bør han testes? ... Hvad er vejen frem?
- Om et skoleskift kunne hjælpe? - evt. til friskole. (men det ville blive imod min drengs vilje)
- Hvad kan man stille op over så lavt et selvværd?
- Hvordan i det hele taget støtte ham bedst?

Håber at nogen kan være behjælpelig med svar, for jeg er meget bekymret for min dreng.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTirs Aug 18, 2009 6:41 am

Som du sikkert har læst, er du desværre ikke den eneste med den historie.
Det allervigtigste for din søn er at han kan stole på de tætteste voksne omkring ham, at han bliver forstået.
Det er også meget vigtigt at din søn bliver forstået af skolen. Det er ofte at børnene skal have passende udfordringer, så de bliver mættet mentalt, så bliver de bedre til det sociale.
Min søns kammerater er fra 5 år til 11 år han er selv 6 år snart 7 og går i 1. klasse, han finder dem som har de samme interesser.
Han spiller også sommetider computer en hel eftermiddag med en kammerat, de er sammen om noget og så er det efter min mening lige meget om det er computeren eller andet. Det er vigtigt de har samme interesse.

Vores søn havde heller ingen kammerater indtil han var ca. 5 år, da han var meget længere fremme end dem på hans egen alder. Det vi gjorde var at bruge meget meget meget tid sammen med ham med at spille, spille og atter spille. Lave planeter som har hans interesse, læse bøger, gå på bibliotek, se på pokemonkort osv.
De sidste halve år har været svært for os, da han lige pludselig har fået kammerater og ikke har brug for os på samme måde mere. Dog skal det siges han har skiftet skole, og fået bedre undervisningsdifferentiering end før og er nu mere glad, da han ikke keder sig mere i timerne.

Er i sikkert på at han ikke kan mere end det han viser jeg, altså fagligt, det kan være han bare prøver at være som de andre og derved bliver underyder.

Jeg kan blive ved og ved, men prøv at ring så er det nemmere.


Det kan være svært at svare noget konkret her, da det er et stort emne, jeg sender en besked til dig igennem dette forum, med mit telefonnummer, så kan du bare ringe.

Der er også en hjemmeside www.intelligenteboern.dk ,
Tilbage til toppen Go down
Hun





Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTirs Aug 18, 2009 7:11 am

Læs alt du kan om emnet, for du kender svaret. Det er vigtigt at du træffer en informeret beslutning. Det er det færreste skolelærer der gengender børnene selv om emnet er oppe i tiderne. Det er bare ikke en del af deres uddannelse.

Han lyder som om han ikke har den fedeste skoleoplevelse haft og har det hellere ej nu. Idet han er 10 så er det vanskeligt at bare flytte ham - det skal også være noget han er parat til og villig til. Det er nu bedre at kende den klasse og alt der hører til den, end at skal starte forfra et nyt sted hvor han ikke ved hvem gøre hvad. Især hvis han har haft dårlige oplevelser.


Lav selvværd ... støttes ved succes oplevelser herhjemme. Vi finder steder hvor min passer ind Smile Skak, spejder, svømning ... men det er svært at motivere et demotiveret barn.

Han har det meget svært og det du beskriver bør ikke gå ubehandlet. Der er super lang ventetid for at få hjælp.

Hvad har han af interesser?
Tilbage til toppen Go down
Mor til
Gæst




Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTors Sep 10, 2009 10:07 pm

Jeg kan genkende utroligt meget af det, du skriver. Jeg har selv 3 drenge, der ligner din til forveksling: Indadvendte, tænksomme, idérige og elsker computere (de får lov at spille og så længe de får bevæget sig nok alligevel, tager de ingen skade af det, det gør dem til gladere børn!).

Når faderen er Mensa-materiale, er din dreng det også med stor sandsynlighed, da intelligens i høj grad er arveligt. At han søger voksnes selskab og ikke kammeraters kan jeg ligeledes genkende. Der er ikke noget i vejen med drengen, kun det, at jævnaldrendes selskab ikke stimulerer ham, hvorfor han naturligt søger voksnes selskab. "2 legeaftaler om ugen"??? Mine drenge ville gå i dørken over sådan en udfordring! Det er bestemt ikke et godt råd at tvinge drengen til 2 eftermiddage om ugen at være sammen med mennesker, der ikke stimulerer ham! Tværtimod, så vil det stresse ham yderligere (og det er der vist ikke lige behov for!).

At han klager over støj i klassen kan skyldes at han er støjfølsom (det er intelligente børn ofte) og/eller at han gerne vil lære noget, hvilket også kunne tyde på at han har behov for at blive stimuleret intellektuelt.

At han græder, siger han vil dø og påfører sig selv smerte er tegn på, at han har det rigtig dårligt og det skal der tages omgående aktion på!

Jeg har selv en datter som ligeledes ville dø fordi hun følte sig "forkert". Jeg lyttede til hende, tog hende alvorligt og talte med hende i rigtig mange timer. Det var terapi for hende, men damn, det var hårdt for mig!! Men hun fik luft, blev taget alvorligt og det hjalp hende rigtig meget. Derudover lavede vi aktiviteter, som hun godt kunne lide, hvilket også hjalp hende.

Derfor: Tal med drengen, vis ham at du er der, lytter til ham og tager ham alvorligt og lad ham få lov at spille på computeren. Prøv at lave ting, han godt kan lide sammen med ham og øv dig i at rose og opmuntre ham og undlad kritik eller bebrejdelser. Jeg tror det vil hjælpe ret hurtigt, det gjorde det på min datter. Held og lykke!
Tilbage til toppen Go down
ALH123





Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Tak for alle de gode svar!   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyFre Sep 11, 2009 12:05 am

... Det har været godt at læse jeres svar. Min mand eller jeg ringer nok også op til dig, "admin" (Bente?) en aften ved lejlighed (min mand er ikke biologisk far til drengen - men dog fuldt ud far: har været der, siden vores dreng var fire måneder gammel)

Vi har indtil videre fået en bedre kontakt med klasselæreren omkring vores dreng. Jeg må indrømme, at vi endnu ikke har drøftet muligheden "særligt begavet" med hende, da jeg er så meget i tvivl, om han nu også er det. Som tidligere nævnt er han ikke specielt foran i det faglige. På den anden side interesserer det ham heller ikke at lave lektier. Kan han skulke fra det, gør han det - og har ofte gjort det uden at være bagud af den grund. Blandt de bedste i matematik - kun "middel" i dansk, hvor vi især skal til at træne højtlæsning noget mere med ham.

I skolen er de ved at gøre en ihærdig indsats for at få klassen til at fungere, for lige nu har selv de mest garvede lærere svært ved at tackle klassen. Der er støj og uro, og eleverne kører hinanden op i en spids.
Der har af en fagperson udefra været enesamtaler med eleverne, og hun bed også mærke i, at min dreng har det dårligt. ... Desuden spurgte hun alle børnene, om de fornemmede, at nogen ikke trivedes i klassen. - Flere nævnte her min dreng. De ved blot ikke, hvad de kan gøre ved det. Men jeg synes, det er flot, at børnene i 4. klasse trods alt har følelsen af, at han har det dårligt. Det er da første skridt på vejen.
Klassen kører nu med flere ugentlige "klassemøder", hvor de taler forskellige problemstillinger igennem. Klasselæreren har foreslået, at et møde skal handle om, hvad de i fællesskab skal gøre for at min dreng får det nemmere. Hvis ellers han selv er indforstået med et sådant møde.

Jeg har deltaget et par timer i skoleundervisningen i denne uge. Her observerede jeg, at min dreng følger nysgerrigt med og hører, hvad der bliver sagt. Da de på et tidspunkt skulle i gruppearbejde, skulle de selv finde makkere. Min dreng gik straks hen til én af de andre drenge, der blankt afviste at arbejde sammen med ham og gik i en bue udenom ham hen til en anden dreng. Læreren gik så ind og sagde, at de gerne måtte danne tre mands grupper, og det var alle tre drenge heldigvis helt med på. - Men det jeg her bemærkede, var, at min dreng talte "baby-sprog", da han ville i kontakt med den anden dreng. ... Måske pga. nervøsitet? ... Men det er en dårlig vane han har, også nogle gange herhjemme, når han vil bede om noget. Eller når han henvender sig til fremmede. Noget vi har arbejdet en del med, men det sidder åbenbart dybt i ham.
I gruppen var han ukoncentreret, men jeg tror, det skyldtes, at hans mor stod ved siden af. Men det virkede, som om han talte fint med de andre drenge. Ved efterfølgende frilæsning læste han stille og koncentreret.

Endvidere har jeg haft et par samtaler med lægen om min drengs vanskeligheder. Han mener, at min dreng muligvis kan have en depression, hvilket børn også kan. I så tilfælde kan han køre sagen videre med det samme. Ellers skal sagen køre gennem en skolepsykolog /PPR, og jeg må indrømme, at dem har jeg INGEN tiltro til på baggrund af erfaringer fra en anden kommune, hvor vi engang havde kontakt til dem, og hvor de mente, at børns vanskeligheder UDELUKKENDE måtte grunde i problemer i hjemmet, hvorfor de begyndte at blandt sig i personlige anliggender på højest upassende vis. Det holdt først, da vi kontaktede og klagede til en socialrådgiver på kommunen, der fik standset det vanvid.
Måske er PPR ikke éns alle steder. Men jeg håber virkelig at kunne undgå, at de involveres alt for meget. Så nu fortsætter vi indtil videre hos vores private læge, hvis det er muligt at gå den vej.

Indtil videre holder vi fast ved at begrænse computerspillet - eller i hvert fald sige, at en del af computertiden skal gå med at løse matematikopgaver derinde, eller andet kreativt. Det er han sådan set også med på, for han kan jo godt lide udfordringer, især af matematisk art (med undtagelse af lektier!). Vi har indført, at han får udvidet computertid, hvis han bruger tid med kammerater. Og her har han faktisk i løbet af de sidste uger tilbragt to eftermiddage sammen med to forskellige drenge - og både hygget sig og bagefter været stolt over det. - Og nydt den ekstra computertid.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyFre Sep 11, 2009 1:47 am

Noget som er vigtigt at huske at vores børn er lige så forskellige som andre børn og alligevel skal de ses og høres som de andre børn.

godt stykke arbejde i har gang i.

Jeg vil dog påpege at vi i øjeblikket har et virkelig godt samarbejde med vores PPR i kommunen, da Psykologen har læst bogen de intelligente børn og arbejdet med talentpleje af Ole Kyed og Kirsten Baltzer. Det er vi bare så glade for, da det ikke er godt at være ens eget barns "behandler/pædagog".

Husk intelligente børn kan godt være gode til noget og mindre gode til noget andet, her tænker jeg på Matematik og dansk. Nogle børn er meget sproglige, andre er matematiske, musikalske og sportslige osv.

Skriv endelig igen, hvis der bliver nødvendigt.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyFre Sep 11, 2009 7:03 am

ALH123 skrev:
...

Indtil videre holder vi fast ved at begrænse computerspillet - eller i hvert fald sige, at en del af computertiden skal gå med at løse matematikopgaver derinde, eller andet kreativt. Det er han sådan set også med på, for han kan jo godt lide udfordringer, især af matematisk art (med undtagelse af lektier!). Vi har indført, at han får udvidet computertid, hvis han bruger tid med kammerater. Og her har han faktisk i løbet af de sidste uger tilbragt to eftermiddage sammen med to forskellige drenge - og både hygget sig og bagefter været stolt over det. - Og nydt den ekstra computertid.

www.setgame.com er et ret godt logisk spil, er desuden for nogle år tilbage blevet kåret som årets voksenspil af Mens'a.

Vi brugte det meget til vores pige på nu 13, når hun havde brug for lidt stimulans til hjernen.
Der er en daglig opgave med find 6 par, og tro mig de kan godt finde dem uanset hvor små de er, hvis de har logisk sans.

Gruppearbejde duende vores pige heller ikke til, men hun er blevet bedre til det. og kan lide både den form for arbejde og ene arbejde i skolen idag.

Er der steder hvor hun ved hun kan score en god karakter og det interessere hende, så stiler hun efter det, men er ellers desværre stadigvæk en underyder, og springer over hvor gærdet er lavest.
Lærerne er gode til at "presse" hende lidt når hun ikke vil f.eks. læse op i engelsk foran klassen,før hun kan det perfekt. så tager de hende med udenfor,så læser hun op for en der, og vupti så er en succes oplevelse hjemme, som hun 'kan leve højt på hele dagen.
Tilbage til toppen Go down
ALH123





Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Nu er han henvist videre til PPR   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyOns Sep 30, 2009 9:41 pm

Vi har nu haft en lang god snak med vores drengs klasselærer, samt den AKT-lærer, som fra kommunen er sendt ud for at prøve at hjælpe klassen ud af de problemer, de har med støj, uro mv.

AKT-læreren mener, at vores dreng måske har "aspergers syndrom". Tanken er ikke helt fremmed for mig. Var selv overbevist om det, da han var i førskolealderen. Imidlertid synes jeg, at han på mange punkter har udviklet sig væk fra de karakteristiske træk for aspergers børn i årene sidenhen. Så jeg havde egentlig afvist den tanke igen. Min mand har dog hele tiden - uden at tale om det - tænkt, at der måske var noget om det.
At jeg ikke dengang talte direkte om det til PPR/kommunen, som vi var i kontakt med allerede i vores søns børnehave-år, da han i de år havde det svært socialt, skyldes, at jeg dengang var hunderæd for diagnoser. Det er jeg ikke længere. - Desuden lod det til at løse sig, da han kom i sin første skole i børnehaveklassen, for den skole var han glad for: en lille skole og kun 13 elever i hans klasse.

Nå, nu må vi se. Han er henvist til PPR, både til at undersøge for aspergers eller andet, og til at teste ham intelligens-mæssigt, for det ville de to lærere, vi talte med, heller ikke afvise. ... Og måske gør begge faktorer sig gældende.
Det vigtigste for mig lige nu, er, at vi er kommet videre.

I næste uge skal vi endvidere ind til tre kvarters samtale med vores læge, både os forældre og vores dreng. ... For som tidligere nævnt: hvis lægen skønner, at der er tale om en depression, kan han få vores dreng hurtigere igennem systemet, end hvis det skal igennem PPR først.

Så jeg takker for svarene herinde fra - at skrive og få svar herinde har hjulpet mig til at få sat tingene i gang. Har i årenes løb nok hele tiden bare håbet, at det nok skulle blive bedre med tiden. ... Men vi (og skolen) må have hjælp udefra til at finde ud af, hvordan vi støtter vores dreng bedst.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyOns Sep 30, 2009 11:41 pm

Det jeg lige har læst gav mig kuldegysninger, i positiv forstand.
Hvor er jeg glad for at der er nogen som tør sætte ord på og se mulighederne, uanset hvad der er med jeres dreng. Jeres dreng skal have hjælp uanset om det er aspherger eller barn med særlige forudsætninger eller begge dele.
Det glæder mig dog allermest at de vil tage en intelligentstest, da børn med særlige forudsætninger kan blive fejldiagnostiseret.

Vores søn har lige være til en wisc III test og der fortalte vi ham at han blev nødt til at lave de opgaver som var nemme, for ellers troede PPR ikke på at han kunne opgaverne. De stopper jo sværhedsgraden, hvis børnene ikke laver opgaverne. Nogle børn gider ikke lave nemme opgaver.
Bare lige et lille råd.

Håber vi hører mere fra dig alligevel.

Vi krydser fingre for din søn og jeres familie.
Tilbage til toppen Go down
ALH123





Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyTors Okt 01, 2009 12:01 am

Tak. Skal nok lige følge op på det hen ad vejen. Men jeg ved jo desværre godt, at der kan være lange ventetider. ... Med mindre lægen kan få noget i gang i en fart. Men nu er vi i hvert fald på vej ...
Tilbage til toppen Go down
ALH123





Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyFre Nov 27, 2009 2:30 am

Min dreng er nu kommet i gang med "udredning" gennem PPR. Den første test, som en skolepsykolog har taget på ham, peger helt klart i retning af, at han er et aspergers barn. Men i hvor høj grad han er det, skal der en psykiater til at vurdere. Hvilket betyder en ventetid på ca. 2 måneder.

Desværre siger skolepsykologen, at vi ikke skal begynde at rykke ham til en anden skole, når han ikke selv ønsker at skifte skole. Heller ikke selvom han har det så svært med den store, urolige klasse, han går i nu. For han har ALT for svært ved at aflæse sociale situationer, og det vil kræve alt for meget af ham at skifte skole igen.
Vi har ellers fundet en rigtig god lille skole, som hans bror skal gå på, for vi er godt trætte af den skole, hvor de går nu. Klasserne er generelt for store og for urolige. I den anden skole har de velfungerende klasser på 10-15 børn.

Nå, jeg vil i gang med at læse om "aspergers syndrom". Og både vi og skolen vil få hjælp og vejledning fra PPR, så vores dreng kan få det bedre.

Jeg siger tak for støtten herfra!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver EmptyFre Nov 27, 2009 3:58 am

Husk uanset hvad skolenpsykologen siger skal i mærke jeres mavefornemmelse også. Hvis i mener han har godt af at flytte skole så synes i skal gøre det, for jeg kan se i er ansvarlige forældre og vil støtte jeres søn i den ny skole.

Held og lykke til fremover.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty
IndlægEmne: Sv: Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver   Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Ved ikke, om dette er det rigtige sted at spørge, men prøver
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ny i dette forum

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: