Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Læreren lytter ikke EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Læreren lytter ikke EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Læreren lytter ikke EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Læreren lytter ikke EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Læreren lytter ikke EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Læreren lytter ikke EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Læreren lytter ikke EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Læreren lytter ikke EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Læreren lytter ikke EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children gifted Århus privat børnehave hilde skole wisc mentiqa begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Læreren lytter ikke

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyTirs Jan 25, 2011 8:51 am

Yup, som jeg har fortalt et par steder, så har jeg stærke mistanker om, at vi har en elev med særlige forudsætninger i den klasse, hvor jeg er i praktik som lærerstuderende. Hvad, jeg bygger det på, kan ses her:
https://intelligenteboern.aforumfree.com/t939-med-tarer-i-ojnene-af-glade#3314

Jeg nævnte så min mistank for min praktiklærer i dag, og hendes reaktion var: "Særlige forudsætninger? Ha, nej! Hovedet fungerer godt nok, men han er bare lud doven. Der er en hel masse, han slet ikke ved noget om". Jeg forsøgte at forklare, hvad det betød, at han underpræsterer, og hvorfor jeg tror, at han vælger de nemme opgaver, men hun afviste mig blankt ved at afbryde mig flere gange og sige, at han bare er doven og ellers ikke anderledes end resten.

Jeg ved, at jeg ikke kender drengen nær så godt som hun gør. Jeg synes også bare, at det er svært at lade emnet ligge.

Btw. er hun i forvejen ikke særlig positivt stemt overfor mig, og hun vil ikke belæres af praktikanter, som min mentor udtrykte det...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyTirs Jan 25, 2011 9:37 am

Den holdning kommer du til at møde mange gange fremover, velkommen til den virkelige verden.

Hvordan tror du det så er som forældre at skulle snakke med en lærer og fortælle ens barn har særlige forudsætninger og ikke lud doven.

Evil or Very Mad 1
geek
What a Face
clown

Derfor har vi også brug for dig i lærerstaben.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyTirs Jan 25, 2011 5:02 pm

Det er en forfærdelig holdning >.<'' Specielt når man ikke engang er villig til at høre grundlaget for ens teori *suk*

Jeg tør knapt nok forestille mig, hvor ulideligt det så må være at stå som forælder i den situation. Jeg synes, at det er frustrerende nok i forvejen, for jeg kan jo intet gøre i min position, hvis jeg ikke er så heldig at få kontakt til forældrene til det forældremøde, vi planlægger... Jeg håber virkelig, at hans forældre er mere lydhør - det ville undre mig, hvis de ikke var i hvert fald Razz

og tak Smile
Tilbage til toppen Go down
Helene





Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 12:03 am

Jeg synes det er så sejt, du som lærestuderende kæmper for den dreng. Vi håber på flere af din slags i fremtiden. Håber det lykkedes for dig at nå forældrene og du bliver redningen for den dreng der på forhånd er dømt af en mindre kompetent lærinde. Jeg gav dig et kæmpe kram hvis jeg kunne. king
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 2:26 am

Tak Helene *kram og rødmen*

Men det ser ud til, at det lige er blevet ekstra kompliceret... Min lærer er ikke gået med til, at vi laver et forældremøde, så nu er jeg i tvivl om, hvordan jeg skal kontakte forældrene - hvad der vil være mest passende, og så jeg ikke får min lærer til at flippe helt ud. Det er jo desværre hende, der bestemmer, om jeg består eller dumper min praktik...
Omvendt vil jeg nok blive ved med at have det skidt, hvis jeg ikke får sagt noget til forældrene.. Der kan trods alt intet ske ved det, hvis de får ham testet e.l. og det viser sig, at jeg måske har taget fejl. Men det vil gøre en kæmpe forskel for drengen, hvis jeg har ret.
Og skulle min praktiklærer være så uprofessionel at forsøge at dumpe mig, så overlever jeg nok at tage praktikken op... Det ødelægger trods alt ikke min fremtid..
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 3:22 am

Det er noget af et valg du der skal tage.

Er der ikke en skoleinspektør du kan fortælle om dette problem, på den skole som drengen går på.
Ville det være muligt at opfordre dem til at tage en test på drengen. Læse regne test hvad ved jeg der må være nogle muligheder.

Kan du ikke lade praktiklæreren få æren for at have fundet ud af det.

affraid

Tag kontakt til forældrene ved tilfældigt at møde dem udenfor, og virkelig rose deres søn for det han har vist det og så behøver jeg vist ikke forklare mere. sunny

Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 6:10 am

Han tager bus hjem fra skole :/

Og skolelederen er min mentor, der heller ikke vil høre på mig... Jeg forsøgte at sende ham et par links om, hvad det var, jeg mente, når jeg sagde, at han var med særlige forudsætninger. Det har han ikke ville reagere på, selvom jeg ser og snakker med ham dagligt..

Men kan skolen tage test og samtaler, der kan afsløre, om han er med særlige forudsætninger? For almindelige test gider han ikke - ikke fordi han ikke kan. Jeg havde lidt svært ved at spore mig ind på, hvad det var ved dem, at han ikke kunne lide, da jeg snakkede med ham...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 9:22 am

Det kan være de er for kedelige og at han skal bedømmes (negativt for ham).

Han kan testes ganske enkelt ved PPR eller psykolog med en wisc III test som kan vise forskelllige ting vedr. hans stærke og svage sider. prøv at lede efter test herinde så er der meget mere om det emne.

Det er ikke godt at teste hvis han ikke har det godt.

Det kan godt være at når du er holdt, at de alligevel gør noget for drengen, du må "bare ikke vide det", de er bange for at tage ansigt.

Hvis der er i Århus kommune du arbejder burde din leder kende til emnet. Ved du at skolelederne fra alle skolerne i en kommune mødes med kommunen og snakker om disse nye ting der er inden for skoleområdet, men skolerne bestemmer selv om de vil gå ind i det.

Noget du skal huske, der er ikke så mange lærere der arbejder så hurtigt som dig da du er højt begavet, det er de andre nok ikke.
Du skal finde din tålmodighed den dag du finder fast arbejde, ting tager tid og det er svært.
Jeg kender det på min egen krop. geek
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 5:43 pm

Ja, ting tager tid, og nogle ting tager virkelig bare for lang tid :/
Jeg har set det tage 1œ år fra der blev indrapporteret, at en dreng var uegnet til at begynde i skole, og til han skulle testes. På det tidspunkt stod han klar til at begynde i første klasse... Jeg ved ikke, hvad det er endt med, da jeg kun havde et årsvikariat, men jeg synes, at det er synd for børnene, når de skal have hjælp, og der så går så længe.
Omvendt er det jo bedre, end der slet ikke bliver gjort noget.

Men ja, tålmodig er jeg ikke på arbejdssiden o.o
Jeg nød, da jeg på mit første år i seminariet kom i en klasse med en pige, der havde det ligesom mig. Omstændighederne tvang mig til at flytte seminarium. Desværre. Vi har dog holdt kontakten, men vi savner dagligt vores gruppearbejde sammen. Samme tempo. Samme tankegang. Men vi havde viden på hver sit område og havde et godt pingpong kørende. Det udnytter vi jo til tider stadig, da vi trods alt går samme vej Razz Lige børn leger bedst?

Jeg tror, at jeg vil prøve at finde ud af noget mere om den test og så foreslå skolelederen det. Min praktiklærer har jeg p.t. opgivet. Det kan være, at modet kommer igen..

Desværre er det ikke i Århus kommune... Vi bliver ofte smidt en del længere væk men stadig indenfor regionen.

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 7:27 pm

Du har gjort det du kunne, og hvis han ikke mistrives er det jo godt.

Det er svært at slippe


Tilbage til toppen Go down
Hun





Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyOns Jan 26, 2011 7:38 pm

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:10 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyTors Jan 27, 2011 1:23 am

Jeg er endnu ikke helt parat til at give op endnu. Jeg har 1œ uge med børnene endnu, og jeg vil ikke kunne leve med ikke at forsøge.
At lide nederlaget og indse, at jeg intet kan gøre, kan jeg bedre tackle, hvis jeg kan se, at jeg har udtømt mine muligheder for, hvad jeg kan gøre. Og da jeg er ufattelig dårlig til at glemme oplevelser, så vil jeg bestemt tage dette med mig, uanset udfaldet, og bruge den som perspektiv til nye situationer.

Han virker på mig som en glidende underyder. At finde en 'udvej' så han slipper for at lave, hvad han skal. F.eks. tegne på papiret til prøven i stedet for at besvare spørgsmålene. På den måde ser det på afstand jo også ud som om, at han laver noget... Og når man forsøger at få ham i gang, bliver han blot ved med at svare, at han ikke ved det, selvom vi ved, at han sagtens kan og ved det. Alt for at slippe udenom.
(Selv er jeg den depressive underyder)

Jeg har allerede læst dine indlæg derinde tidligere, da jeg fik forbundet mig selv med bmsf, og de ligger også som bogmærker. De er guld værd!
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 3:11 am

Jeg har taget en chance, og nu håber jeg bare, at det har været det rette at gøre.
Jeg har med stor sandsynlighed fundet mailen til hans far, som jeg nu har kontaktet. Der er givet en kort redegørelse for min teori, mine observationer, og en litteraturliste. Han er søn af to akademikere, så vidt jeg har kunne forstå, så jeg er ret sikker på, at det har været en god ting at sende litteratur med Smile Men nu må vi se... study
Det er jo ikke sikkert, at jeg kommer til at høre noget fra dem, eller at det ændrer noget, men nu ved jeg, at jeg ikke kan gøre mere for drengens fremtid, og det har jeg det egentlig godt med - uanset hvordan familien reagerer, eller min praktiklærer, hvis hun opdager, at jeg har taget kontakt til drengens forældre Shocked
Jeg håber på happy end
sunny
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 3:44 am

super sejt, at du tør risikere dit

Har du så også forklaret forældrene at skolen er problemet, at de ikke ville høre på dig.

du kan hermed ikke gøre mere.
cheers
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 3:47 am

Ja, det har jeg Smile Jeg har forklaret, at jeg ikke føler, at mine observationer bliver taget seriøst af hans lærere, og at de mener, at hans ugidelighed overfor skolens opgaver skyldes dovenskab, hvor jeg tror, at der ligger mere bag.
Så ja, nu vil jeg forsøge at slappe af, for nu kan jeg ikke selv gøre mere. Og skulle min praktiklærer opdage det og skælde mig huden fuld, så... så må det bare være sådan. Jeg har tænkt på drengens bedste, handlet derefter, og det er det vigtigste for mig ^^
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 4:56 am


Hvor er det fedt at høre. Stor ros og respekt til dig, Neko. cheers
Tilbage til toppen Go down
Hun





Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 5:02 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:09 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 7:13 am

Tak for støtten herinde fra Smile Hvis hans lærere ikke tager det pænt, hvis de finder ud af det, så ved jeg i det mindste, at jeg har en støtte et sted fra Smile

Jeg har givet en del af de links, du har lagt ud, Hilde, som jeg mener, bedst har kunne opresumere det vigtigste, samt ekstra links til yderligere info. Jeg har også foreslået dem, at de kan tage kontakt via Mentiqa.dk og forhåbentlig få hjælp og vejledning - ikke mindst omkring be/afkræftning af min teori. Der er blandt andet link til Ole Kyeds pdf-indtroduktion og til hans side også, foruden linket til intelligenteboern.dk, så det kan være, at de endda finder vej herind Smile

Så der skulle gerne være links til generel info om bmsf, underpræsterende bmsf, uddybende info om emnerne, og så links til, hvor de kan få hjælp, vejledning og finde yderligere oplysninger på egen hånd.

Som jeg nævnte, så er begge forældre vist akademikere, og den ene er i hvert fald, så læsemængden og teksterne på engelsk, tror jeg, er meget ønsket, frem for, hvis familien var af den type, man kalder 'belastet'. I så fald var det jo ikke sikkert, at de kunne overskue det eller i det hele taget forstå indholdet af en del af de links, jeg har sendt. Der ville jeg nok have givet den lille pjece og link til Mentiqa og forklare, hvor de kan få hjælp og vejledning ^^
Tilbage til toppen Go down
Hun





Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 7:23 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:09 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 7:27 am

Jeg tænkte ikke i relation til, om de selv vil tro på det Razz Jeg tænkte mere i retning af den måde, man vil tilgå det at opsøge ny viden på ^^ Der vil jeg regne med, at en akademiker mere ville søge oplysninger, hvor det fremgår, at det er folk, der enten har forsket i emnet og/eller har et indgående, professionelt kendskab til emnet, hvor belastede familier måske mere ville opgive, så snart de så tekstmængden, de skulle sætte sig ind i for at få et overblik over situationen Wink Der er jo undtagelser på begge fløje Razz
Tilbage til toppen Go down
Hun





Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 8:05 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:09 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyMan Jan 31, 2011 8:12 am

Tja, ham her gør jo ikke o.o Han er bare doven og god til matematik med et godt hoved, hvis man skal lytte til hans lærere...
Og jeg vidste ikke, hvad hans forældre var, før jeg havde lavet konklusionen Razz Jeg er selv fra arbejderklassen - godt nok ikke en familie, jeg selv ville betegne som belastet, men mine forældre ville have opgivet at sætte sig ind i, hvad bmsf var, hvis de havde fået bare en artikel på engelsk om emnet - og jeg kender mange familier, der var mere 'belastede' (hvor jeg hader det udtryk, men har intet bedre), hvor bare det, at de fik en artikel, de skulle sætte sig ind i, ville få dem til at opgive :/ . Så forældrenes uddannelse har jeg kun brugt til at tænke over udformningen af min mail Smile
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyTirs Feb 01, 2011 9:39 am

YES!!! JUBIIII!!!! WUHU!!!!!

Forældrene er meget positive, og de har spurgt til, hvad de kan gøre på hjemmefronten, ligesom de godt kunne tænke sig at tale nærmere med mig om det Very Happy jeg har dog fortalt, at jeg ikke ved så meget endnu, men at jeg meget gerne vil forsøge at hjælpe med at kortlægge problematikker og forsøge at finde ud af, hvad der lægger bag, så vi kan finde ud af, hvad der måske vil hjælpe deres søn.
Samtidig har jeg givet dem link til GiftedChildrens kontakt side og skrevet, at de nok kan hjælpe en del mere end jeg, da de har en større erfaring og måske bedre kan henvise til, hvordan de får den rette hjælp Smile

lol! så kan min praktiklærer sgu lærer det, ka' hun Razz Tillader lige at fryde mig lidt ^^ Det sker ikke så tit, at jeg er så heldig, og jeg risikerer jo at få en skideballe en af de nærmeste dage for at have taget kontakt til forældrene på egen hånd, så jeg vil lige have lov at glæde mig lidt over, at forældrene er positive sunny
Tilbage til toppen Go down
henriett
Gæst




Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Så sejt gået af dig.   Læreren lytter ikke EmptyTirs Feb 01, 2011 12:07 pm

Kæmpe ros til dig for din indsats.
Og skulel du få skænd, det vil bare gør dig stærkere, og jeg tror ikke på at din lære "tør" dumpe dig, og hvis det sker, hvad så? Du skriver selv at det ikke er et problem at tage det om igen.

Min underpræsterende søn på 10 år (som bor 120 km fra mig, hos sin far) har fået det meget bedere, ved at jeg har forklaret hvad det vil sige at være "klogere" ihvertfald anderledes end de andre. Intet er ændret for ham, end at jeg har fortalt det til en skolehjem samtale, og mailet med læren. Og at jeg tror på ham, og vupti, så havde han ikek den rastløshed i sig.

God vind til dig fremover, og jeg er enig, dette bliver ikke første gang i dit liv, at du vil opleve denne du skal ikek tror du er noget...... (Bare du selv ved at du er noget)
også kæmpe krammere til dig harfra.
Henriette
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke EmptyTirs Feb 01, 2011 7:36 pm

Godt du kunne komme ind ad bagdøren, så må fordøren bare smække, det er deres problem. En ting er så sikkert skolen har muligvis fået øjenen op for problematikken efter at du holder.

Held og lykke med arbejdet.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Læreren lytter ikke Empty
IndlægEmne: Sv: Læreren lytter ikke   Læreren lytter ikke Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Læreren lytter ikke
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ikke testet..
» Janteloven
» Ikke nok med at stave mere

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: